132319 skriver:
det forstår jeg godt, det er virkelig heller ikke ret holdbart at I slet ingen praksis erfaring får 
Mht. sygeplejestudiet/uddannelsen, så er der jo også mulighed for at arbejde på en fødegang.
Under begge mine fødsler har jeg haft meget kontakt med sygeplejersker/ssa'ere da jordemoderen jo som sagt skulle dokumentere og begge gange har der været en sygeplejerske til stede da mine børn kom til verden 
Det er så tåbeligt! Vi lærer så meget om forskellige læringsstile, og at mange lærer bedst ved praktisk erfaring, alligevel er der intet af det! Så skal man gå ud ved siden af studiet og lave noget frivilligt arbejde, men det er svært at finde tid til med så massivt et læsestof, som også skal gennemarbejdes. Når man er færdig med kandidaten, er man jo reelt set ikke færdig. SÅ skal man jo først ud og have den praktiske erfaring ved videreuddannelse, kurser osv., det er jo fuldstændig hul i hovedet. Sygt at smadre et så spændende fag på den måde..
Ja, det er self. rigtigt. Sådan som jeg kan se er adgangskvotienterne heller ikke lige så skyhøje. Spørgsmålet er så, om det stadig er en umulighed da jeg automatisk ville ryge bag i køen. Jeg har vist meget jeg skal have undersøgt!
Anmeld