Nogen der har haft Engelsk på A-niveau?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. april 2012

AnnaK89

Dinna88 skriver:

Fagligt - nej. Grammatisk - ret omfattende. Jeg opgraderede ret flydende op på A niveau over de tre år i gym, men det endte med at være MEGET grammatik at have i hovedet. Noget sværere end andet, men der var kun måske tre ting jeg aldrig fik styr på - det er erfaring fra en der er rigtig god til engelsk

Grammatik har aldrig været et problem for mig, og er egentlig noget af det jeg er allebedst til Det har altid lagt lige til højre benet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2012

Jonatansmor

AnnaKJ skriver:

Haha Jamen så tror jeg da at jeg springer på det, det lyder behageligt

Mit pensum var støvet og ret gammeldags. Eneste ægte svedperle kom under gennemlæsningen af Macbeth. Godt nok søvndyssende stof.

Men fik mine 12-taller

Anmeld

25. april 2012

AnnaK89

katti24 skriver:

forskellen fra b til a niveau ligger i at man bla skal kunne forklarer reglerne for grammatik, hvor man på b-niveau bare skal kunne gramatikken.

og så havde vi shakespeare på a-niveau men ellers ikke den store forskel

Okay, tusind tak for svar

Grammatikken er jeg ikke bange for - det har jeg utrolig nemt ved

Ja vidste egentlig godt at man kommer til at have om shakespeare  

Anmeld

25. april 2012

AnnaK89

Mette. skriver:

Jeg mener - men er ikke 100% sikker på, at hvis du har alle fag ellers og det bare er for at tage det, men ikke et adgangskrav kan du vælge ikke at få det på dit eksamensbevis, hvis du ikke er tilfreds med resultatet.

Men hvis du fik 12 på b skal du nok klare det lige så godt på a, det er virkelig ikke meget sværere. Jeg fik selv 10-10 både på b og a.

Okay - jamen det lyder rart

At jeg har engelsk på a er ikke et adgangskrav for min kommende uddannelse, det er bare for at jeg synes det kunne være rart at have

Tror jeg springer på det Var nemlig helt ked af at jeg ikke skulle have engelsk efter ferien

Anmeld

25. april 2012

Nettemor

AnnaKJ skriver:

Nej det er nok rigtig

Men ved har forbedret mig siden folkeskolen. Jeg havde jo ikke haft engelsk i 4-5 år før jeg startede sidste år og fik 12 I folkeskolen fik jeg 9 til eksamen i 10. klasse

Jamen så go for it!!! Jeg er sikker på du kan klare det. Du er en sej kvinde!

Anmeld

25. april 2012

AnnaK89

Jonatansmor skriver:

Mit pensum var støvet og ret gammeldags. Eneste ægte svedperle kom under gennemlæsningen af Macbeth. Godt nok søvndyssende stof.

Men fik mine 12-taller

Dejligt

Så tror jeg at jeg vil melde mig til det, det skal nemlig gøres her først i maj

Anmeld

25. april 2012

AnnaK89

Nettemor skriver:

Jamen så go for it!!! Jeg er sikker på du kan klare det. Du er en sej kvinde!

Mange tak 

Jeg melder mig til lige så snart de åbner for tilmeldingen

Anmeld

25. april 2012

Dinna88

AnnaKJ skriver:

Grammatik har aldrig været et problem for mig, og er egentlig noget af det jeg er allebedst til Det har altid lagt lige til højre benet

Hvad skulle så blive svært?
Fagligt opgraderer man jo som man arbejder, så det var ikke noget problem for nogle. Det eneste der var problemer med, var old englisk writing. Vi var nok 10 der forstod at læse det

Anmeld

25. april 2012

AnnaK89

Dinna88 skriver:

Hvad skulle så blive svært?
Fagligt opgraderer man jo som man arbejder, så det var ikke noget problem for nogle. Det eneste der var problemer med, var old englisk writing. Vi var nok 10 der forstod at læse det

Aner det ikke, det er jo derfor jeg spørger Jeg har jo ikke haft det

Men det lyder som ikke som om at sværhedsgraden stiger voldsomt, så det er vist okay.

Anmeld

25. april 2012

Dinna88

AnnaKJ skriver:

Aner det ikke, det er jo derfor jeg spørger Jeg har jo ikke haft det

Men det lyder som ikke som om at sværhedsgraden stiger voldsomt, så det er vist okay.

Nåå, jamen, som en anden skriver, så er grammatikken det primære - det er det der skiller A'erne og B'erne  

Derudover skal du jo analysere sværere tekster, såsom Shakespeare - den victorianske periode mener jeg er et krav. Er man til analyse der virkelig går ud i de små ting som bare ordene og hvor det 100 % handler om at kunne baggrunden, så er det fedt. Så dermed er der også meget mere læsning og langt mere historie i det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.