jeres mening?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.332 visninger
13 svar
0 synes godt om
23. april 2012

Anonym trådstarter

hej alle.

jeg er kommet dertil, hvor jeg tænker på, hvornår jeg skal have børn.
jeg bliver snart atten, så det skal ikke være nu. jeg går på htx, som tager 3 år, og jeg er færdig det år, jeg bliver 20. jeg/vi har tænkt meget på at blive forældre, efter jeg har afsluttet min htx.
min kæreste og jeg har været sammen i 3 år (til den tid 5 år), han er pt i gang med uddannelse på grundfos, som i alt tager 4 år, dvs han mangler et år af sin uddannelse, når jeg er færdig med htx.
efter htx vil jeg begynde at læse til ingeniør, hvilket jeg er færdiguddannet, når jeg er 26-27 år.
jeg har altid sagt, jeg ville have mit første barn, inden jeg bliver 25, og have alle mine børn, inden jeg er 30.
hvis vi begynder pb når jeg er færdig, eller så det passer med, jeg kan gå på barsel i "sommerferien" efter jeg har afsluttet htx, vil jeg være lige knap 20.
hvis jeg skal gå på barsel, i "sommerferien" efter jeg har afsluttet htx, ville jeg cirka skulle blive gravid i september/oktober, når jeg lige er fyldt 19.

hvis i var i mit/vores sted, ville i så vælge at få børn, når i er færdig med htx og kæresten har 1 år tilbage af sin uddannelse? eller ville i vente, til i var helt færdiguddannet som 26-27 årig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2012

FrkZier

Anonym skriver:

hej alle.

jeg bliver snart atten, så det skal ikke være nu. jeg går på htx, som tager 3 år, og jeg er færdig det år, jeg bliver 20. jeg/vi har tænkt meget på at blive forældre, efter jeg har afsluttet min htx.
min kæreste og jeg har været sammen i 3 år (til den tid 5 år), han er pt i gang med uddannelse på grundfos, som i alt tager 4 år, dvs han mangler et år af sin uddannelse, når jeg er færdig med htx.
efter htx vil jeg begynde at læse til ingeniør, hvilket jeg er færdiguddannet, når jeg er 26-27 år.
jeg har altid sagt, jeg ville have mit første barn, inden jeg bliver 25, og have alle mine børn, inden jeg er 30.
hvis vi begynder pb når jeg er færdig, eller så det passer med, jeg kan gå på barsel i "sommerferien" efter jeg har afsluttet htx, vil jeg være lige knap 20.
hvis jeg skal gå på barsel, i "sommerferien" efter jeg har afsluttet htx, ville jeg cirka skulle blive gravid i september/oktober, når jeg lige er fyldt 19.

hvis i var i mit/vores sted, ville i så vælge at få børn, når i er færdig med htx og kæresten har 1 år tilbage af sin uddannelse? eller ville i vente, til i var helt færdiguddannet som 26-27 årig.

selvfølgelig ville det altid være smartest at vente til man er færdiguddannet, men nu er det ikke altid sådan det sker - det er svært at sige nu om i skal have barn om 2år, der er ikke så meget andet for end at se tiden an, se hvor i livet i er til den tid, hvor er jeres forhold osv - der kan nå at ske mange ting på 2 år

Anmeld

23. april 2012

Isaac's mor

Ville vælge at gøre det efter htx, det ville da passe fint

Anmeld

23. april 2012

Anonym trådstarter

FrkZier skriver:

selvfølgelig ville det altid være smartest at vente til man er færdiguddannet, men nu er det ikke altid sådan det sker - det er svært at sige nu om i skal have barn om 2år, der er ikke så meget andet for end at se tiden an, se hvor i livet i er til den tid, hvor er jeres forhold osv - der kan nå at ske mange ting på 2 år

selvfølgelig skal tiden ses an hvem ved, om vi er sammen om to år jo - håber det selvfølgelig!

