PKS - hvor længe er man indlagt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. april 2012

Fam. Madsen

NNL skriver:

Hej Piger

Har netop i dag fået tid til et planlagt kejsersnit, da min lille dreng vender forkert og vendingsforsøget ikke lykkedes. Jeg skal ud og tale med dem på sygehuset igen på torsdag og høre om detaljerne osv, men nu sidder vi herhjemme og snakker om hvor længe man normalt er indlagt efter et vellykket PKS??

Håber der er nogle som vil dele deres erfaringer - og har I andre råd, tager jeg gerne imod dem også. Men helst ingen skrækhistorier før bagefter

Knus fra Nadia.

Jeg fik pks. d 20/7-2011 og kom hjem den 21/7-2011 så et døgn

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. april 2012

lisesp83

Jeg fik også planlagt kejsersnit. Og var hjemme dagen efter.

Det var en super god oplevelse, og man får jo altså smertestillende med hjem. Jeg syns slet ikke mine smerter var så slemme.

Alt i alt en fantastisk oplevelse.

Pøj pøj , det er jo snart

Anmeld

24. april 2012

Tanja1234

Jeg fik også PKS og synes at det var en enestående oplevelse.

Vores forløb var ret specielt fordi vores datter blev født for tidligt og var syg da hun kom til verden men selve PKS var jeg meget glad for.

Jeg var oppe og gå efter ca. 6 timer - havde nok været før hvis det ikke var fordi jeg blev så dårlig af bedøvelsen.

I dagene efter havde jeg selvfølgelig ondt men blev fint smertedækket af personalet. Nu var vi jo indlagt i lang tid men det var ikke pga. mig. Jeg havde nok været klar til at tage hjem efter en dag eller to.   

Dog sýnes jeg lige at jeg skulle vænne mig til at den ide man havde om en hyggelig og intim fødsel ikke ville blive til noget.

Til mit PKS var der i hvert fald 20 mennesker og også flere på operationsstuen (pga. min datters tilstand) og det var noget jeg havde frygtet. Men det endte med at være en god oplevelse alligevel.

Pøj pøj...

Anmeld

24. april 2012

Mumto3

den-lykkeligste skriver:

Stod præcis i din situation, og endte også ud i Kejsersnit. Jeg havde ikke nogen god oplevelse med det, da jeg ikke fik set manden klippe strengen over på prinsessen, eller fik taget billeder, under selve forløbet, pga hygi. Men først bagefter måtte vi tage lidt billeder, men jeg lå egentlig bare der og skulle syes sammen, og jeg kan love dig for, jeg ellers BARE havde ondt, jeg kunne ikke engang stå op, og få puslet min baby, eller gå på wc, eller tage bad, uden jeg skulle ha støtte! Det var det værste !! plus, ens musker blir skæret i, og maven blir total slap :s

jeg er rigtig ked af, det endte ud i kejsersnit, da mit barn vendte forklert, måtte jeg ik selv føde. I dag ærger jeg mig stadig, fordi der var så meget jeg gik glip af, og mange smerter jeg skulle igennem efterfølgende. Men måske er situationen anderledes for dig.

held og lykke

Jeg vil bare lige sige, at hvis du skal have et barn mere, så er det DIT valg om du vil føde vagianlt eller med kejsersnit. De skal anbefale kejsersnit, men læg lige mærke til ordet: ANBEFALE, det er ikke et lovkrav!!! Du gør det du vil!!! og der er masser af kvinder der føder børn i sædefødsler, det sker faktisk hver eneste dag i Danmark, og man kan også godt føde vaginalt selvom man har fået  KS før. Standarts proceduren er bare at sige KS igen.

Anmeld

24. april 2012

NNL

Mumto3 skriver:

Jeg vil bare lige sige, at hvis du skal have et barn mere, så er det DIT valg om du vil føde vagianlt eller med kejsersnit. De skal anbefale kejsersnit, men læg lige mærke til ordet: ANBEFALE, det er ikke et lovkrav!!! Du gør det du vil!!! og der er masser af kvinder der føder børn i sædefødsler, det sker faktisk hver eneste dag i Danmark, og man kan også godt føde vaginalt selvom man har fået  KS før. Standarts proceduren er bare at sige KS igen.

Okay - tak skal du have, så er jeg forberedt på det til den tid Jeg havde jo drømt om en "almindelig" vaginal fødsel nu, så hvis næste bebs vender rigtigt, håber jeg at det kan lade sig gøre til den tid... Er dog kraftigt blevet frarådet en sædefødsel når det er første gang, så det tager man jo også lige til sig...

Men tusind tak for dit råd

Anmeld

24. april 2012

maria_wlt

Jeg fik mit PKS den 30 Dec 2009 kl 9.51 og jeg var hjemme 31 Dec kl 13.00...

Det hele fik perfekt og jeg var tryg ved at komme hjem.. 

Som det er sagt før så GLÆD DIG..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.