Hvad vejet jeres?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2012

baby84

Joyce1986 skriver:

Hvad blevet jeres baby skønnet til i uge 38?
Jeg er selv 38+0 og har været ved jordemor idag, og min lille pige blev skønnet til 3100 gram.

Til scanning i uge 29+1 lå min pige i den rigtig gode ende, og de sagde jeg skulle forvente hun ville veje omkring 4 kg. ved fødsel, hvis hun fortsatte sådan, men min jordemor gætter meget under synes jeg.

Hvad vejet jeres i uge 38 og hvad vejet de da de endelig blev født?

Uh jeg glæder mig til at møde min datter, er også meget spændt på hvornår hun melder sin ankomst <3

Hej.. Jeg tror jeg sidder med lidt samme fornemmelse som dig. Vores bette mand er hver gang blevet spået til at være ret stor. I uge 32 svarede han til to uger større end gennemsnittet, men pludselig i uge 34 var han helt alm. Det gjorde mig lidt utryg, da jeg så tænkte at han ikke længere tog så godt på. Var derfor til scanning i uge 35+1 og igen i dag i 38+0. I 35  vejede han 2700 og hun mente i dag at han vejede 3100-3200. Han tager altså ikke nær så hurtigt på her til sidst, men så længe han voskede som han gjorde var det fint i følge jordemoderen. Bare en underlig fornemmelse at han pludselig er 4 dage  mindre end gennemsnittet når han for 6 uger siden var 14 dage strørre.Det blev lidt rodet, men ville egentlig bare forklare at vi er i samme situation og at vi fik at vide at vægten var super fint så længe han tog på og det gjorde han jo. Alt var samtidig som det skulle være med navlesnor og fostervand.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2012

Babydreams

Joyce1986 skriver:

Sikke da en forskel - men det kan heller ikke være nemt at skønne de kære små ..

Ja, det var noget af en forskel ..
Men som mange andre siger, så er det jo bare en skøn, og som du selv siger, må det også være svært
Lige meget hvad baby vejer, elsker man den jo - men igen, en baby med lidt mere fedt på kroppen, giver en den tanke at den ikke så "nemt" går i stykker

Anmeld

25. april 2012

JH12

EKBJ skriver:

Ja det har jeg nemlig :-) 

Det har jeg også og vores babyer må være omkring lige store, hvis din vejer 3200-3300

Anmeld

25. april 2012

JH12

RikkeRasmussen skriver:

Ja, det var noget af en forskel ..
Men som mange andre siger, så er det jo bare en skøn, og som du selv siger, må det også være svært
Lige meget hvad baby vejer, elsker man den jo - men igen, en baby med lidt mere fedt på kroppen, giver en den tanke at den ikke så "nemt" går i stykker

Nemlig - jo større de er, jo mere robuste virker de

Anmeld

25. april 2012

EKBJ

Joyce1986 skriver:

Det har jeg også og vores babyer må være omkring lige store, hvis din vejer 3200-3300

Var jo til tjek på fødegangen igår, grundet tvivl om vandafgang.. der skønnede de ham til mellem 3200 pg 3300, hvor efter de sagde de troede jeg fik mig en lille fin størrelse ud:-D 

Anmeld

25. april 2012

JH12

baby84 skriver:

Hej.. Jeg tror jeg sidder med lidt samme fornemmelse som dig. Vores bette mand er hver gang blevet spået til at være ret stor. I uge 32 svarede han til to uger større end gennemsnittet, men pludselig i uge 34 var han helt alm. Det gjorde mig lidt utryg, da jeg så tænkte at han ikke længere tog så godt på. Var derfor til scanning i uge 35+1 og igen i dag i 38+0. I 35  vejede han 2700 og hun mente i dag at han vejede 3100-3200. Han tager altså ikke nær så hurtigt på her til sidst, men så længe han voskede som han gjorde var det fint i følge jordemoderen. Bare en underlig fornemmelse at han pludselig er 4 dage  mindre end gennemsnittet når han for 6 uger siden var 14 dage strørre.Det blev lidt rodet, men ville egentlig bare forklare at vi er i samme situation og at vi fik at vide at vægten var super fint så længe han tog på og det gjorde han jo. Alt var samtidig som det skulle være med navlesnor og fostervand.

Jo det lyder til vi sidder med samme følese.,
Man undre sig jo over at det ikke er her til sidst de tager en masse på, men at det er i starten / midten. Og i langtid fik vi afvide vores lå over gennemsnittet og vi skulle regne med en stor baby..
Så til jordemor besøg i uge 35 skønner de hende til 2500, og igår uge 38 til 3100. Så der må jo alligvel være sket noget..
Vi har så ikke fået vores scannet siden uge 29, men jeg er da godt nok spændt på hva hun vejer når hun endelig kommer ud :/

Anmeld

25. april 2012

JH12

EKBJ skriver:

Var jo til tjek på fødegangen igår, grundet tvivl om vandafgang.. der skønnede de ham til mellem 3200 pg 3300, hvor efter de sagde de troede jeg fik mig en lille fin størrelse ud:-D 

Okay, det må være dejligt de lige tjekket det hele var ok med baby, set bliver spændende hvornår de kommer . Og de kan jo nå at tage lidt på endnu

Anmeld

25. april 2012

EKBJ

Joyce1986 skriver:

Okay, det må være dejligt de lige tjekket det hele var ok med baby, set bliver spændende hvornår de kommer . Og de kan jo nå at tage lidt på endnu

Det må han meget gerne :-).. så har han noget at ta' af indtil mælken løber til.. 

Anmeld

25. april 2012

JH12

EKBJ skriver:

Det må han meget gerne :-).. så har han noget at ta' af indtil mælken løber til.. 

Sådan har jeg det også og virker de ikke så skrøbelige

Anmeld

25. april 2012

EKBJ

Joyce1986 skriver:

Sådan har jeg det også og virker de ikke så skrøbelige

Det er rigtigt :-) 

men kan nok godt regne med at jeg skal bruge str. 50 i starten.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.