øv øv børneeksem

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

419 visninger
9 svar
0 synes godt om
14. april 2009

Tikki

Hej tøser - har ikke være så flittig med indlæg på det sidste, men jeg er her . Og må lige ud med lidt øv øv.
Iza er sat til med børneeksem og har kradset hul så der er nu stafylokokker i det. Det er hele hendes hovedbund, ører og kinder, ned af nakken og ryggen samt ved bleen. Hun ligner en ræv med skab. Det er bare så synd. Så nu er hun på skrap cremekur - håber sgu hun beholder håret. Nu starter så detektivarbejdet med at finde ud af hvad hun ikke kan tåle

Nogen, der kender til så voldsomme angreb?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2009

Plysbjørnen

Jeg har hørt om dem før... Men hvor normalt det er, det ved jeg faktisk ikke... Men jeg kan detsvære fortælle dig at det altså ikke er altid de finder årsagen til børneeksem...

Anmeld

14. april 2009

linemus

Puha, det lyder grimt. Stakkels pige. Håber I finder ud af, hvad der er galt, så hun kan slippe af med det igen.

- Line

Anmeld

14. april 2009

Tynen

Ej, det lyder helt vildt!
God bedring med hende - Håber hun snart bliver frisk igen

Anmeld

15. april 2009

Anja

Puha, det lyder godt nok ikke rart for hende.

Vidste ikke at børneeksem nødvendigvis skulle hænge sammen med en allergi ??

Anmeld

15. april 2009

Plysbjørnen

Anja skriver:

Puha, det lyder godt nok ikke rart for hende.

Vidste ikke at børneeksem nødvendigvis skulle hænge sammen med en allergi ??

Det kan det godt... Det mente lægen jo også med Laura... men det er aldrig blevet på vist... Jeg smør hende bare når det er nødvendig...

Jeg selv slår ud når jeg har sygdom i kroppen, og mit imunforsvar skal bekymre sig om andet end mit eksem...

Anmeld

15. april 2009

Nadi

Jeg kender desværre ikke noget til det.
Vil blot ønske hende god bedring og god jagt til dig!

Anmeld

15. april 2009

Rasmine

Fy for pokker da.
God bedring til Jer.

Anmeld

15. april 2009

Tikki

Tak for god bedring tøser....jeg er så frusteret over det her grimme udslæt - det er simpelthen ulækkert for at sige det lige ud. Vi har haft en tid hos hudlægen længe, men der er 6 ugers ventetid...det kunne vi ikke vente på, så heldigvis har vi en sundhedsforsikring, som gjorde at vi kunne tage på privathospital samme dag som vi ringede til dem. Det er godt nok en hel anden oplevelse end det offentlige - de havde sørme tid til os og til at Iza kunne lege og få en god oplevelse mens vi talte. Men hvor er det stygt - har du penge kan du få....ellers må du bare kradse dig til blods.

Anja - vores hudlæge sagde det formentligt var mælk, men at han ikke ville prikteste hende endnu da svarene ville være for usikre pga. hendes alder. Men når hun er 3 år - altså om ca 1 år vil han prikteste hende så vi måske kan få et svar på det. Vi skal nu prøve ikke at give hende mælkeprodukter i 2 mdr. og så se hvad der sker, når vi igen giver hende mælk om 2 mdr. Og sådan skal vi så forsøge os frem.
Hudlægen sagde det var arveligt og kunne komme hvis en af forældrene selv har 1)børneeksem, har 2)pollenallergi (det har Martin), 3)astma eller 4)fødevareallergi. Man kan aldrig vide hvilken en man arver eller om man arver det, men de fire dele hænger sammen. Så Izas børneeksem er sikkert arvet fordi Martin har høfeber.

Anmeld

15. april 2009

Plysbjørnen

Jeanette skriver:

Tak for god bedring tøser....jeg er så frusteret over det her grimme udslæt - det er simpelthen ulækkert for at sige det lige ud. Vi har haft en tid hos hudlægen længe, men der er 6 ugers ventetid...det kunne vi ikke vente på, så heldigvis har vi en sundhedsforsikring, som gjorde at vi kunne tage på privathospital samme dag som vi ringede til dem. Det er godt nok en hel anden oplevelse end det offentlige - de havde sørme tid til os og til at Iza kunne lege og få en god oplevelse mens vi talte. Men hvor er det stygt - har du penge kan du få....ellers må du bare kradse dig til blods.

Anja - vores hudlæge sagde det formentligt var mælk, men at han ikke ville prikteste hende endnu da svarene ville være for usikre pga. hendes alder. Men når hun er 3 år - altså om ca 1 år vil han prikteste hende så vi måske kan få et svar på det. Vi skal nu prøve ikke at give hende mælkeprodukter i 2 mdr. og så se hvad der sker, når vi igen giver hende mælk om 2 mdr. Og sådan skal vi så forsøge os frem.
Hudlægen sagde det var arveligt og kunne komme hvis en af forældrene selv har 1)børneeksem, har 2)pollenallergi (det har Martin), 3)astma eller 4)fødevareallergi. Man kan aldrig vide hvilken en man arver eller om man arver det, men de fire dele hænger sammen. Så Izas børneeksem er sikkert arvet fordi Martin har høfeber.

Ja det er noget surt noget med det børneeksem...

Lægen mente også at det var mælk der var skyld i Laura's børneeksem, og har da også været uden mælk i en periode... Og det hjalp rigtigt meget på hendes hud... Da vi startede op med mælk igen valgte at hun skulle have skummet i stedet for sød... og så får så vidt muligt kun i begrænsede mængder...

Skulle hun være så uheldig at få for meget så kan vi se/mærke det på hendes hud med det samme... og så smørrer vi hende bare...

Men vores "kloge" læge går ikke ind for priktest... så ind til videre gør jeg som jeg selv vil, og når han daffer på pension vil jeg bede den læge jeg (forhåbenlig) får om at sende mig og begge børn til priktest...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.