Hva så tøsser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

984 visninger
13 svar
0 synes godt om
24. april 2012

SaNiNa

Skal vi ikke lige have en runde hvor vi fortælle hvordan det går med os og vores dejlige unger.

Her er Naia heldigvis ved at være rask igen hun har dog lidt feber om aften.

Vi er så småt begyndt på rugbrød og grønsager igen og det går fremad men vi er dog ikke helt oppe på et normalt måltid endnu heller ikke med væske men det kommer stille og rolig.

Vi har fået dp dp plads pr 1/6 i Nicklas dp, men han starter jo i børnehave pr 1/6 så det glæder vi os meget til at få til at fungere.

På trods af Naia har været så syg som hun nu har har hun bare udviklet sig så meget men masse nye lyde, kommer op på alle 4 og vil gerne fremad men kan ikke helt finde ud ad det endnu. men baglæns det kommer hun med 100 km/t.

Tænk min lille pige snart kravler.

Vi har været i åbenhus og blive vejet i dag og blev bare så glad da jeg så hvor meget hun havde taget på, efter at have tabt sig rigtig meget

i onsdages vejede hun 6579g og i dag vejer hun 7009g det er jo helt vildt og så er hun 70 cm (2cm) det hele er sket fra i onsdages der er jo ret vildt.

Så piger fortæl fortæl om jeres dejlige unger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2012

RiUL

Uha, så er det lige om lidt hun skal starte i DP
- Og dejligt at hun tager så fint på

Her går det godt Oliver har fået 3 tænder i undermunden, intet brok - kun dårlig mave Men det er heldigvis ovre nu, efter 3 uger i ble-skift-helvede. Tror der var gevinst 8-12 gange om dagen. Puhaaa
Her er ingen kravleri, og Oliver er heller ikke oppe på alle 4 endnu, men han skubber sig baglæns, og rundt om sig selv
- Synes han er begyndt at blive et lille brokkehovede, han vil lege med alle de ting han ikke må lege med, og når han ikke må få det, bliver han stiktosset
Mht. maden, så går det stille og roooooligt fremad - hans kost består stadig næsten 100% af brystmælk, men han er god til at spise med, men der ryger ikke så meget ned endnu
Min barsel slutter 1/8 - og vi har stadig ingen udsigt til vuggestue eller DP.

Anmeld

24. april 2012

TrineMine86

SaNiNa skriver:

Skal vi ikke lige have en runde hvor vi fortælle hvordan det går med os og vores dejlige unger.

Her er Naia heldigvis ved at være rask igen hun har dog lidt feber om aften.

Vi er så småt begyndt på rugbrød og grønsager igen og det går fremad men vi er dog ikke helt oppe på et normalt måltid endnu heller ikke med væske men det kommer stille og rolig.

Vi har fået dp dp plads pr 1/6 i Nicklas dp, men han starter jo i børnehave pr 1/6 så det glæder vi os meget til at få til at fungere.

På trods af Naia har været så syg som hun nu har har hun bare udviklet sig så meget men masse nye lyde, kommer op på alle 4 og vil gerne fremad men kan ikke helt finde ud ad det endnu. men baglæns det kommer hun med 100 km/t.

Tænk min lille pige snart kravler.

Vi har været i åbenhus og blive vejet i dag og blev bare så glad da jeg så hvor meget hun havde taget på, efter at have tabt sig rigtig meget

i onsdages vejede hun 6579g og i dag vejer hun 7009g det er jo helt vildt og så er hun 70 cm (2cm) det hele er sket fra i onsdages der er jo ret vildt.

Så piger fortæl fortæl om jeres dejlige unger

hvor er hun dygtig

her er Magnus jo blevet 6½ måned nu - han har fået to tænder, spiser mos/grød 3 gange om dagen og vi er så småt begyndt med lidt bondebrød også

Magnus er en rigtig pilfinger og er i ALT  han kommer hurtigt rundt omkring, dog ikke kravlende, men han er begyndt at komme op i kravlestilling..

han griner stort set hele dagen lang - det er så sjovt og jeg elsker at grine sammen med ham

magnus var ved sp i sidste uge og hooold nu fast.........

6 måneder og 10 dage:    76 cm og 9.5 kg = STOOOR dreng

håber i alle har det godt derude i det danske land - her nyder vi dagene i stor stil

hvornår slutter jeres barsel egentlig? er der nogle der er gået i gang med arbejde igen?

