Hvad bruger I barselstiden på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.701 visninger
16 svar
0 synes godt om
25. april 2012

MariaJ

Bare en hygge-/nysgerrighedstråd, nu hvor jeg selv har så god tid .

Jeg er næsten lidt skræmt over hvor nemt jeg får dagene til at gå, og at jeg slet ikke har haft tid til at kede mig endnu, trods efterhånden mange uger væk fra arbejde .

De seneste uger har jeg været optaget af at blive færdig med en del ting hjemme (oprydning diverse steder, udpakning af de sidste flyttekasser fra for et halvt år siden, og få købt diverse ting vi manglede til børn og hus). Nu har jeg egentlig bare masser af tid, og har ikke ret meget mere jeg skal nå. Tasken til hospitalet blev pakket i går. Jeg har et par småting på en huskeliste, men får ikke rigtig gjort noget af det. Jeg bruger oceaner af tid her på baby.dk, mødes med venner og går egentlig bare og hygger mig. I morgen skal jeg til frisøren. Jeg regner med at det kan vare lidt før jeg får "fri" til den slags adspredelser igen.

Hvad får I dagene til at gå med?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. april 2012

JH12

Her går tiden med en MASSE rengøring, gåture og svømmeture.. også går der også lidt tid her på baby.dk
Og så vil jeg i de kommende dage, få bagt en masse og lave mad så der er noget der kan komme i fryseren..
Jeg synes også jeg har god tid, nogle dage for meget tid.. Men jeg prøver at lave aftaler med nogle veninder, inden baby kommer til verden..
Også nyder jeg min kæreste når han er hjemme.. nyder vores sidste tid som kæreste, inden vi skal være forældre.. Jeg håber lidt vi kan komme i biografen i weekenden, og muligvis ud og spise..

også venter jeg selvfølgelig i spænding hver eneste dag på at baby gider komme til verden

Anmeld

25. april 2012

Monis

Jeg får også svømmet en del, og så får jeg spillet en del rumble og wordfeud på min telefon(en værre tidsrøver)

Jeg laver lidt aftaler hver dag, men på en måde kan jeg også godt lidt lide at kede mig, for det er i de stunder, jeg er mest klar og ivrig efter at komme i gang med at føde.

De dage med alt for mange aftaler, bliver jeg næsten lidt stresset over, at fødslen kan ske, når som helst. Så jeg synes, det er en god ide med lidt kedsomhed også

Jeg har også bagt en masse, skriver på min blog ( http://clemmensen-meier.blogspot.com/) , har planlagt bio /cafe ture med min mand og får set lidt for meget tv 

Men mit råd er faktisk bare: nyd det og ked dig lidt - det tror jeg, vi har godt af. -Når baby først kommer, bliver der nok længe mellem kedsomheds-stunderne?!

Hilsen Monica.

Anmeld

25. april 2012

Koen.

Gøre rent i alle de kroge og kanter jeg plejer at springe let og elefant over nyder tiden med Lærke aaaaalt hvad jeg kan mens jeg har hende alene, tæller minutter til termin, rydder op i alt og ser en (for meget) masse tv

Anmeld

25. april 2012

MariaJ

Joyce1986 skriver:

Her går tiden med en MASSE rengøring, gåture og svømmeture.. også går der også lidt tid her på baby.dk
Og så vil jeg i de kommende dage, få bagt en masse og lave mad så der er noget der kan komme i fryseren..
Jeg synes også jeg har god tid, nogle dage for meget tid.. Men jeg prøver at lave aftaler med nogle veninder, inden baby kommer til verden..
Også nyder jeg min kæreste når han er hjemme.. nyder vores sidste tid som kæreste, inden vi skal være forældre.. Jeg håber lidt vi kan komme i biografen i weekenden, og muligvis ud og spise..

også venter jeg selvfølgelig i spænding hver eneste dag på at baby gider komme til verden

Ih, hvor er du flittig. Jeg tror knapt jeg har gjort rent en eneste gang, mens jeg har været på barsel .

