Har hovedet sat sig fast?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.515 visninger
16 svar
0 synes godt om
24. april 2012

Monis

Hej piger

Jeg var til (måske) sidste jordemoderbesøg i dag. Er 38+5. Desværre havde min egen jordemoder ikke selv flere tider, så jeg måtte ind til en helt ny. ØV!

Men hun sagde, at hovedet stadig ikke er faldet helt ned i bækkenet endnu, og at hun derfor ikke står fast dernede. -Hun sagde, at det måske først ville gøre det, når fødslen var gået i gang.

Så nu er jeg lidt nysgerrig - har jeres babyers hovedet "sat" sig fast?

Wiiii - det er jo maj lige om lidt - kan I også mærke spændingen og sommerfuglene i maven????!!!!

Hilsen Monica.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2012

EKBJ

Monis skriver:

Hej piger

Jeg var til (måske) sidste jordemoderbesøg i dag. Er 38+5. Desværre havde min egen jordemoder ikke selv flere tider, så jeg måtte ind til en helt ny. ØV!

Men hun sagde, at hovedet stadig ikke er faldet helt ned i bækkenet endnu, og at hun derfor ikke står fast dernede. -Hun sagde, at det måske først ville gøre det, når fødslen var gået i gang.

Så nu er jeg lidt nysgerrig - har jeres babyers hovedet "sat" sig fast?

Wiiii - det er jo maj lige om lidt - kan I også mærke spændingen og sommerfuglene i maven????!!!!

Hilsen Monica.

Her sidder hovedet ikke fast endnu.. mn gør det næsten!!.. 

Anmeld

24. april 2012

JH12

Jeg har også været ved jordemor idag, 38+0 ..

Og her står hovedet helt fast, og langt nede.. Så det er bare et spørgsmål om tid, hvornår hun kommer til verden

Har fået en tid på termins dato 40+0 (8.maj), en tid jeg selvfølgelig håber ikke bliver nødvendig..

Anmeld

25. april 2012

MariaJ

Her står hovedet ikke fast endnu, men er andengangs, og så er det vist meget normalt at det først sætter sig fast, når fødslen går i gang.

Med min første stod hovedet heller ikke fast, og den jordmor jeg gennemgik fødslen med efterfølgende sagde at det burde man have reageret på på forhånd. Jeg er aldrig helt blevet klog på hvorfor, men måske skal du nævne om det er nogen bekymring, hvis du når at komme til jordmor igen før fødslen.

Anmeld

25. april 2012

Monis

Joyce1986 skriver:

Jeg har også været ved jordemor idag, 38+0 ..

Og her står hovedet helt fast, og langt nede.. Så det er bare et spørgsmål om tid, hvornår hun kommer til verden

Har fået en tid på termins dato 40+0 (8.maj), en tid jeg selvfølgelig håber ikke bliver nødvendig..

Nej sådan havde jeg det også, da jeg skulle booke ny tid. Min sidste tid lægger 40+5 - altså også d. 8 maj. Håber i den grad ikke, at den bliver nødvendig!

Ih det er så spændende. Jordemoderen sagde til mig at førstegangsfødende gik i gennemsnit 4-5 dage over Det håber jeg godt nok ikke bliver nødvendigt!

Anmeld

25. april 2012

Monis

MariaJ skriver:

Her står hovedet ikke fast endnu, men er andengangs, og så er det vist meget normalt at det først sætter sig fast, når fødslen går i gang.

Med min første stod hovedet heller ikke fast, og den jordmor jeg gennemgik fødslen med efterfølgende sagde at det burde man have reageret på på forhånd. Jeg er aldrig helt blevet klog på hvorfor, men måske skal du nævne om det er nogen bekymring, hvis du når at komme til jordmor igen før fødslen.

Nå for søren. Tak for info. Det vil jeg lige se, om jeg kan finde noget mere om på nettet.

Jeg ville da også mene, at hovedet helst skulle sætte sig fast nu her.

Men hun kan selvfølgelig nå det endnu....

Anmeld

25. april 2012

MariaJ

Monis skriver:

Nå for søren. Tak for info. Det vil jeg lige se, om jeg kan finde noget mere om på nettet.

Jeg ville da også mene, at hovedet helst skulle sætte sig fast nu her.

Men hun kan selvfølgelig nå det endnu....

Jeg vil heller ikke bekymre dig unødigt, og det kan jeg godt se, at jeg måske har gjort nu, men lige netop den kommentar efter fødslen af min datter har altid naget mig lidt.

Hun kom ud vaginalt, og fødslen gik i gang af sig selv, så det er ikke sådan at det nødvendigvis er et varsel om problemer.

Anmeld

25. april 2012

JH12

Monis skriver:

Nej sådan havde jeg det også, da jeg skulle booke ny tid. Min sidste tid lægger 40+5 - altså også d. 8 maj. Håber i den grad ikke, at den bliver nødvendig!

Ih det er så spændende. Jordemoderen sagde til mig at førstegangsfødende gik i gennemsnit 4-5 dage over Det håber jeg godt nok ikke bliver nødvendigt!

Man håber jo at føde op til termin og ikke efter ..
Men hvis jeg går til terminsdato vil jeg blive videre sendt til en fødsel læge, hvor der skal snakkes om igangsættelse pga. Mit bækken. Så jeg kommer forhåbentligt ikke til at gå meget over tid. Men jeg håber jeg føder inden

Men jeg håber da din baby snart sætter sig fast

Anmeld

25. april 2012

EKBJ

MariaJ skriver:

Jeg var til tjek igår og der sad hovedet stadig ikke fast, jeg fik at vide at jeg ikke skulle være bekymret..

Er 38+1 idag.. 

Anmeld

25. april 2012

grøn · ært

Jeg var til tjek i 35+1 og der konstaterede jordemoderen, at hovedet stod fast :-) Hovedet har været dernede i flere måneder, men nu blev det så konstateret, at han/hun stod fast :-D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.