Anmeld

24. april 2012

SaNiNa

TrineMine86 skriver:

hvor er hun dygtig

her er Magnus jo blevet 6½ måned nu - han har fået to tænder, spiser mos/grød 3 gange om dagen og vi er så småt begyndt med lidt bondebrød også

Magnus er en rigtig pilfinger og er i ALT  han kommer hurtigt rundt omkring, dog ikke kravlende, men han er begyndt at komme op i kravlestilling..

han griner stort set hele dagen lang - det er så sjovt og jeg elsker at grine sammen med ham

magnus var ved sp i sidste uge og hooold nu fast.........

6 måneder og 10 dage:   76 cm og 9.5 kg = STOOOR dreng

håber i alle har det godt derude i det danske land - her nyder vi dagene i stor stil

hvornår slutter jeres barsel egentlig? er der nogle der er gået i gang med arbejde igen?

Ja hold da op han er da en dejlig basse.

Her har vi stadig ingen tænder, den som engang lige var brud igennem er væk helt væk, hvilket vores sp siger er meget normalt.

Min barsel slutter midt august og så har jeg lige 14 dages arbejde så har vi 3 ugers ferie så det er lige til at holde til

Anmeld

24. april 2012

Røverdatter

Iiih det lyder til jeres unger har det skønt ! 

Her går det også riiigtig godt. Birk er (også) en stooooorrr dreng - 78 cm og 10 kg. Han er 6 en halv måned.

Han har tre tænder i undermunden, og er en meeeget nysgerrig dreng - alt skal undersøges, fra alle vinkler og kanter. Det er bare hyggeligt. Han er blevet rigtig god til at komme rundt på gulvet, møver sig i alle retninger. Han er netop begyndt at rokke på alle fire, og har ellers 'bare' været oppe på alle fire nogle gange - så nu går der heller ikke længe her, før kravlenissen er på spil...

Han lever (ligesom "RiUL"'s Oliver) også nærmest kun på brystmælken, og elsker brystet. Jeg synes stadig det er smadderhyggeligt, men efter at have forsøgt med fast føde i tre uger og der endnu ikke rigtig ryger noget ned i skuffen, er jeg blevet lidt frustreret. Gad godt at han snart kunne blive lidt mere mæt til natten

Vi har købt slyngevugge - og han eeelsker den. Dét er bare dejligt

Hmmm.. Også er han bare ét stort smil (næsten) hele dagen - han er meget nem at få til at smile nu, og han virker rigtig tilpas og glad. For et par måneder siden var jeg nemlig lidt bekymret, for det kunne være svært at få øjenkontakt og smil frem, men nu er det bare helt fantastisk som han har udviklet sig 

Anmeld

24. april 2012

SaNiNa

Himmelsmil skriver:

Iiih det lyder til jeres unger har det skønt ! 

Her går det også riiigtig godt. Birk er (også) en stooooorrr dreng - 78 cm og 10 kg. Han er 6 en halv måned.

Han har tre tænder i undermunden, og er en meeeget nysgerrig dreng - alt skal undersøges, fra alle vinkler og kanter. Det er bare hyggeligt. Han er blevet rigtig god til at komme rundt på gulvet, møver sig i alle retninger. Han er netop begyndt at rokke på alle fire, og har ellers 'bare' været oppe på alle fire nogle gange - så nu går der heller ikke længe her, før kravlenissen er på spil...

Han lever (ligesom "RiUL"'s Oliver) også nærmest kun på brystmælken, og elsker brystet. Jeg synes stadig det er smadderhyggeligt, men efter at have forsøgt med fast føde i tre uger og der endnu ikke rigtig ryger noget ned i skuffen, er jeg blevet lidt frustreret. Gad godt at han snart kunne blive lidt mere mæt til natten

Vi har købt slyngevugge - og han eeelsker den. Dét er bare dejligt

Hmmm.. Også er han bare ét stort smil (næsten) hele dagen - han er meget nem at få til at smile nu, og han virker rigtig tilpas og glad. For et par måneder siden var jeg nemlig lidt bekymret, for det kunne være svært at få øjenkontakt og smil frem, men nu er det bare helt fantastisk som han har udviklet sig 

Bare tag det stille og rolig med maden, bare det han får lov at røre og smage på det er et skridt den rigtige vej, naia spiser et kvart stykke med leverpostej til middag og så begynder hun at få det galt i halsen og så får un grød forresten.

Naia er også stort set glad hele tiden og nogle dage er hun let at få øjen kontakt med andre er mor ikke intersant nok og det er ganske normalt de begynder jo at være mere bevist om andre ting omkring mor nu og så er mor bare ikke lige så spændende mere.

Anmeld

25. april 2012

morpåthurø

Hej Piger. ja det er efterhånden længe siden jeg har vist fanen herinde. Tiden går så stærkt og med 3 rødder herhjemme er der nok at se til

Marius er 6 ½ måned nu. Det er næsten 14 dage siden jeg vejede og målte ham og dér sagde vægten 9,8 kg og 72 cm, så han er også en stor dreng. Han er i det store hele en glad dreng. Han sover rigtig godt om formiddagen, skidt om eftermiddagen og halvdårligt om natten. Han har mange nætter hvor han er utrøstelig, men også nætter hvor han sover 8 timer i træk.

