Har vi brug for en barnevogn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2012

Sitrani

Uufff skriver:

Jeg er kommet til at tænke på hvordan og hvorledes vores baby skal sove og fragtes rundt. Vi bor i lejlighed med en stor altan hvor jeg forestiller mig der skal stå en altanbarnevogn. Alternativt hænge en slyngevugge.

Derudover skal der stå en eller anden form for køretøj i opgangen, og det er her jeg er i tvivl. Vognen ville blive brugt flere gange dagligt da vi har hund. Barnet vil skulle sove i vognen når vi går ture med hunden eller hvis vi er væk hjemmefra på nogle længere ture. Men lure i løbet af dagen regner jeg med skal foregå på altanen. Jeg ser tre muligheder:

Barnevogn
Kombivogn
Klapvogn med lift (eller kan man nøjes med voksi?)

Store barnevogne som vi bruger i Danmark er vel netop så barnet kan sove udenfor i dem længe? Den vil fylde i opgangen, men udover det ville den måske være god at have når vi skal på weekend og ferier hvor barnet skal sove ude - hvis vi regner med at vores altanbarnevogn ikke er af den bedste kvalitet.

Så er der kombivogne som jeg har hørt både godt og skidt om. Jeg har fået et indtryk af at man hverken får en god barnevogn eller en god klapvogn. Hvis det blev til en kombi, ville vi klart gå efter kvalitet og købe en dyr, men selv om dem har jeg hørt meget blandet.

Køber vi en klapvogn, har vi en vogn vi kommer til at bruge længe. Spørgsmålet er så bare hvor godt barnet ville sove i den når vi er på tur? Kan man overhovedet lægge et lille spædbarn i en voksi og så i en klapvogn? Skal man have en lift så? Så snart barnet er lidt ældre tror jeg vi ville få glæde af en klapvogn som fylder mindre og er nem at have med rundt.

Puh, hvad tænker I om alt det her? På forhånd tak

Vi bor selv i lejlighed og har altan barnevogn, plus alm. barnevogn stående i opgangen..

Vi valgte at gøre det på den måde, fordi jeg ikke synes kombivognen virker særlig stor, og vil gerne have at vores pige kan sove ude indtil hun ikke sover middagslur længere..

Derudover har vi tænkt os at anskaffe os en klapvogn, hvor ryggen kan ligges ned, til når vi bare lige skal et hurtigt smut ud, og fx ikke skal overnatte nogen steder el. lign.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2012

Uufff

STN skriver:

Vi valgte at gøre det på den måde, fordi jeg ikke synes kombivognen virker særlig stor, og vil gerne have at vores pige kan sove ude indtil hun ikke sover middagslur længere..

Så hun sover både i altanbarnevognen og jeres "almindelige" barnevogn? Jeg regner med at have en sovevogn og en kørevogn, hvor barnet så til hverdag ikke skal sove særlig længe i den såkaldte kørevogn. Det ville være når vi handler eller går med hunden fx

Anmeld

23. april 2012

Sitrani

Uufff skriver:

Så hun sover både i altanbarnevognen og jeres "almindelige" barnevogn? Jeg regner med at have en sovevogn og en kørevogn, hvor barnet så til hverdag ikke skal sove særlig længe i den såkaldte kørevogn. Det ville være når vi handler eller går med hunden fx

Altså, altanbarnevognen står KUN på altanen..

Den anden vogn bruger vi, som du selv siger, til at gå ture osv. Eller hvis vi skal på besøg et sted, og hun skal have en lur mens vi er der... Vi brugte den også, da hun var mindre, når vi skulle overnatte et sted - så sov hun bare i barnevognen.. Men nu sover hun i en campingseng - hun er 10 måneder..

Anmeld

23. april 2012

MariaJ

Vi har en kombivogn fra Emmaljunga (Mondial) med sportsstellet, som er linket til i et af de andre svar. Vi har været rigtig glade for den og synes den har været udmærket som både barnevogn og klapvogn. Vi brugte barnevognsdelen til vores datter var ca otte måneder. Siden har hun sovet i klapvognsdelen i voksipose. Hun bliver to år på mandag og sover stadig i den hver dag. Når det ikke er koldt tager vi voksiposen ud og bruger den som almindelig klapvogn. Ellers sidder hun op i posen, hvis hun skal køres.

Anmeld

23. april 2012

Uufff

STN skriver:

Altså, altanbarnevognen står KUN på altanen..

Den anden vogn bruger vi, som du selv siger, til at gå ture osv. Eller hvis vi skal på besøg et sted, og hun skal have en lur mens vi er der... Vi brugte den også, da hun var mindre, når vi skulle overnatte et sted - så sov hun bare i barnevognen.. Men nu sover hun i en campingseng - hun er 10 måneder..

