Så kom kopperne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

335 visninger
5 svar
0 synes godt om
14. april 2009

Kaufie

William blev udsat for skoldkopper i dp for snart 3 uger siden - og var derfor i høj-risiko gruppe - og folk med små børn har undgået os pga potentiel smittefare.

Her i påsken har han haft 37.7-37.8 i feber men ikke været synderligt påvirket af noget, så vi troede faktisk han havde trukket frinummer.

Så var de der her til morgen - lige under ørerne og to i panden. Og hver gang jeg skifter ham er der nye blærer.

De er heldigvis ikke ret store - men det kan de måske nå at blive??

Hvad kan man forvente af forløb? Hvor lang tid har jeres poder brugt på at komme over dem? Jeg ved godt det er meget individuelt hvor plaget de er af kopperne, men jeg er lidt på bar bund her.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2009

Anja

De kan sagtens nå at blive store. Det er som om de vokser ....

Nu er vi jo endelig fri for kopper, men desværre ikke for det der ligner koppe-ar

Elias har 3 måske 4 i ansigtet som ser ud til at give et ar og endnu flere på kroppen. Esther har vist fået to ar lige på næsen . Synes det er så forfærdeligt, at deres små fine ansigter nu har sådanne ar.

Skal lige siges, at de også havde voldsomt mange skoldkopper begge to. En af dem (kan ikke huske hvem) havde 37 bare i ansigtet og endnu flere, hvis man talte dem bag ørerne og i nakke med - for ikke at tale om hovedbunden !!

Pøj pøj med kopperne

Anmeld

14. april 2009

Kaufie

Det er lige præcis de ar jeg frygter.

William blev revet i ansigtet sidste sommer - og har stadig ar - selvom det var e ganske fin rift uden betændelse af nogen art. Måske får han nemt ar?

Findes der ikke noget man kan smøre skorperne med?

Vi har købt spray mod kløe, men han virker ikke til at være plaget af kløe endnu - og gider da slet ikke sprayes på.

Anmeld

14. april 2009

Anja

Vi brugte den der spray fra A-derma mod kløe og så har vi smurt dem nogle gange med den alm A-derma som vi bruger med børneeksem.

Synes det har været helt umuligt at regne ud, hvilke der var i risiko for at danne ar. Men synes nok at det er nogle af de største, der har taget længst tid om at hele, der har givet ar. De største har været på størrelse med Elias´ tommelfingernegel !

Anmeld

14. april 2009

Kaufie

Ok tak for det - vi har både spray og creme fra A-derma - så jeg må bare igang med dutteriet. - ihvert fald i ansigtet.

Anmeld

14. april 2009

Susan1978

ja den der zink laminent spray er rigtig god ...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.