Anmeld

23. april 2012

Anonym trådstarter

Sophie.Hammershøy skriver:

Ville vælge at gøre det efter htx, det ville da passe fint

det er også det, jeg hælder mest til.

ikke for at støde nogen som helst herinde, da dette bare er min mening! men min mor var 30, da hun fik mig, og min far var 38. jeg har altid synes, de har været nogle ekstremt gamle forældre! de har ikke rigtig haft samme energi til mig, som fx min søster (hun er 9 år ældre end mig) .. dette er grunden til, JEG gerne vil have alle mine børn, inden jeg er 30, og vil gerne have 2-3 børn så hvis jeg skulle få dem efter jeg er færdiguddannet, skal jeg have fart på ..
min kæreste har samme holdning, da hans far var 49 og hans mor var 36, da de fik ham. så han har også altid haft "gamle" forældre, og hans far især, har altid virket EKSTREMT gammel. så vi vil gerne være unge forældre begge to

Anmeld

23. april 2012

LilleChelle

Jeg ville ikke gøre så jeg havde termin i sommerferien. For så skal du højgravid til eksamener, studenterfest, kørsel osv. Udover det, så vil du heller ikke kunne få Barselsklip ved SU'en, og skal derfor leve på barselsdagpenge, hvis du er berettiget hertil. 

Udover det, så er det så svært at planlægge en graviditet, jeg ville gerne have haft et sommerbarn, men får et sent efterårsbarn. Andre bliver gravide med det samme. Når man har besluttet sig at man vil føde den og den måned, så bliver det sjældent sådan - for man bliver besat af tests og at tælle dage. 

Så tænk dig om ang. tidspunkt. Det er nok ikke rart at gå til eksamen højgravid, med hævede ben, en baby der sparker en i ribbene når man lige er igang med at forklare noget ved tavlen til censor og lærer, osv. 

Anmeld

23. april 2012

Anonym trådstarter

LilleChelle skriver:

Jeg ville ikke gøre så jeg havde termin i sommerferien. For så skal du højgravid til eksamener, studenterfest, kørsel osv. Udover det, så vil du heller ikke kunne få Barselsklip ved SU'en, og skal derfor leve på barselsdagpenge, hvis du er berettiget hertil. 

Udover det, så er det så svært at planlægge en graviditet, jeg ville gerne have haft et sommerbarn, men får et sent efterårsbarn. Andre bliver gravide med det samme. Når man har besluttet sig at man vil føde den og den måned, så bliver det sjældent sådan - for man bliver besat af tests og at tælle dage. 

Så tænk dig om ang. tidspunkt. Det er nok ikke rart at gå til eksamen højgravid, med hævede ben, en baby der sparker en i ribbene når man lige er igang med at forklare noget ved tavlen til censor og lærer, osv. 

det var nu heller ikke sådan ment, at det simpelthen SKULLE være i en bestemt sommermåned. et barn er velkommen alle måneder på året i mine øjne .. ville bare være "smart" hvis vi fik det til at passe sammen, så jeg fx ikke er ½ år videre i min videregående uddannelse, hvor jeg skal på barsel. det er mere det, jeg mener.

Anmeld

23. april 2012

come2

Anonym skriver:

hej alle.

Jeg blev udd i 07 og vi begyndte pb i 10. (har prøvet i 2 år nu)

vi er hhv 24 og 30 år.

Jeg er arbejdsløs men begynder at studere, og vi er ligeglade med det sker mens jeg er studerende.

Det der betyder noget for os er at det overhovedet lykkedes. Jeg vil ikke udsætte det yderligere

Anmeld

23. april 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg ville klappe hesten og vente med at træffe afgørende beslutninger om min fremtid, før det var relevant. Der er SÅ mange forhold, som kan komme i vejen for den beslutning, du måske træffer nu. Vent og se, hvad du føler for til den tid, før du skriver et manuskript over dit liv.

Anmeld

23. april 2012

come2

Anonym skriver:

hej alle.

Jeg har ihvertfald fundet ud af at det ikke "bare" kan planlægges mellem 2 uddannelser. Det er ingen selvfølge at man har nemt ved det, men man kan være heldig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.