Felix' 1 års.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.203 visninger
12 svar
0 synes godt om
24. april 2012

AnneBJ

Så blev det endelig tid for Felix' 1 årsundersøgelse - troede jeg. Jeg havde bestilt tid en af dagene før påske, men mødte op til en lukket klinik...?! Der var gået kuk i noget tidsbestilling, fordi de var igang med at skifte EDB systemer. Så jeg havde fået en tid til idag istedet for, men det skulle så vise sig, at den er booket i mit navn! Altså kun et kvarter, og ikke den halve time der normalt sættes af til børneundersøgelse.

Jeg havde ikke rigtig noget at skulle spørge om eller noget, (bortset fra evt. skelen som jeg så glemte alt om i farten) så jeg indvilligede i, at han blev målt og vejet, og så fik en anden tid ved sygeplejersken til vaccine. Inden Felix stod for tur, spurgte lægen, om der var noget med mig, for tiden stod jo i mit navn, så journalen var klar  Jeg tog mig sammen, og gav mig selv et mentalt spark! Jeg bøvler stadig med bl.a. mit mellemkød, der hvor jeg blev syet efter fødslen. Det gør mig rigtig ked af det, for jeg ville ønske det bare var som det skulle være! Jeg har håbet at tiden bare ville løse det for mig, men 1 år må være længe nok at vente.... 
Så jeg nævnte det, og fortalte at det ikke gør rigtig ondt, men føles irriteret, ømt og som om huden er for stram og svider. Lægen sagde at det muligvis (og højst sandsynligt) skyldes arvæv, som "man jo bare lige kan fjerne"  (hvordan, har jeg slet ikke lyst til at tænke på!)

Han tilbød mig en henvisning til en gyn. uden yderligere undersøgelse, for som han sagde ville det nok alligevel bare ende med, at jeg skulle til gyn og kigges på efterfølgende. Så jeg sagde ja tak, og skal selv sørge for at ringe og lave en tid. Det er vildt svært. OG det er så åndssvagt. Både læge, og i særdeleshed gynækologen ser jo sådan noget her tit, men det er så træls! Det går ud over vores sexliv, jeg har ondt dagligt osv, så der er masser af grunde til at få gjort noget ved det. Jeg er nok bare bange for, at blive "klippet op og lappet sammen" igen, for så at danne nyt arvæv... 

Nåh, men det var i virkeligheden ikke ret meget om Felix, i "Felix' 1 års." - han er dygtig og glad dreng, lægen ville objektivt vurdere ham til at være omkring halvandet år af sind og motorisk kunnen, hvis ikke han kunne se alder i journalen. Han sover af helved til, og vi har prøvet ALT! Han er blevet tjekket hos kiropraktor, ørelæge og nu egen læge, og han fejler ingenting. Han viser ikke længere tegn på seperationsangst i løbet af dagen, hvillket skulle være en god indikator på, at fasen er overstået.
Ergo må vi nu ty til skrappere midler: "Godnat og sov godt" - jeg har kun hørt kritik af metoden, men vores kiropraktor anbefalede den, og lånte os bogen, og vi har nået at skimme lidt begge to, og er overbevidste om, at vi er nødt til at prøve det. Ellers falder vi om af træthed inden ret længe!!

Et deprimeret pip herfra, men bortset fra det nævnte i indlægget går det ok! Jeg læser med, men får ikke skrevet så meget - meget af min tid om aftenen går med at rende ind til en skrigende baby (eller stene, de aftener hvor Jørn tager den skrigende baby... som jo nu er en tumling..)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2012

Line Højdal

Puha Anne - sikke en omgang!

Det var da noget værre kuk med de tidsbestillinger og underligt at der var blevet bestilt tid til dig og ikke Felix... Jeg gætter på du har haft sagt at du skulle have en til til 1'års undersøgelse  Nå, men godt at du fik ham målt og vejet trods alt, så der ikke skal rumsteres så meget med ham næste gang!

Lyder virkelig ikke rart med det mellemkød... Jeg kan godt forstå det kræver nogle mentale spark at få gjort noget ved det! Omvendt har du da helt ret i at et helt år burde være lang tid nok at vente på at det blev bedre af sig selv!

Jeg tror ikke du skal frygte nyt arvæv og fortsatte gener. Når de klipper og "lapper" som du skriver, så kan de jo sikre et meget renere snit og dermed også at det gror bedre sammen (har jeg da i hvert fald hørt)...

Det er sgu bare at få det gjort Anne - det skal da dælme bare fungere det "dernede" 

Jeg vil  for at du får taget dig sammen og får det ordnet og alt bliver normalt og godt igen

Hvor er det bare vildt at der motorisk er så meget knald på Felix... tænk at han er som en 1½ årig - det er da imponerende  Men hvor er det dog træls med den søvn - og frustrerende at der ikke findes en umiddelbar årsag  Det er bare alt alt for hårdt og nedslidende ikke at få sin søvn...  Jeg håber at fasen med seperationsangst er slut og at det hjælper jer med "Godnat og sov godt". Det er da om ikke andet et forsøg værd! 

