Okay, havde egentlig skrevet en mega lang tekst om hvorfor jeg er kommet hertil, men det er egentlig irrelevant med mindre i selv spørge og forlænger jo bare læsetiden.
Det jeg vil spørge om, om nogen har den gyldne løsning, handlingsplan eller idéer, der gør en umulig situation mulig.
Jeg drømmer og brænder for at blive jordemoder, men jeg opdagede det for sent - først da jeg blev gravid og for alvor kom i kontakt med den verden.
Jeg læser psykologi, og før jeg læste psykologi havde jeg en kort "fling" med engelststudiet, fordi jeg ikke kom ind på psyk. i første omgang og så fik min 2. prioritet. Som var helt forkert, så kom ind på psyk året efter.
Anyways. Som sagt har jeg opdaget min drøm for sent, og det virker helt umuligt at realisere min drøm:
1. Mit snit er ikke højt nok
2. Hvis jeg skal ind på kvote 2, kræver det erhvervserfaring. Det har jeg ikke - Hvis jeg skal have erhvervserfaring, skal jeg droppe ud af psyk, og det er en for stor risiko at løbe, for hvis jeg ikke kommer ind på jordemoderuddannelsen står jeg så uden uddannelse.
3. Hvis jeg dropper ud af psyk., falder jeg for 3. gangs reglen (da jordemoder så vil være min 3. uddannelse), hvilket vil betyde jeg automatisk kommer bag i køen af ansøgere.
4. Jeg mangler kemi på C-niveau - Det kan jeg i princippet bare tage på VUC, men igen. Det kræver tid ved siden af mit nuværende studie, og oddsene for at jeg kommer ind er jo slim-to-none.
Jeg kan bare mærke for hver dag, at jeg bliver mere og mere depri over, at jeg ikke kan få det, som jeg for alt i verden brænder for. Men det er jo min egen skyld, at jeg har truffet nogle dårlige valg mht. engelskstudiet, og det bider mig i røven nu.
Men nu i står rent objektivt og ser på min situation, kan i så se nogen gylden løsning for dette?
Anmeld