Nogen der har haft Engelsk på A-niveau?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.133 visninger
22 svar
0 synes godt om
25. april 2012

AnnaK89

Hej piger

Ja spørgsmålet er jo ikke til at tage fejl af

Jeg skal læse til engelsklære når jeg er færdig med min HF, mangler 4 fag efter ferien

Sidste år tog jeg engelsk på B-niveua, og fik to fine 12-taller ud af det

Nu overvejer jeg lidt at tage A-niveau efter ferien. Er det meget sværer end B-niveau og hvad går undervisningen mest ud på?

Fordele/ulemper?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2012

Mette.

AnnaKJ skriver:

Hej piger

Jeg skal læse til engelsklære når jeg er færdig med min HF, mangler 4 fag efter ferien

Nu overvejer jeg lidt at tage A-niveau efter ferien. Er det meget sværer end B-niveau og hvad går undervisningen mest ud på?

Fordele/ulemper?

Ja, jeg har hft engelsk på a-niveau.

Jeg synes ikke der var ret stor forskel, måske det var fordi vi havde flydende overgang fra b.

Undervisningen var meget det samme som på b. Vi havde nogle forskellige emner vi skulle omkring med tekster, film og analyser samt grammatik timer. Derudover en del afleveringer samt mundtlige fremlæggelser.

Anmeld

25. april 2012

AnnaK89

Mette. skriver:

Ja, jeg har hft engelsk på a-niveau.

Jeg synes ikke der var ret stor forskel, måske det var fordi vi havde flydende overgang fra b.

Undervisningen var meget det samme som på b. Vi havde nogle forskellige emner vi skulle omkring med tekster, film og analyser samt grammatik timer. Derudover en del afleveringer samt mundtlige fremlæggelser.

Okay, tak for din svar

Det kommer til at foregå på fjernundvisning, skal jeg måske lige huske at sige - men det er nok ikke så meget anderledes andet end der ingen mundtlige fremlæggelser er

Jeg ved bare ikke om jeg tør, for så bliver mine 12-taller jo slettet 

Og så ved jeg at jeg kommer til at forvente så meget af mig selv, men det kunne altså være rart at have det på A frem for B

Anmeld

25. april 2012

Nettemor

Nu har jeg ikke lige haft det men jeg syns da bare du skal springe på det. En hovedregel siger jo at man ca går 1 karakter ned når man går et niveau op.. Og det er jo ikke noget problem når du får så fine karaktere

Anmeld

25. april 2012

Jonatansmor

AnnaKJ skriver:

Hej piger

Fordele/ulemper?

Fik du 12 på B-niveau, kan du sove mens du tager A

Anmeld

25. april 2012

Dinna88

Fagligt - nej. Grammatisk - ret omfattende. Jeg opgraderede ret flydende op på A niveau over de tre år i gym, men det endte med at være MEGET grammatik at have i hovedet. Noget sværere end andet, men der var kun måske tre ting jeg aldrig fik styr på - det er erfaring fra en der er rigtig god til engelsk

Anmeld

25. april 2012

AnnaK89

Nettemor skriver:

Nu har jeg ikke lige haft det men jeg syns da bare du skal springe på det. En hovedregel siger jo at man ca går 1 karakter ned når man går et niveau op.. Og det er jo ikke noget problem når du får så fine karaktere

Nej det er nok rigtig

Men ved har forbedret mig siden folkeskolen. Jeg havde jo ikke haft engelsk i 4-5 år før jeg startede sidste år og fik 12 I folkeskolen fik jeg 9 til eksamen i 10. klasse

Anmeld

25. april 2012

katti24

forskellen fra b til a niveau ligger i at man bla skal kunne forklarer reglerne for grammatik, hvor man på b-niveau bare skal kunne gramatikken.

og så havde vi shakespeare på a-niveau men ellers ikke den store forskel

Anmeld

25. april 2012

AnnaK89

Jonatansmor skriver:

Fik du 12 på B-niveau, kan du sove mens du tager A

Haha Jamen så tror jeg da at jeg springer på det, det lyder behageligt

Anmeld

25. april 2012

Mette.

AnnaKJ skriver:

Okay, tak for din svar

Det kommer til at foregå på fjernundvisning, skal jeg måske lige huske at sige - men det er nok ikke så meget anderledes andet end der ingen mundtlige fremlæggelser er

Jeg ved bare ikke om jeg tør, for så bliver mine 12-taller jo slettet 

Og så ved jeg at jeg kommer til at forvente så meget af mig selv, men det kunne altså være rart at have det på A frem for B

Jeg mener - men er ikke 100% sikker på, at hvis du har alle fag ellers og det bare er for at tage det, men ikke et adgangskrav kan du vælge ikke at få det på dit eksamensbevis, hvis du ikke er tilfreds med resultatet.

Men hvis du fik 12 på b skal du nok klare det lige så godt på a, det er virkelig ikke meget sværere. Jeg fik selv 10-10 både på b og a.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.