Sender en masse positiv energi i jeres retning og glæder mig til at høre om jeres dygtige tumling, der forhåbentlig snart sover igennem uden gråd!

Line

Anmeld

24. april 2012

piadas

Det var da godt nok en blandet omgang - Felix og dig er altså godt nok uheldige med læger!

Det vigtigste er jo heldigvis, at Felix er som han skal være, og det er han jo ifølge lægens udsagn! 

Men det er da også vigtigt, at moderen kommer i orden igen, så Felix en dag bliver storebror! Jeg kunne godt forestille mig, at det sætter en dæmper på det hele! Av!!

Nu mangler jeg en spark-i-røven-smiley, men havde jeg sådan en, fik du den! Kan du komme afsted, så du kan blive fikset!  Det er da ikke til at leve med, men jeg kender det, hvis man har noget, man ikke har lyst til at gå til læge med, så udskyder man det og finder på alverdens undskyldninger inde i sit hoved for, hvorfor man ikke skal afsted. Hvis ikke der var så langt til Kolding, tog jeg ned og holdt dig i hånden, mens du ligger på briksen.

Uh, den skide søvn! Jeg gruer altså også for den dag, vi flytter, og Ida skal til at lære at sove i sin egen seng...måske er der kun den hårde metode. Men hvad med barnevogn? Jeg tænker, at man kan starte med at tage den med ind på værelset. Hun plejer ikke at sige noget til at blive puttet i den, men det er jo til middag......og hvad så når hun sover? Kan man så bare løfte hende over i hendes egen seng og satse på, at hun bare sover videre der resten af natten? Jeg tvivler...men jeg håber, I finder de vise sten, inden vi skal i gang med Operation sov-så-i-din-egen-seng-når-vi-siger-det-og-gør-det-lige-hele-natten-tak inden så længe!

Anmeld

25. april 2012

AnneBJ

Pipkukkeren skriver:

Puha Anne - sikke en omgang!

Det var da noget værre kuk med de tidsbestillinger og underligt at der var blevet bestilt tid til dig og ikke Felix... Jeg gætter på du har haft sagt at du skulle have en til til 1'års undersøgelse  Nå, men godt at du fik ham målt og vejet trods alt, så der ikke skal rumsteres så meget med ham næste gang!

Lyder virkelig ikke rart med det mellemkød... Jeg kan godt forstå det kræver nogle mentale spark at få gjort noget ved det! Omvendt har du da helt ret i at et helt år burde være lang tid nok at vente på at det blev bedre af sig selv!

Jeg tror ikke du skal frygte nyt arvæv og fortsatte gener. Når de klipper og "lapper" som du skriver, så kan de jo sikre et meget renere snit og dermed også at det gror bedre sammen (har jeg da i hvert fald hørt)...

Det er sgu bare at få det gjort Anne - det skal da dælme bare fungere det "dernede" 

Jeg vil  for at du får taget dig sammen og får det ordnet og alt bliver normalt og godt igen

Hvor er det bare vildt at der motorisk er så meget knald på Felix... tænk at han er som en 1½ årig - det er da imponerende  Men hvor er det dog træls med den søvn - og frustrerende at der ikke findes en umiddelbar årsag  Det er bare alt alt for hårdt og nedslidende ikke at få sin søvn...  Jeg håber at fasen med seperationsangst er slut og at det hjælper jer med "Godnat og sov godt". Det er da om ikke andet et forsøg værd! 

Sender en masse positiv energi i jeres retning og glæder mig til at høre om jeres dygtige tumling, der forhåbentlig snart sover igennem uden gråd!

Line

Tusind tak Line, hvor er du sød. Det føles jo som peanuts det jeg klager over, når jeg tænker på hvad I har været igennem!!

Jeg får gjort noget ved det - jeg nåede ikke at ringe til gyn i dag, men gør det imorgen. Jeg er heldigvis tilpas stædig til, at der SKAL gøres noget - også selvom jeg ikke bryder mig om det undervejs.

Vi er netop startet med "godnat og sov godt" - jeg skal nok opdatere - enten for at græde ud, eller for at juble

Anmeld

25. april 2012

AnneBJ

piadas skriver:

Det var da godt nok en blandet omgang - Felix og dig er altså godt nok uheldige med læger!

Det vigtigste er jo heldigvis, at Felix er som han skal være, og det er han jo ifølge lægens udsagn! 

Men det er da også vigtigt, at moderen kommer i orden igen, så Felix en dag bliver storebror! Jeg kunne godt forestille mig, at det sætter en dæmper på det hele! Av!!

