Jeg er kommet til at tænke på hvordan og hvorledes vores baby skal sove og fragtes rundt. Vi bor i lejlighed med en stor altan hvor jeg forestiller mig der skal stå en altanbarnevogn. Alternativt hænge en slyngevugge.
Derudover skal der stå en eller anden form for køretøj i opgangen, og det er her jeg er i tvivl. Vognen ville blive brugt flere gange dagligt da vi har hund. Barnet vil skulle sove i vognen når vi går ture med hunden eller hvis vi er væk hjemmefra på nogle længere ture. Men lure i løbet af dagen regner jeg med skal foregå på altanen. Jeg ser tre muligheder:
Barnevogn
Kombivogn
Klapvogn med lift (eller kan man nøjes med voksi?)
Store barnevogne som vi bruger i Danmark er vel netop så barnet kan sove udenfor i dem længe? Den vil fylde i opgangen, men udover det ville den måske være god at have når vi skal på weekend og ferier hvor barnet skal sove ude - hvis vi regner med at vores altanbarnevogn ikke er af den bedste kvalitet.
Så er der kombivogne som jeg har hørt både godt og skidt om. Jeg har fået et indtryk af at man hverken får en god barnevogn eller en god klapvogn. Hvis det blev til en kombi, ville vi klart gå efter kvalitet og købe en dyr, men selv om dem har jeg hørt meget blandet.
Køber vi en klapvogn, har vi en vogn vi kommer til at bruge længe. Spørgsmålet er så bare hvor godt barnet ville sove i den når vi er på tur? Kan man overhovedet lægge et lille spædbarn i en voksi og så i en klapvogn? Skal man have en lift så? Så snart barnet er lidt ældre tror jeg vi ville få glæde af en klapvogn som fylder mindre og er nem at have med rundt.
Puh, hvad tænker I om alt det her? På forhånd tak
Anmeld