Sove selv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2012

TrineMine86

Janni. skriver:

Hvordan har hun det med tremmesengen? Er hun ked af at være i den? Hvis hun er ked af være i sengen, så giv hende nogen gode stunder i sengen, feks ved at lege med hende, imens hun er i sengen. 

Jeg tænker ellers prøv at putte hende i den, sæt jer ved siden af imens hun skal falde i søvn og lad hende vide at i er der. Evt læg en hånd på hende eller hold hende i hånden. Og med tiden flyt jer ud af rummet når hun falder i søvn. 

lige noget i den stil jeg også har tænkt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2012

morethanperfect

Månsson skriver:

Tak for svar.. Hun får nat tøj på leger lidt, får flaske i sofaen, læser historie og synger mariehønen evigglad og møg og får siger go nat, sådan har vi altid gjort, også er hun faldet fint i søvn, det er lige så svært hun bliver lagt i sengen hun bliver ked af det og kan randen der inde hvert min i flere timer hvis det sku være. Ved ikke om hun er bange for at være alene måske, der ligger jo noget sep angst her ved de 7 måneder

Tænker lidt , hvis hun til daglig ikke er inde på sit værelse ?? Så kan det godt være meget nyt og fremmede for hende pludselig at skulle sove der , og bare blir lagt der helt alene .. 
Måske i skulle prøve og flytte godnat sang osv. op på hendes værelse , så hun kommer til at "kende" det lidt bedre ??  

Anmeld

23. april 2012

L&V

Janni. skriver:

Hvordan har hun det med tremmesengen? Er hun ked af at være i den? Hvis hun er ked af være i sengen, så giv hende nogen gode stunder i sengen, feks ved at lege med hende, imens hun er i sengen. 

Jeg tænker ellers prøv at putte hende i den, sæt jer ved siden af imens hun skal falde i søvn og lad hende vide at i er der. Evt læg en hånd på hende eller hold hende i hånden. Og med tiden flyt jer ud af rummet når hun falder i søvn. 

Go idé Hun har det nemlig ellers fin med den.Har brugt den lidt som kravlegård så hun sku syntes den var go nok

Anmeld

23. april 2012

LR85

Bliv derinde til hun sover. 

Sæt dig med en computer/bog/musik i høretelefoner eller lign lidt væk så hun kan se dig men ikke nå dig. Så vil hun formodentlig hurtigt lære at hun skal sove men a du ikke forlader hende

Anmeld

23. april 2012

L&V

Musen5 skriver:

Jeg lurer lige med her....

Vi prøver oxo at få Leah til at falde i søvn i sin egen seng OM AFTENEN.

Når hun bliver lagt ind for at sove til middag går der max 5 min og så sover hun.

Om aftenen skal vi bare nærme os soveværelset og så starter hylekoncerten.

Hun bliver ammet og kommer over i sengen (træmmesengen står i soveværelset) og skriger i vilden sky. Dette bliver ved i 1½-2 timer hvis ikke jeg tager hende over i sengen og lader hende falde i søvn på min brystkasse. (Dette er dog heller ikke skrigefrit)

Jeg kan ikk bære at hun bare skal ligge og skrige sig i søvn med tårerne trillende ned af kinderne.

Så lurer lige med for at se om der kommer nogle gode råd.

/Mette

Bare iorden. Det er mit hjerte bare heller ikke til

Anmeld

23. april 2012

L&V

TrineMine86 skriver:

åhh det kan jeg godt se er lidt svært hmm...

vi har ikke haft de store problemer med at fa magnus til selv at falde i søvn på sit eget værelse - men han har heller aldrig sovet imellem os.

han sov i sin vugge i vores soveværelse og da vuggen var ved at være for lille, så kom han og vuggen ind på hans eget væresle, så han kunne vænne sig til et andet rum, men i hans vante "seng" og da han uden problemer faldte i søvn der i nogle nætter i træk, så kom han over i sin tremmeseng..

men du skriver jo at i har prøvet det der med at stille hendes lift ind på sit eget værelse osv, ja så er jeg lidt tom for ideer..

har du prøvet at sætte dig på en stol og holde i hånd/nusse på kind mens hun ligger i sin egen seng? det er vigtig at de føler sig trygge og gpdt humør når de skal ligge i sin egen seng..

ellers ville jeg prøve at tage en stol med ind på hendes værelse og lade hende falde i søvn i mone arme og så ligge hende i hendes seng, så vænner hun sig til et andet rum, men kan stadig mærke trygheden ved dig

det var hvad jeg havde - held og lykke med det hele

Det vil jeg prøve morgen.. Tak for det

Anmeld

23. april 2012

L&V

morethanperfect skriver:

Tænker lidt , hvis hun til daglig ikke er inde på sit værelse ?? Så kan det godt være meget nyt og fremmede for hende pludselig at skulle sove der , og bare blir lagt der helt alene .. 
Måske i skulle prøve og flytte godnat sang osv. op på hendes værelse , så hun kommer til at "kende" det lidt bedre ??  

Vi leger og skifter ble osv derinde og hun vil os godt lege i sengen bare ikke sove.. Prøver og sætte mig derinde morgen:-)

Anmeld

23. april 2012

L&V

LR85 skriver:

Bliv derinde til hun sover. 

Sæt dig med en computer/bog/musik i høretelefoner eller lign lidt væk så hun kan se dig men ikke nå dig. Så vil hun formodentlig hurtigt lære at hun skal sove men a du ikke forlader hende

Det må vi prøve og se om det dur:-)

Anmeld

23. april 2012

Janni.

Månsson skriver:

Go idé Hun har det nemlig ellers fin med den.Har brugt den lidt som kravlegård så hun sku syntes den var go nok

Håber det lykkedes for jer. 

Har næsten lige stået i noget lignende situation, ihvert fald parten med at han skulle falde i søvn selv. Han faldte i søvn til godnat flasken, og blev lagt sovende i seng. Men for 16 dage siden nægtede han flasken total, fra den ene dag til den anden. Lige før der var panik på her. 

Anmeld

23. april 2012

L&V

Janni. skriver:

Håber det lykkedes for jer. 

Har næsten lige stået i noget lignende situation, ihvert fald parten med at han skulle falde i søvn selv. Han faldte i søvn til godnat flasken, og blev lagt sovende i seng. Men for 16 dage siden nægtede han flasken total, fra den ene dag til den anden. Lige før der var panik på her. 

Åh nej da.. Ja det kan jeg godt forstå.. tak håber os det lykkedes

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.