Tak for opklaringen. Det handler vel bare om smag og behag. Jeg er ret sikker på at vi gerne vil have en klapvogn på et tidspunkt og så ville det jo blive til tre vogne. Jeg gad måske godt at kunne nøjes med to

Og så håbede jeg at barnet sover udmærket i klapvognen hvis vi fx lige var på besøg eller noget

Anmeld

23. april 2012

Uufff

MariaJ skriver:

Vi har en kombivogn fra Emmaljunga (Mondial) med sportsstellet, som er linket til i et af de andre svar. Vi har været rigtig glade for den og synes den har været udmærket som både barnevogn og klapvogn. Vi brugte barnevognsdelen til vores datter var ca otte måneder. Siden har hun sovet i klapvognsdelen i voksipose. Hun bliver to år på mandag og sover stadig i den hver dag. Når det ikke er koldt tager vi voksiposen ud og bruger den som almindelig klapvogn. Ellers sidder hun op i posen, hvis hun skal køres.

Tak for dit svar Jeg kan se at I venter en lille ny til maj. Vil I så ud og købe en ny vogn eller hvordan? Puh, det er langt ude i fremtiden, men der kunne også sagtens blive to år mellem vores børn og så er en kombivogn måske ikke så meget værd? Den kan vel ikke holde til søskendesæde?

Men i mit tilfælde ville det nok ikke betyde noget for mit valg alligevel. Der er for lang tid til

Anmeld

23. april 2012

MariaJ

Uufff skriver:

Tak for dit svar Jeg kan se at I venter en lille ny til maj. Vil I så ud og købe en ny vogn eller hvordan? Puh, det er langt ude i fremtiden, men der kunne også sagtens blive to år mellem vores børn og så er en kombivogn måske ikke så meget værd? Den kan vel ikke holde til søskendesæde?

Men i mit tilfælde ville det nok ikke betyde noget for mit valg alligevel. Der er for lang tid til

Lige præcis det med søskendesædet er faktisk min eneste anke mod kombivognen. Så langt havde vi ikke lige tænkt for to år siden.

Vores plan er at købe et ekstra stel til den barnevognsdel vi jo allerede har, så vi effektivt har en god barnevogn og en god klapvogn/sovevogn de næste ca 8 måneder. Hvis storesøster stadig sover til middag til den tid, må hun sove i den rejseklapvogn vi købte som supplement sidste sommer.

Vi har ikke umiddelbart tænkt os at investere i en søskendevogn, da vi jo har vogne nok som det er, hvis vi køber et ekstra stel. Der findes også et søskendesæde, der kan sættes på kombivognen, men det siges at den nemt kommer til at hænge af at have det på, så vi har ikke bestemt os endnu om vi vil have det (jeg har ikke set det i virkeligheden endnu, kun på nettet).  

Anmeld

23. april 2012

Uufff

MariaJ skriver:

Lige præcis det med søskendesædet er faktisk min eneste anke mod kombivognen. Så langt havde vi ikke lige tænkt for to år siden.

Vores plan er at købe et ekstra stel til den barnevognsdel vi jo allerede har, så vi effektivt har en god barnevogn og en god klapvogn/sovevogn de næste ca 8 måneder. Hvis storesøster stadig sover til middag til den tid, må hun sove i den rejseklapvogn vi købte som supplement sidste sommer.

Vi har ikke umiddelbart tænkt os at investere i en søskendevogn, da vi jo har vogne nok som det er, hvis vi køber et ekstra stel. Der findes også et søskendesæde, der kan sættes på kombivognen, men det siges at den nemt kommer til at hænge af at have det på, så vi har ikke bestemt os endnu om vi vil have det (jeg har ikke set det i virkeligheden endnu, kun på nettet).  

Ahh, det lyder egentlig som en god løsning. Især hvis der er to til at gå med vognene

Anmeld

23. april 2012

MariaJ

Uufff skriver:

Ahh, det lyder egentlig som en god løsning. Især hvis der er to til at gå med vognene

Ja, det er jo en forudsætning . Det er vi normalt, men det er lidt et dilemma hvis en skal afsted med begge børn på en gang. Men det ville det jo også være, hvis vi havde valgt at købe en almindelig barnevogn eller klapvogn til den ældste. Jeg synes vi har fået meget for pengene med kombivognen, og den har fungeret fint til vores behov.

Anmeld

23. april 2012

Roselil

Profilbillede for Roselil

Vi har haft en ABC design/cobra kombivogn. Den er letvægts, okay store hjul (så man også kan gå på ujævnt terræ)n og så har den fungeret fint både som barne og klapvogn. Det er ikke luksus, men lille og handy (f.eks. kan man nemt få den op af trappen når elevatorerne strejker på stationenog Elias sover fint i den stadig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.