Hvad kan gå galt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

563 visninger
7 svar
0 synes godt om
27. april 2012

SRP

Hej piger..

Hvor mange ting kan gå galt, så man ikke bliver gravid i en cyklus. Jeg har PCO og får derfor hormoner, som sikrer ægløsning, selvom vi har sex på det rigtige tidspunkt op til ægløsningen, omkring og efter ægløsning er der ikke sket noget endnu. Min kærestes sædkvalitet er helt i top, så forstår ikke, hvorfor det ikke er lykkes endnu. Jeg skal muligvis have lavet en undersøgelse af æggelederne, men håber ikke der er noget galt der. Puha jeg har så mange tanker.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. april 2012

JBEK

Hvor lang tid har i prøvet at blive gravide? :-)

Anmeld

27. april 2012

SRP

Snart et år. Ved godt det slet ikke er længe og det er tidligt at gå i panik, men jeg skrev til en læge, som mente jeg burde være blevet gravid nu. Han skrev at 80% af folk i vores situation ville være blevet gravide på nuværende tidspunkt. Det hænger jeg mig hele tiden ved

Anmeld

27. april 2012

smlmea

Der er mange ting der kan gå galt.

Har du nogensinde sat dig ned,og set en dokumentar omkring hvad der sker ved befrugtningen?

Det skulle du til at gøre,det er ikke så længe siden,at der blev vist en på DR2,prøv om du kan finde den på nettet.

Det er altså ikke små ting,sædcellerne skal igennem,for at nå ægget,og selv om de gør det,er der stadig en million ting der kan gå galt,og begge celler kan have DNA fejl.

Du kan altså ikke rigtig bruge Svend' s svar til noget,han sagde også til mig for 1 år siden,at det ville være en smal sag,at gøre mig gravid,her er jeg 1 år senere 9 hjemmeforsøg- 3 x IUI og 1 IVF hos ham,og jeg er stadig ikke gravid.

Vi fejler ingenting,super sæd,og vi har 2 børn sammen i forevejen,så sådan er naturen nu en gang bare.

Anmeld

27. april 2012

Masig

Ingen af os fejler noget overhovedet, kæresten sæd er af top kvalitet, mine æggeledere, æggestokke og æg er af top kvalitet... Vi havde sex omkring ÆL HVER måned.... alligevel tog det os 11 mdr at blive gravid...

Du skal huske at der kun er ca 20-25% chance for graviditet hver måned (afhængig af alder, jo ældre jo lavere chance), så det kan altså virkelig godt tage noget tid selvom man opfylder alle "krav"...

Der behøver ikke være noget galt, men det er bare naturens gang at det nogle gange tager noget tid før det lykkes...

Anmeld

27. april 2012

foto på lærred

SRP skriver:

Hej piger..

Hvor mange ting kan gå galt, så man ikke bliver gravid i en cyklus. Jeg har PCO og får derfor hormoner, som sikrer ægløsning, selvom vi har sex på det rigtige tidspunkt op til ægløsningen, omkring og efter ægløsning er der ikke sket noget endnu. Min kærestes sædkvalitet er helt i top, så forstår ikke, hvorfor det ikke er lykkes endnu. Jeg skal muligvis have lavet en undersøgelse af æggelederne, men håber ikke der er noget galt der. Puha jeg har så mange tanker.

Måske det er IUI der skal til, hvis du i forvejen tager homoner.

Håber det snart lykkes for jer xxx

Camilla

www.foto-paa-laerred.dk

Anmeld

29. april 2012

JBEK

SRP skriver:

Snart et år. Ved godt det slet ikke er længe og det er tidligt at gå i panik, men jeg skrev til en læge, som mente jeg burde være blevet gravid nu. Han skrev at 80% af folk i vores situation ville være blevet gravide på nuværende tidspunkt. Det hænger jeg mig hele tiden ved

Fingre for jer! Men husk - selvom det er nemt at sige - at det ikke skal være så projekt-agtigt. Hvis i bruger ulideligt meget tid på at tænke bebs, så bliver det hele bare så surt. Husk at nyde tiden også..

KNUS.

Anmeld

29. april 2012

Muffinmus

som hovedregel siger man at sunde raske mennesker har ca 20-25 % chance for en graviditet ved ægløsning...dvs der er større chancer for IKKE at blive gravid i princippet:-)

Jeg har ikke pco og var 14 mdr om at lave en baby..der ikke blev til noget desværre...og derefter yderligere 2 år om at lave min søn som heldigvis blev til noget:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.