Hvad gør jeg mod myrer ????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.226 visninger
11 svar
0 synes godt om
14. april 2009

Anja

Det er SÅ ulækkert !! Vi har lige opdaget, at der kommer myrer ind ved panelerne både ved døren i soveværelset og ved et af vinduerne i stuen.

Er der nogen kloge hoveder, der ved, hvordan vi effektivt får dem til at forsvinde ???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. april 2009

ka li ja

kanel. men det stinker lidt.. detbliver de vist kvalt af.
vi hælder kogende vand over dem ude.. sorry!!

ellers stille vi fælder op

Anmeld

14. april 2009

Anja

Jeg har nu i 3 dage hældt den ene keddel kogende vand ud langs soklen efter den anden - synes ikke det har nogen effekt.

Jeg har stillet myrelokkedåser op, men det ser for det første ikke ud til at de går i dem (hvis man lige bruger 2 min på at se på en myre der drøner rundt men aldrig går ind i den) og for det andet er jeg ikke vild med at have noget med gift stående, hvor Elias kan komme til det.

Nu har jeg prøvet at drysse kanel ved døren i soveværelset .....

Anmeld

14. april 2009

ka li ja

åhh jeg håber det virker for dig. jeg hader selv det skrammel.. vi havde mange før vi lavede om. håber sgu de bliver væk nu!

Anmeld

14. april 2009

Susan1978

yaiks.. jeg hader også de kryb og jeg har dem i køkkenet nu.

vi har 2 myrelokkedåser stående en under komfuret og en under opvaskemaskinen og så sent som i morges da jeg smurte madpakke kravlede der en rundt på bordet...

Jeg får MYREkryb og smed straks det mad ud jeg havde gang i og rengjorde bordet før jeg fik videre.. jeg kan slet ikke have det.

men mht myrelokkedåserne så går der lige et par dage inden de forsvinder for de skal lige hente det der gift ned i deres bo..

ahhh jeg brækker mig..

Anmeld

14. april 2009

Ny mor

Vi købte sådan noget hvidt pimpstens-pulver i Matas efter at have prøvet kogende vand, kanel, kaffegrums...you name it........

Det er ligesom mel og man puffer det ud over dem af en plastdåse med huller. Det udtørrer dem og boet uden ellers at skade.....

- Birgitte

Anmeld

14. april 2009

Anja

Ny mor skriver:

Vi købte sådan noget hvidt pimpstens-pulver i Matas efter at have prøvet kogende vand, kanel, kaffegrums...you name it........

Det er ligesom mel og man puffer det ud over dem af en plastdåse med huller. Det udtørrer dem og boet uden ellers at skade.....

- Birgitte

Det tror jeg da lige jeg skal have med hjem fra Matas i dag, når jeg alligevel går forbi for at hente Elias.

Jeg er villig til at prøve ALT for at få de kryb væk !!

Anmeld

14. april 2009

linemus

Mht. til kanel så LAD VÆR med at støvsuge det op bagefter. Her duftede i flere måneder af varm kanel, hver gang jeg støvsugede...

Anmeld

14. april 2009

Anja

linemus skriver:

Mht. til kanel så LAD VÆR med at støvsuge det op bagefter. Her duftede i flere måneder af varm kanel, hver gang jeg støvsugede...

Tak for tippet, havde da lige netop tænkt, at det jo var let lige at støvsuge op

Anmeld

14. april 2009

bette

du tager en lighter og en deo.. og så flambere du dem til døde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.