Hvad vejet jeres?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2012

Babydreams

Joyce1986 skriver:

Hvad blevet jeres baby skønnet til i uge 38?
Jeg er selv 38+0 og har været ved jordemor idag, og min lille pige blev skønnet til 3100 gram.

Til scanning i uge 29+1 lå min pige i den rigtig gode ende, og de sagde jeg skulle forvente hun ville veje omkring 4 kg. ved fødsel, hvis hun fortsatte sådan, men min jordemor gætter meget under synes jeg.

Hvad vejet jeres i uge 38 og hvad vejet de da de endelig blev født?

Uh jeg glæder mig til at møde min datter, er også meget spændt på hvornår hun melder sin ankomst <3

I uge 37+1 blev min dreng skønnet til at veje mellem 3500-4000, han kom til verden 38+2 og vejede kun 3275

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2012

JH12

Kruse90 skriver:

så er hun da ikke så stor igen, hvis din jordemoder har ret
Filucca blev vurderet til 3100 da jeg var i uge 37 (36+5)

Skal til jordemoder i morgen, så er ´spændt på om hun bare er kæmpe

Nej hun er bestemt ikke stor hvis Jordemoren har ret..
Jeg tvivler dog på det passer, men det må jeg vente med at se til fødslen

Men i uge 35, skønnet jordemoren hende til 2500, så der er sket MEGET på 3 uger..

Anmeld

24. april 2012

JH12

RikkeRasmussen skriver:

I uge 37+1 blev min dreng skønnet til at veje mellem 3500-4000, han kom til verden 38+2 og vejede kun 3275

Sikke da en forskel - men det kan heller ikke være nemt at skønne de kære små ..

Anmeld

24. april 2012

Aagaard

Joyce1986 skriver:

Det var ellers noget af en forskel.. Dejligt med en god bassepige

Jordmoderen har sikkert ikke skudt helt rigtigt - jeg er også lidt hygge-tyk så det var måske lidt svært at mærke hvormeget der var mor og hvor meget der var baby.

Anmeld

24. april 2012

JH12

Aagaard skriver:

Jordmoderen har sikkert ikke skudt helt rigtigt - jeg er også lidt hygge-tyk så det var måske lidt svært at mærke hvormeget der var mor og hvor meget der var baby.

Det kan vel heller ikke være helt nemt, for det kommer vel også lidt an på hvordan den lille ligger..
Men jeg glæder mig godt nok meget til at se hvor stor hun faktisk er, når fødslen er overstået..

Anmeld

24. april 2012

AnnaK89

Må jeg spørge hvad din blev skønnet til der i uge 29+1?
Jeg ved nemlig til scanning i fredags (30+0) og det kunne være sjovt at høre, nu hvor du har fået afvide at du kan forvente en på op til 4 kg

Lærke blive i uge 37 vækstscannet. Hun vejede der 3276 g og vejede 3720, da hun kom til verden 41+4

Anmeld

24. april 2012

JH12

AnnaKJ skriver:

Må jeg spørge hvad din blev skønnet til der i uge 29+1?
Jeg ved nemlig til scanning i fredags (30+0) og det kunne være sjovt at høre, nu hvor du har fået afvide at du kan forvente en på op til 4 kg

Lærke blive i uge 37 vækstscannet. Hun vejede der 3276 g og vejede 3720, da hun kom til verden 41+4

Hun blev målt til at veje 1560 i 29+1, og man målte hende til at være 40 cm. lang .. (5 cm. længere end normalt)

Din datter Lærke, må enten have taget meget på de sidste par uger, ellers har jordemoren vidst skønnet lidt forkert..

Anmeld

24. april 2012

Muffinmus

Min blev i sidste uge vurderet til kanp 3000 g...så lidt under din fordi jeg var en uge længere henne:-)

Anmeld

24. april 2012

JH12

MariaE skriver:

Min blev i sidste uge vurderet til kanp 3000 g...så lidt under din fordi jeg var en uge længere henne:-)

Uh det bliver da spændende, hvad din så vejer når baby kommer til verden.. Synes jeg kan læse, de gætter meget forkert

Anmeld

24. april 2012

AnnaK89

Joyce1986 skriver:

Hun blev målt til at veje 1560 i 29+1, og man målte hende til at være 40 cm. lang .. (5 cm. længere end normalt)

Din datter Lærke, må enten have taget meget på de sidste par uger, ellers har jordemoren vidst skønnet lidt forkert..

Okay, vores blev scannet til 1534 g

500 g på 6 uger er da ikke meget
Hun blev ikke skønnet af JM - men blev vækstscannet til 3276 g i uge 37

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.