Anmeld

25. april 2012

MariaJ

Monis skriver:

Jeg får også svømmet en del, og så får jeg spillet en del rumble og wordfeud på min telefon(en værre tidsrøver)

Jeg laver lidt aftaler hver dag, men på en måde kan jeg også godt lidt lide at kede mig, for det er i de stunder, jeg er mest klar og ivrig efter at komme i gang med at føde.

De dage med alt for mange aftaler, bliver jeg næsten lidt stresset over, at fødslen kan ske, når som helst. Så jeg synes, det er en god ide med lidt kedsomhed også

Jeg har også bagt en masse, skriver på min blog ( http://clemmensen-meier.blogspot.com/) , har planlagt bio /cafe ture med min mand og får set lidt for meget tv 

Men mit råd er faktisk bare: nyd det og ked dig lidt - det tror jeg, vi har godt af. -Når baby først kommer, bliver der nok længe mellem kedsomheds-stunderne?!

Hilsen Monica.

Ih, hvor en fin blog du har. Der fik jeg lige endnu et tidsfordriv forærende .

Jeg hygger mig også gevaldigt med bare at kunne tusse rundt og gøre ting i mit eget tempo. Med en to-årig i forvejen er det lææænge siden jeg har haft så meget tid til at se veninder, gå på cafe, shoppe og bare sove længe og læse en bog uden at blive forstyrret. Alligevel har jeg nok lidt svært ved bare at give mig selv helt fri, selvom jeg egentlig ikke har noget jeg skal nå (lidt tosset, men er bare så uvant).

Anmeld

25. april 2012

MariaJ

tanja. skriver:

Gøre rent i alle de kroge og kanter jeg plejer at springe let og elefant over nyder tiden med Lærke aaaaalt hvad jeg kan mens jeg har hende alene, tæller minutter til termin, rydder op i alt og ser en (for meget) masse tv

Jeg har heller ikke haft det så ryddeligt alle steder læææænge  !

Jeg håber vi når at få lidt ventetid som en familie på tre, når manden og Johanna kommer på fredag. Der har ikke været så meget overskud til den kommende storesøster de seneste uger og hun har fødselsdag på mandag, så den dag er "udgang forbudt" for baby.

Anmeld

25. april 2012

Majbrit

Uh, jeg går først på barsel på fredag, men når jeg går fra har jeg en virkelig lang liste med alt lige fra at vaske babytøj til at skifte vandhane i badeværelset. Så tror jeg får det helt ligesom dig og tiden bare flyver afsted Men glæder mig efterhånden rigtig meget til at få en måned hjemme til at nå alt det, der desværre bliver skubbet lidt til siden, når jeg kommer hjem fra arbejde og er træt i fødder og resten af kroppen..

Anmeld

26. april 2012

Koen.

MariaJ skriver:

Jeg har heller ikke haft det så ryddeligt alle steder læææænge  !

Jeg håber vi når at få lidt ventetid som en familie på tre, når manden og Johanna kommer på fredag. Der har ikke været så meget overskud til den kommende storesøster de seneste uger og hun har fødselsdag på mandag, så den dag er "udgang forbudt" for baby.

Det er faktisk rigtig rart at få ryddet op alle steder

Kunne være dejligt hvis i kunne få lidt tid sammen og god fødselsdag, det er SÅ vildt de nu er 2 år

Anmeld

26. april 2012

MariaJ

Majbrit skriver:

Uh, jeg går først på barsel på fredag, men når jeg går fra har jeg en virkelig lang liste med alt lige fra at vaske babytøj til at skifte vandhane i badeværelset. Så tror jeg får det helt ligesom dig og tiden bare flyver afsted Men glæder mig efterhånden rigtig meget til at få en måned hjemme til at nå alt det, der desværre bliver skubbet lidt til siden, når jeg kommer hjem fra arbejde og er træt i fødder og resten af kroppen..

Ih, jeg kan godt forstå, der er mange ting, der ligger og venter på at blive ordnet, når du først går på barsel nu. Jeg havde også rigtig mange hængepartier rundt omkring i huset, der trængte til nogle sammenhængende fridage for at blive gjort. Men glæd dig, det er så dejligt både at få luget lidt ud i listerne, og så samtidig at have tid og ro til at kunne være lidt god ved sig selv .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.