Sove selv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.632 visninger
24 svar
0 synes godt om
23. april 2012

L&V

Åh vi er ved at "lære" Laura at sove selv, og hun vil bare ik eller dvs. hun vil gerne sove der og sover bedst hun ska bare først i sin seng når hun er faldet i søvn og det foregår jo imellem mor og far ellers falder man ik i søvn
Ville jo bare syntes det var så skønt hvis hun ku falde i søvn selv, but how? Vi har en fin aften rutine men den ender jo bare i vores seng og ikke i hendes.. Mit hjerte er bare ikke til at ligge hende ind i hendes seng grædende også gå der ind med intervaller.. Ska vi så bare blive ved med og ligge hende ind når hun sover som jo egentlig fungere eller er der nogle der har nogle gode råd??

Lige til info så sover hun fra 21ca til 08.30 uden at vågne så det er ik fordi vi ik er udhvilet osv tænker bare hun er så stor at det er på tide

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2012

vitapigen

Hvad med at starte med at sætte tremmesengen inde i soveværelset og lære hende at falde i søvn der uden at du skal rende i pendul fart frem og tilbage?? Bare en idé?

Anmeld

23. april 2012

L&V

vitapigen skriver:

Hvad med at starte med at sætte tremmesengen inde i soveværelset og lære hende at falde i søvn der uden at du skal rende i pendul fart frem og tilbage?? Bare en idé?

Vi er bare de heldige ejere af verdens mindste soveværelse så den kan ikke være der Men ellers en go ide Har os prøvet og stille liften som hun ellers sover i ind i sengen men ligeså snart hun vågner og opdager hun er derinde så starter balladen

Anmeld

23. april 2012

vitapigen

øv øv... Ja jeg kender desværre ikke til dit problem for her vil hun ikke sove hvis hun ligger mellem os... Hun tror bare hun skal lege

Håber der er andre der har gode ideer

Anmeld

23. april 2012

L&V

vitapigen skriver:

øv øv... Ja jeg kender desværre ikke til dit problem for her vil hun ikke sove hvis hun ligger mellem os... Hun tror bare hun skal lege

Håber der er andre der har gode ideer

He he altså.. Det ku være rart.. Men ellers må vi bare fortsætte også kommer det nok

Anmeld

23. april 2012

morethanperfect

Månsson skriver:

Åh vi er ved at "lære" Laura at sove selv, og hun vil bare ik eller dvs. hun vil gerne sove der og sover bedst hun ska bare først i sin seng når hun er faldet i søvn og det foregår jo imellem mor og far ellers falder man ik i søvn
Ville jo bare syntes det var så skønt hvis hun ku falde i søvn selv, but how? Vi har en fin aften rutine men den ender jo bare i vores seng og ikke i hendes.. Mit hjerte er bare ikke til at ligge hende ind i hendes seng grædende også gå der ind med intervaller.. Ska vi så bare blive ved med og ligge hende ind når hun sover som jo egentlig fungere eller er der nogle der har nogle gode råd??

Lige til info så sover hun fra 21ca til 08.30 uden at vågne så det er ik fordi vi ik er udhvilet osv tænker bare hun er så stor at det er på tide

Nu ved jeg ikke hvor gammel hun er ?

Men det tager tid og ændrer putteritualet .. Og man skal være indstillet på at det godt kan være hårdt for alle parter , i hvert fald de første par dage ..
Måske du kan amme eller gi flaske inde på hendes værelse , og så bagefter ligge hende i hendes seng , hvorefter du siger godnat eller synger / læser historie eller hvad du nu vælger ..
Så gå ud , og gå ind igen og trøst hvis hun begynder og græde , og læg hende så igen osv..
Hvis man er indstillet på det , så klarer man det ..
Vi lagde Oscar ind på eget værelse da han var 5 mdr. og sådan gjorde vi .. Han har , stort set , altid faldet i søvn af sig selv .. (Han gider ikke sove mellem os .. Han tror han skal lege)

Men det er noget du kan prøve .. Ellers har jeg ingen forslag ..  

