Har vi brug for en barnevogn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.583 visninger
21 svar
0 synes godt om
23. april 2012

Uufff

Jeg er kommet til at tænke på hvordan og hvorledes vores baby skal sove og fragtes rundt. Vi bor i lejlighed med en stor altan hvor jeg forestiller mig der skal stå en altanbarnevogn. Alternativt hænge en slyngevugge.

Derudover skal der stå en eller anden form for køretøj i opgangen, og det er her jeg er i tvivl. Vognen ville blive brugt flere gange dagligt da vi har hund. Barnet vil skulle sove i vognen når vi går ture med hunden eller hvis vi er væk hjemmefra på nogle længere ture. Men lure i løbet af dagen regner jeg med skal foregå på altanen. Jeg ser tre muligheder:

Barnevogn
Kombivogn
Klapvogn med lift (eller kan man nøjes med voksi?)

Store barnevogne som vi bruger i Danmark er vel netop så barnet kan sove udenfor i dem længe? Den vil fylde i opgangen, men udover det ville den måske være god at have når vi skal på weekend og ferier hvor barnet skal sove ude - hvis vi regner med at vores altanbarnevogn ikke er af den bedste kvalitet.

Så er der kombivogne som jeg har hørt både godt og skidt om. Jeg har fået et indtryk af at man hverken får en god barnevogn eller en god klapvogn. Hvis det blev til en kombi, ville vi klart gå efter kvalitet og købe en dyr, men selv om dem har jeg hørt meget blandet.

Køber vi en klapvogn, har vi en vogn vi kommer til at bruge længe. Spørgsmålet er så bare hvor godt barnet ville sove i den når vi er på tur? Kan man overhovedet lægge et lille spædbarn i en voksi og så i en klapvogn? Skal man have en lift så? Så snart barnet er lidt ældre tror jeg vi ville få glæde af en klapvogn som fylder mindre og er nem at have med rundt.

Puh, hvad tænker I om alt det her? På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2012

B&J

du kan jo sagten købe en meget billig barnevogn du kan bruge uden for når den lille skal sove og bruge liften i klapvognen og barnevognen.... vi har kun barnevogn hos dp vi bruger altid klapvogn også til at også til at sove i

Anmeld

23. april 2012

Sujan

Min lille pige på 3 uger sover ofte i sin lift i en klapvogn.. det virker fint.

Har en gammel brugt klapvogn, men tror vi ønsker os penge til en ny i dåbsgave da vi allerede bruger den så meget.. og som du selv skriver kan man bruge den længe.

Men ville dog ikke være foruden min barnevogn.

Anmeld

23. april 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Jeg tænker at I skal anskaffe Jer en klapvogn, det kan ligges helt ned, og dermed kan stilles en lift/ voksipose i fra start. Så spare i også penge mht ikk at skal have en klapvogn senere hen..

Jeg havde en barnevogn, men brugte den egentlig kun hjemme, og i dagplejen, pga den ikke kunne vær ei bilen, så når Vi var/er på tur bruger jeg klapvognen, som jeg bare satte barnevognsliften i da min pige var helt lille..

Anmeld

23. april 2012

Pigent

Uufff skriver:

Jeg er kommet til at tænke på hvordan og hvorledes vores baby skal sove og fragtes rundt. Vi bor i lejlighed med en stor altan hvor jeg forestiller mig der skal stå en altanbarnevogn. Alternativt hænge en slyngevugge.

Derudover skal der stå en eller anden form for køretøj i opgangen, og det er her jeg er i tvivl. Vognen ville blive brugt flere gange dagligt da vi har hund. Barnet vil skulle sove i vognen når vi går ture med hunden eller hvis vi er væk hjemmefra på nogle længere ture. Men lure i løbet af dagen regner jeg med skal foregå på altanen. Jeg ser tre muligheder:

Barnevogn
Kombivogn
Klapvogn med lift (eller kan man nøjes med voksi?)

