Trygheds scanning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.304 visninger
14 svar
0 synes godt om
22. april 2012

Miss BananaHammock

Jer der var til TS, hvor langt var I henne? Jeg har fået tid når jeg er ca. 7+3, altså i uge 8, men jeg synes der står her inde at man burde kunne se hjertelyd allerede i næste uge??Jeg vil bare gerne scannes så snart jegkan, så jeg kan se om den er i live. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2012

Muffinmus

det tidligste jeg er scannet med mine børn er 6+3 og 6+4 og der har været fint hjerteblink hver gang...men sikkerheden for hjerteblink er jo større for hver uge, så hvis du nu tager en tidlig tid og IKKE ser hjerteblink, vil du gå og bekymre dig endnu værre end før....

Anmeld

22. april 2012

nielsen80

Jeg var 7+1, og vi betalte selv. Min tid på klinikken var først ved 8+3 grundet juleferien. Kan godt forstå du vil have scanningen så hurtigt som muligt, vil dog sige at damen der scannede mig ved 7+1, sagde at der kunne være store usikkerheden gjorde man det meget før.

Hvor langt er du nu søde? Og hvornår er din scanning?

Anmeld

22. april 2012

Miss BananaHammock

nielsen80 skriver:

Jeg var 7+1, og vi betalte selv. Min tid på klinikken var først ved 8+3 grundet juleferien. Kan godt forstå du vil have scanningen så hurtigt som muligt, vil dog sige at damen der scannede mig ved 7+1, sagde at der kunne være store usikkerheden gjorde man det meget før.

Hvor langt er du nu søde? Og hvornår er din scanning?

Jeg har regnet mig til at være 5+2 idag, og har tid 7maj hvor jeg nok er 7+3, men så er jeg vel i uge 8. 

Tror manden bare synes vi skal vente - der er bare længe til hvis den er gået tabt. 

Anmeld

22. april 2012

Miss BananaHammock

MariaE skriver:

det tidligste jeg er scannet med mine børn er 6+3 og 6+4 og der har været fint hjerteblink hver gang...men sikkerheden for hjerteblink er jo større for hver uge, så hvis du nu tager en tidlig tid og IKKE ser hjerteblink, vil du gå og bekymre dig endnu værre end før....

Det har du ret i! 

Anmeld

22. april 2012

Masig

Vi blev scannet 7+0 (viste sig så til NF at jeg har været 7+2) og der var fint hjerteblink. Så vidt jeg har læst kan de først være helt sikre på hjerteblink når man er over 7+....

Anmeld

22. april 2012

nielsen80

Miss BananaHammock skriver:

Jeg har regnet mig til at være 5+2 idag, og har tid 7maj hvor jeg nok er 7+3, men så er jeg vel i uge 8. 

Tror manden bare synes vi skal vente - der er bare længe til hvis den er gået tabt. 

Det er længe, og vildt mærkeligt, for man føler sig jo slet ikke gravid. Eller det gjorde jeg ikke i hvert fald.
Husk at for langt de fleste går det jo godt og er sikker på, at dit lille mirakel har det godt. Men hvis du mener det kan give ro, så prøv da at undersøg muligheden for en tidlig scanning - vores kostede 400kr, men tror du skal vente til du i hvert fald er 6+3, også er spørgsmålet om det så kan betale sig.
En af de ting jeg gjorde for at berolige mig selv - ikke rationelt men det virkede- var, at jeg blev ved med at tage graviditetstest. Det at se en streg lige så tydelig som kontrolstregen gav mig af en eller anden årsag lidt ro.

Anmeld

22. april 2012

Mettemus

Jer der var til TS, hvor langt var I henne? Jeg har fået tid når jeg er ca. 7+3, altså i uge 8, men jeg synes der står her inde at man burde kunne se hjertelyd allerede i næste uge??Jeg vil bare gerne scannes så snart jegkan, så jeg kan se om den er i live. 

Først: tillykke med den lille spire - det har jeg vist slet ikke fået skrevet. Det er bare SÅ velfortjent og på tide - jeg håber du får verdens nemmeste graviditet hvor du bare kan glæde, glæde, glæde dig. Det blir fantastisk!

Jeg var i uge 6, fordi det er der, det er gået galt de andre gange. Jeg ved ikke om det altid er sådan, eller om det bare var i vores tilfælde? Men det var også længe nok at vente - jeg opdagede jeg var gravid da jeg var 3+3

Anmeld

22. april 2012

Hyacinth

Hej

Først tillykke med den lille spire

Jeg er nu gravid i uge 15 og fik en TS, da jeg var 7+4 og jeg fik at vide af min gyn. at hun ville ha, jeg var i 8.uge, netop fordi hjerteblink er meget mere garanteret i uge 8 kontra uge 7, selvom man i fleste tilfælde kan se det i uge 7(6+), så ville hun hellere være sikker.

Jeg ville nok bare tage den tid du har fået og tænke på den større garanti der er, ved at få det gjort i uge 8. For hvis der ikke er et hjerteblink i uge 7 og forstret egentlig har det fint, vil du alligevel gå rundt med unødig bekymring og alligevel blive kaldt til ekstra scanning i uge 8, fordi det er den uge, hvor hjerteblink er garanteret.

Krydser stort for at den lille spire, er præcis som den skal være

Anmeld

22. april 2012

Miss BananaHammock

I har så ret piger - jeg må væbne mig med toldmodighed

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.