Anmeld

23. april 2012

Janni.

Hvordan har hun det med tremmesengen? Er hun ked af at være i den? Hvis hun er ked af være i sengen, så giv hende nogen gode stunder i sengen, feks ved at lege med hende, imens hun er i sengen. 

Jeg tænker ellers prøv at putte hende i den, sæt jer ved siden af imens hun skal falde i søvn og lad hende vide at i er der. Evt læg en hånd på hende eller hold hende i hånden. Og med tiden flyt jer ud af rummet når hun falder i søvn. 

Anmeld

23. april 2012

Musen5

Månsson skriver:

Jeg lurer lige med her....

Vi prøver oxo at få Leah til at falde i søvn i sin egen seng OM AFTENEN.

Når hun bliver lagt ind for at sove til middag går der max 5 min og så sover hun.

Om aftenen skal vi bare nærme os soveværelset og så starter hylekoncerten.

Hun bliver ammet og kommer over i sengen (træmmesengen står i soveværelset) og skriger i vilden sky. Dette bliver ved i 1½-2 timer hvis ikke jeg tager hende over i sengen og lader hende falde i søvn på min brystkasse. (Dette er dog heller ikke skrigefrit)

Jeg kan ikk bære at hun bare skal ligge og skrige sig i søvn med tårerne trillende ned af kinderne.

Så lurer lige med for at se om der kommer nogle gode råd.

/Mette

Anmeld

23. april 2012

TrineMine86

Månsson skriver:

åhh det kan jeg godt se er lidt svært hmm...

vi har ikke haft de store problemer med at fa magnus til selv at falde i søvn på sit eget værelse - men han har heller aldrig sovet imellem os.

han sov i sin vugge i vores soveværelse og da vuggen var ved at være for lille, så kom han og vuggen ind på hans eget væresle, så han kunne vænne sig til et andet rum, men i hans vante "seng" og da han uden problemer faldte i søvn der i nogle nætter i træk, så kom han over i sin tremmeseng..

men du skriver jo at i har prøvet det der med at stille hendes lift ind på sit eget værelse osv, ja så er jeg lidt tom for ideer..

har du prøvet at sætte dig på en stol og holde i hånd/nusse på kind mens hun ligger i sin egen seng? det er vigtig at de føler sig trygge og gpdt humør når de skal ligge i sin egen seng..

ellers ville jeg prøve at tage en stol med ind på hendes værelse og lade hende falde i søvn i mone arme og så ligge hende i hendes seng, så vænner hun sig til et andet rum, men kan stadig mærke trygheden ved dig

det var hvad jeg havde - held og lykke med det hele

Anmeld

23. april 2012

L&V

morethanperfect skriver:

Nu ved jeg ikke hvor gammel hun er ?

Men det tager tid og ændrer putteritualet .. Og man skal være indstillet på at det godt kan være hårdt for alle parter , i hvert fald de første par dage ..
Måske du kan amme eller gi flaske inde på hendes værelse , og så bagefter ligge hende i hendes seng , hvorefter du siger godnat eller synger / læser historie eller hvad du nu vælger ..
Så gå ud , og gå ind igen og trøst hvis hun begynder og græde , og læg hende så igen osv..
Hvis man er indstillet på det , så klarer man det ..
Vi lagde Oscar ind på eget værelse da han var 5 mdr. og sådan gjorde vi .. Han har , stort set , altid faldet i søvn af sig selv .. (Han gider ikke sove mellem os .. Han tror han skal lege)

Men det er noget du kan prøve .. Ellers har jeg ingen forslag ..  

Tak for svar.. Hun får nat tøj på leger lidt, får flaske i sofaen, læser historie og synger mariehønen evigglad og møg og får siger go nat, sådan har vi altid gjort, også er hun faldet fint i søvn, det er lige så svært hun bliver lagt i sengen hun bliver ked af det og kan randen der inde hvert min i flere timer hvis det sku være. Ved ikke om hun er bange for at være alene måske, der ligger jo noget sep angst her ved de 7 måneder

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.