Marius spiser 3 grød måltider om dagen og er begyndt at smage vores mad og elsker små franskbrødsstykker med smør og tygger bare derudaf med de 2 små tænder i undermunden som er kigget frem for 1 lille måned siden.

Marius kravler heller ikke endnu, men der arbejdes på sagen. Han forsøger at løfte bagdelen men overkroppen modarbejder ham tydeligt. Men han drejer rundt om sig selv og en del baglæns. Han sidder selv nu og nyder at være med de andre drenge og lege på stuegulvet- ingen tvivl om at alle vores 3 drenge får STOOR glæde af hinanden med tiden

Jeg nyder tiden hjemme med Marius og kan slet ikke forstå at han allerede er 6 ½ måned. Tiden går simpelthen for stærkt. jeg når ikke at nyde det så meget som jeg gerne vil.

Marius er skrevet op til DP hos "vores" dagplejemor (hvor de 2 andre også har gået) 1. august og han skal starte 6. august efter vores sommerferie. Jeg skal tilbage på arbejde 20. august og har dermed 14 dage til "at køre ham ind".

Jeg har lagt et billede af Marius ved mit indlæg, da det efterhånden er længe siden jeg har flashet ham.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

25. april 2012

HeidiØ

Dejligt med opdateringer fra jer alle

William er næsten 7½ måned nu. Jeg har ingen idé om vægt, vil skyde på mellem 8,5 og 9 kilo... han måler 76 cm med mit målebånd, hehe, så han er en slank gut

Han har to tænder i undermunden, han har pylret lidt over det, men det er vidst ovre nu! Han havde også lige en periode hvor han vågnede op i skrig om natten og var utrøstelig, men det er vidst også ovre Nu er det bare tudefjæs når jeg går mere end 3 meter væk, det er super trættende og belastende, men det er nok også bare en perriode

Han kravler ikke, men snoooore rundt om sig selv. Han elsker at sidde og lege med sådan en musikdims han har fået

Ellers spiser han grød/mos 2-3 gange om dagen, frisk frugt (eeeelsker kiwi), lidt bondebrød med leverpostej og masser af vand. Dog stadig mellem 4-500 ml mme også

Aldrig bøvl med maven, rigtig skønt!!

Anmeld

25. april 2012

SaNiNa

LOUISEHOBRO skriver:

Hej Piger. ja det er efterhånden længe siden jeg har vist fanen herinde. Tiden går så stærkt og med 3 rødder herhjemme er der nok at se til

Marius er 6 ½ måned nu. Det er næsten 14 dage siden jeg vejede og målte ham og dér sagde vægten 9,8 kg og 72 cm, så han er også en stor dreng. Han er i det store hele en glad dreng. Han sover rigtig godt om formiddagen, skidt om eftermiddagen og halvdårligt om natten. Han har mange nætter hvor han er utrøstelig, men også nætter hvor han sover 8 timer i træk.

Marius spiser 3 grød måltider om dagen og er begyndt at smage vores mad og elsker små franskbrødsstykker med smør og tygger bare derudaf med de 2 små tænder i undermunden som er kigget frem for 1 lille måned siden.

Marius kravler heller ikke endnu, men der arbejdes på sagen. Han forsøger at løfte bagdelen men overkroppen modarbejder ham tydeligt. Men han drejer rundt om sig selv og en del baglæns. Han sidder selv nu og nyder at være med de andre drenge og lege på stuegulvet- ingen tvivl om at alle vores 3 drenge får STOOR glæde af hinanden med tiden

Jeg nyder tiden hjemme med Marius og kan slet ikke forstå at han allerede er 6 ½ måned. Tiden går simpelthen for stærkt. jeg når ikke at nyde det så meget som jeg gerne vil.

Marius er skrevet op til DP hos "vores" dagplejemor (hvor de 2 andre også har gået) 1. august og han skal starte 6. august efter vores sommerferie. Jeg skal tilbage på arbejde 20. august og har dermed 14 dage til "at køre ham ind".

Jeg har lagt et billede af Marius ved mit indlæg, da det efterhånden er længe siden jeg har flashet ham.

Nej hvor er han bare kær

Anmeld

25. april 2012

Mira0911

Her går det da også godt... 

Udover at Lina er meget bagefter med vægten og udviklingen... 

Lige pt. vejer hun 6280g... Der sker da lidt med vægten... Det er dejligt... 

Går til kontrol med hende hver 14. dag....  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.