Nu mangler jeg en spark-i-røven-smiley, men havde jeg sådan en, fik du den! Kan du komme afsted, så du kan blive fikset!  Det er da ikke til at leve med, men jeg kender det, hvis man har noget, man ikke har lyst til at gå til læge med, så udskyder man det og finder på alverdens undskyldninger inde i sit hoved for, hvorfor man ikke skal afsted. Hvis ikke der var så langt til Kolding, tog jeg ned og holdt dig i hånden, mens du ligger på briksen.

Uh, den skide søvn! Jeg gruer altså også for den dag, vi flytter, og Ida skal til at lære at sove i sin egen seng...måske er der kun den hårde metode. Men hvad med barnevogn? Jeg tænker, at man kan starte med at tage den med ind på værelset. Hun plejer ikke at sige noget til at blive puttet i den, men det er jo til middag......og hvad så når hun sover? Kan man så bare løfte hende over i hendes egen seng og satse på, at hun bare sover videre der resten af natten? Jeg tvivler...men jeg håber, I finder de vise sten, inden vi skal i gang med Operation sov-så-i-din-egen-seng-når-vi-siger-det-og-gør-det-lige-hele-natten-tak inden så længe!

Tak for det mentale spark Pia!! Jeg er stædig nok til, at jeg nok skal komme af sted, selvom jeg absolut ikke har lyst til det! Jeg ringer til gyn imorgen, har ikke haft tid idag!

Åh den søvn der... Vi er lige startet med "godnat og sov godt"... De lover effekt inden for en uge i 96% af tilfældene... så jeg skal nok opdatere
Vi har prøvet alt - også klapvognen, men pludselig var det heller ikke godt nok for den unge mand... Jeg skal ikke læse ret meget om, at barnet har brug for sin mor når det kalder osv., før jeg er LIGE ved at vakle, men det nytter ikke. Vi har prøvet alt det pjat med at sove sammen, holde i hånd til han sover osv., og det hjælper heller ikke. Så jeg føler vi skylder ham, at lære ham at sove ordentligt nu! Jeg ville aldrig bruge metoden, til en 4 mdr. som jeg ønsker at lære at sove igennem. Men til en tumling som i den grad forstår at snøre sin mor, tror jeg altså det er et udemærket værktøj..

Idas tilfælde er nok lidt anderledes, i go med der er en flytning indblandet. Men jeg vil anbefale dig at læse "godnat og sov godt" uanset om du bruger metoden eller ej, står der nogle ret gode eksempler, som virkelig er værd at have in mente når man skal putte sit barn. Der findes også "sov igennem uden gråd" - vi har den og jeg læste den da han var spæd, men jeg husker ærlig talt ikke hvad der stod i den...  Måske er I så heldige, at Ida, som den gode pige hun er, bare lægger sig i sin seng og sover? Håbet er lysegrønt!

I øvrigt - boede du tættere på, tog jeg dig på ordet, og fik dig til at tage med mig til lægebesøg for at have en hånd at holde!!

Anmeld

26. april 2012

AnneBJ

Bare sådan for at give mgi selv et skulderklap, så HAR jeg ringet, og har tid ved gynækologen d. 10. maj

Anmeld

26. april 2012

Line Højdal

AnneBJ skriver:

Bare sådan for at give mgi selv et skulderklap, så HAR jeg ringet, og har tid ved gynækologen d. 10. maj

SÅDAN!! Stort skulderklap herfra også...

Det lyder som om du er fuld af overskud for tiden - måske har foråret en god virkning... sådan har jeg det i hvert fald!!

Men det er sgu lidt sejt at der lige pludselig sker en masse af de der ting man ellers bare går at taler om/ tænker på... også at i nu har kastet jer ud i "Godnat og sov godt", det er sgu godt gået!!

I øvrigt synes jeg ikke på nogen måde det lyder som peanuts, det natterodderri i har kæmpet med.. bare en anden slags udfordring  Og nu kan vi måske begge to snart se lyset... Her er det i hvert fald gådet godt siden jeg vendte tilbage her på siden (7-9-13)  Aske sover nu lige så fint i sin seng hele natten (eller det meste i hvert fald) og skal bare lige have sutten 1-3 gange... det er så vildt!! Og dejligt!!

Nå, men jeg ville også bare sende dig et skulderklap herfra... godt at du har fået en tid!!

Anmeld

1. maj 2012

piadas

AnneBJ skriver:

KANON!!!

Jeg har godt nok fri den dag, så jeg tog gerne til Kolding og holdt i hånd, hvis ikke det var fordi jeg skal pakke!

Anmeld

1. maj 2012

AnneBJ

piadas skriver:

KANON!!!

Jeg har godt nok fri den dag, så jeg tog gerne til Kolding og holdt i hånd, hvis ikke det var fordi jeg skal pakke!

Hvis jeg nu tager med retur og hjælper med pakningen?? 

Anmeld

1. maj 2012

piadas

AnneBJ skriver:

Hvis jeg nu tager med retur og hjælper med pakningen?? 

Haha, deal!

Men jeg tror, det ville være RIMELIG stressende!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.