Svag streg ved ægløsningstest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

32.872 visninger
11 svar
0 synes godt om
27. april 2012

Anonym trådstarter

Hej!

Jeg har lige taget en ægløsningstest.

Der var selvfølgelig en streg i kontrol felstet, men i test feltet var der en svag tydelig streg. Hvad skal jeg betragte det som?

Tænkte faktisk også på, om det var lidt et tegn på at jeg kan være gravid? (altså efter sidste mens cyklus)  For jeg blødte ikke så meget sidste gang..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2012

FrkZier

Anonym skriver:

Hej!

Jeg har lige taget en ægløsningstest.

Der var selvfølgelig en streg i kontrol felstet, men i test feltet var der en svag tydelig streg. Hvad skal jeg betragte det som?

Tænkte faktisk også på, om det var lidt et tegn på at jeg kan være gravid? (altså efter sidste mens cyklus)  For jeg blødte ikke så meget sidste gang..

tror sommen bare det betyder du ikke har ægløsning endnu? er ikke helt sikker på jeg forstår spørgsmålet

Anmeld

27. april 2012

Mutti2B

At du ikke har ÆL. Hvis du læser brugsforvirringen vil den fortælle det samme

Anmeld

27. april 2012

Anonym trådstarter

Der er bare så mange der siger noget forskelligt. Når man surfter på nettet står der jo både at det kan være tegn på graviditet, eller at man lige har haft ægløsning!

Anmeld

27. april 2012

Rockertand

Anonym skriver:

Der er bare så mange der siger noget forskelligt. Når man surfter på nettet står der jo både at det kan være tegn på graviditet, eller at man lige har haft ægløsning!

Der er rigtig mange, der kan teste en svag teststreg på en ægløsningstest hele måneden, det betyder ikke andet, end at der er en lille mængde LH tilstede.

Det er kun en teststreg, der er lige så tydelig eller mere tydelig end kontrolstregen, du kan bruge til noget (som så betyder ægløsning indenfor 24-36 timer).

Hvis man er gravid og tager en ægløsningstest, så vil stregen være meget kraftig, jeg har prøvet det, og min streg var næsten sort, men udslaget på ægløsningstesten fik jeg først, da jeg havde testet positiv på graviditetstest.

Held og lykke med at få en positiv ægløsningstest, hvis du tester korrekt, skal det nok lykkes.

Anmeld

27. april 2012

Muffinmus

rigtigt mange kan få en svag strege hele måneden, så du skal tage den som det den er, helt og aldeles negativ, men pøj med det:-)

Anmeld

27. april 2012

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Der er rigtig mange, der kan teste en svag teststreg på en ægløsningstest hele måneden, det betyder ikke andet, end at der er en lille mængde LH tilstede.

Det er kun en teststreg, der er lige så tydelig eller mere tydelig end kontrolstregen, du kan bruge til noget (som så betyder ægløsning indenfor 24-36 timer).

Hvis man er gravid og tager en ægløsningstest, så vil stregen være meget kraftig, jeg har prøvet det, og min streg var næsten sort, men udslaget på ægløsningstesten fik jeg først, da jeg havde testet positiv på graviditetstest.

Held og lykke med at få en positiv ægløsningstest, hvis du tester korrekt, skal det nok lykkes.

Tak for det gode svar!

Kan det ikke også godt passe, at det er fordi man lige har haft ægløsning, at den er lidt svag?

Jeg tror nemlig jeg havde ægløsning for 2 dage siden, da jeg havde smerter akkurat som jeg plejer når jeg har ægløsning.

Jeg har lige købt nogle ægløsningstests nu, og ville lige prøve en. Jeg ved nemlig det er her omkring jeg har ÆL.

Anmeld

27. april 2012

Muffinmus

det er svært at regne med de smerter og udflåd...f.eks fik jeg ondt fra 2-3 dage FØR æl kom, ogdet samme gjorde udflådet, så havde jeg ikke testet for æl havde vi skudt helt ved siden af.

Anmeld

27. april 2012

Rockertand

Anonym skriver:

Tak for det gode svar!

Kan det ikke også godt passe, at det er fordi man lige har haft ægløsning, at den er lidt svag?

Jeg tror nemlig jeg havde ægløsning for 2 dage siden, da jeg havde smerter akkurat som jeg plejer når jeg har ægløsning.

Jeg har lige købt nogle ægløsningstests nu, og ville lige prøve en. Jeg ved nemlig det er her omkring jeg har ÆL.

En svag streg betyder lavt LH-hormon, ikke andet, du kan ikke konkludere, om du har haft ægløsning eller skal have det senere.

Du må gøre op med dig selv, om du vil fortsætte med at teste i denne cyklus eller evt. vente til næste.

I en almindelig 28-dages cyklus kan ægløsning falde på 12.-16. dagen, det er helt normalt, og det er også normalt, at det ændrer sig fra måned til måned.

Anmeld

27. april 2012

Anonym trådstarter

Okay. Jamen så må vi se hvad der sker

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.