Store barnevogne som vi bruger i Danmark er vel netop så barnet kan sove udenfor i dem længe? Den vil fylde i opgangen, men udover det ville den måske være god at have når vi skal på weekend og ferier hvor barnet skal sove ude - hvis vi regner med at vores altanbarnevogn ikke er af den bedste kvalitet.

Så er der kombivogne som jeg har hørt både godt og skidt om. Jeg har fået et indtryk af at man hverken får en god barnevogn eller en god klapvogn. Hvis det blev til en kombi, ville vi klart gå efter kvalitet og købe en dyr, men selv om dem har jeg hørt meget blandet.

Køber vi en klapvogn, har vi en vogn vi kommer til at bruge længe. Spørgsmålet er så bare hvor godt barnet ville sove i den når vi er på tur? Kan man overhovedet lægge et lille spædbarn i en voksi og så i en klapvogn? Skal man have en lift så? Så snart barnet er lidt ældre tror jeg vi ville få glæde af en klapvogn som fylder mindre og er nem at have med rundt.

Puh, hvad tænker I om alt det her? På forhånd tak

Hvis det var mig vil jeg vælge en Emmaljunga Edge Duo Combi

Kender nogen der har sådan en og jeg har gået nogen ture med der barn i den. Jeg synes det er god vogn, både med barnevogn kassen og klapvogns delen. Dem jeg kender har det stel der hedder   Sport Cryptonite stel og det synes jeg er et godt og robust stel. 

Også ville jeg købe en altan barnevogn som er i god stand så i også kan have den med på ferie hvis har lyst til. Der er masser på dba i en fin stand til en god pris. 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

23. april 2012

Uufff

Mange tak for svar! Det ser ud til at I er nogenlunde enige om at vi godt kan nøjes med en altanbarnevogn. Om det så bliver en kombi eller en klapvogn med lift vi skal have derudover må vi finde ud af. Jeg tror det er nemmere når man har set vognene i virkeligheden. Er spændt på at se hvor stor forskel der er på en Emmaljunga kombi klapvognsdel og deres andre klapvogne.

Anmeld

23. april 2012

Rikke, Liam & Linus

Hvad med en phil and teds. Sådan en har vi lige købt. 

Planen er at lillebror kan sove i den, ligesom hvis det var en alm. barnevogn. Og når vi alle er afsted kan Liam også sidde i den, når han bliver træt.

Det er denne vi har købt. Og så er den på tilbud hos tøjbamsen.

Desuden har vi købt en blød lift som denne

Anmeld

23. april 2012

Pigent

Uufff skriver:

Mange tak for svar! Det ser ud til at I er nogenlunde enige om at vi godt kan nøjes med en altanbarnevogn. Om det så bliver en kombi eller en klapvogn med lift vi skal have derudover må vi finde ud af. Jeg tror det er nemmere når man har set vognene i virkeligheden. Er spændt på at se hvor stor forskel der er på en Emmaljunga kombi klapvognsdel og deres andre klapvogne.

Jeg synes klapvogns delen på Emmaljungas combi vogn er god 

Anmeld

23. april 2012

Uufff

Rikke&Liam skriver:

Hvad med en phil and teds. Sådan en har vi lige købt. 

Planen er at lillebror kan sove i den, ligesom hvis det var en alm. barnevogn. Og når vi alle er afsted kan Liam også sidde i den, når han bliver træt.

Det er denne vi har købt. Og så er den på tilbud hos tøjbamsen.

Desuden har vi købt en blød lift som denne

De vogne havde jeg ikke set før. Ser spændende ud Og egentlig heller ikke så dyr.

Anmeld

23. april 2012

Uufff

Barnepigen skriver:

Jeg synes klapvogns delen på Emmaljungas combi vogn er god 

Okay. Dejligt at høre jeres erfaringer. Synes lidt jeg mangler en "tak" eller "like" knap som jeg kender fra andre fora, så jeg nemt kan takke for hvert indlæg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.