Nu skal det være :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.202 visninger
13 svar
0 synes godt om
22. april 2012

wamse

Jeg vil tabe mig, og det er rigtig mange kg, men mit første mål er at komme under 100 kg

Har i fundet støtte/hjælp på nogle sider her på nettet?

Jeg mangler hjælp til min kost, hvad jeg må spise, og opskrifter. Har i nogle gode erfaringer med nogle sider til lige netop mine behov, altså omkring kosten?

Jeg bevæger mig uden tvivl mere end jeg har gjort i flere år, da jeg ikke længere har en bil, og må cykle rundet til alt. Men jeg ved, at jeg har brug for vejledning til min kost, for har ingen idè til, hvad jeg må spise, for at sikre et vægttab.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2012

B&J

hej søde...

den bedste jeg syntes er nok

spis 6gange om dagen

max 2stk frugt.

rugbrød franskbrød og knækbrød med max 2% fed min 7%fiber.

altid magert pålæg

du må spise masser af grøntsager til din mad

hvis man kan lig gulerødder så hav altid nogle i køleskabet som man kan spise af.

(hvis man får lyst til usundt jamen så ta en kartofle skør den i meget meget tynde skiver i oven til de er gyldene som chips salt på eller hvad man kan lig) ellers lav din egen nødder...

erstat fløde hvis det skal i mad med milda 4%

cremfrish erstat det med kvark feks.

morgenmad 1½dl yoghurt eller havre gryn eller ja...

formiddag 1 knækbrød ½rugbrød eller ½ franskbrød eller ½  bolle evt med frugt

middagsmad 1½ skive rugbrød eller 1 hel bolle eller 2 knækbrød eller 1 pitabrød med noget i...

eftermiddag er det samme som formiddag

aftensmad max 2 kartofler max 1½ dl ris eller pasta 1 stk kød ca 200g sovs magert. og gerne grønsager ca 150g.

sen aftensmad det samme som formiddag

håber du kan bruge det lidt

Anmeld

22. april 2012

2skønnebørn

Profilbillede for 2skønnebørn
wamse skriver:

Jeg vil tabe mig, og det er rigtig mange kg, men mit første mål er at komme under 100 kg

Har i fundet støtte/hjælp på nogle sider her på nettet?

Jeg mangler hjælp til min kost, hvad jeg må spise, og opskrifter. Har i nogle gode erfaringer med nogle sider til lige netop mine behov, altså omkring kosten?

Jeg bevæger mig uden tvivl mere end jeg har gjort i flere år, da jeg ikke længere har en bil, og må cykle rundet til alt. Men jeg ved, at jeg har brug for vejledning til min kost, for har ingen idè til, hvad jeg må spise, for at sikre et vægttab.

jeg er lige i dag rundet de -20 kg.

Jeg har skiftet al katofler, ris, pasta og brød ud med grøntsager og salat.

Jeg spiser dog et stykke rugbrød til morgenmad med ost.

Til frokost spiser jeg salat, revne gulerødder, revet hvidkål eller rødkål med forskellige ting i.

Til aften, noget kød med grøntsager, kål eller salat.

Bliver vi lækker sultne, tager vi en masse frugter og cheasy 1% vanilie yoghurt, det smager skønt.

Jeg syntes det har været "nemt" at tabe 20 kg, for har ikke følt mig låst af en kur, vi har spise som vi plejer, dog en hulens masse grøntsager mere end vi plejer og det har gjort udsalget.

Generelt, pas på med kulhydrater: ris, pasta, katoftler og brød. Spis nogle grøntsager som får forbrændingen op: gulerødder, kål, rodfrugter.

Motion - jeg har spinnet 2 gange om ugen og er nu startet med at løbe.

God fornøjelse.

Anmeld

22. april 2012

wamse

B&J skriver:

hej søde...

den bedste jeg syntes er nok

spis 6gange om dagen

max 2stk frugt.

rugbrød franskbrød og knækbrød med max 2% fed min 7%fiber.

altid magert pålæg

du må spise masser af grøntsager til din mad

hvis man kan lig gulerødder så hav altid nogle i køleskabet som man kan spise af.

(hvis man får lyst til usundt jamen så ta en kartofle skør den i meget meget tynde skiver i oven til de er gyldene som chips salt på eller hvad man kan lig) ellers lav din egen nødder...

erstat fløde hvis det skal i mad med milda 4%

cremfrish erstat det med kvark feks.

morgenmad 1½dl yoghurt eller havre gryn eller ja...

formiddag 1 knækbrød ½rugbrød eller ½ franskbrød eller ½  bolle evt med frugt

middagsmad 1½ skive rugbrød eller 1 hel bolle eller 2 knækbrød eller 1 pitabrød med noget i...

eftermiddag er det samme som formiddag

aftensmad max 2 kartofler max 1½ dl ris eller pasta 1 stk kød ca 200g sovs magert. og gerne grønsager ca 150g.

sen aftensmad det samme som formiddag

håber du kan bruge det lidt

Jeg tror at jeg spiser for meget, specielt til aftensmad.

Jeg spiser kun lätta på mit brød

spiser meget sjældent hvidt brød, så det kan jeg sagtens fuldt ud undvære

Jeg drikker minimælk

Har udskiftet almindelig pasta og ris med grov pasta og brune ris.

Jeg forsøger kun at købe fedtfattigt pålæg, som fx røget filet, kalkun/kylling pålæg, cheasy ost 6% eller 13%

Har lige i dag købt grov knækbrød, som jeg så spiser 1 af med lätta og fedtfattig pålæg + 2 gulerødder som mellemmad mellem frokost og aftensmad, lyder det okay?

Jeg må spise max 200 g. magert kød til aftensmad?

Hvad steger du dit kød i?

Anmeld

22. april 2012

wamse

2skønnebørn skriver:

Til frokost spiser jeg salat, revne gulerødder, revet hvidkål eller rødkål med forskellige ting i.

Bliver vi lækker sultne, tager vi en masse frugter og cheasy 1% vanilie yoghurt, det smager skønt.

Jeg syntes det har været "nemt" at tabe 20 kg, for har ikke følt mig låst af en kur, vi har spise som vi plejer, dog en hulens masse grøntsager mere end vi plejer og det har gjort udsalget.

Generelt, pas på med kulhydrater: ris, pasta, katoftler og brød. Spis nogle grøntsager som får forbrændingen op: gulerødder, kål, rodfrugter.

God fornøjelse.

Er det lige så "slemt" at spise den grove pasta og brune ris?

Jeg kan se på din kost, at jeg skal komme meget mere grønt til min mad, altså mere salat/grøntsager.

Jeg er gået over til at vi nu får cheasy youghurt her hjemme, den kan min datter også lide, så det er nemmere at få indført her hjemme

Hvor meget kød spiser du ca til aftensmad?

Tak for rådene

Anmeld

22. april 2012

morbibi

2skønnebørn skriver:

God fornøjelse.

Virkelig flot

Anmeld

22. april 2012

B&J

wamse skriver:

Er det lige så "slemt" at spise den grove pasta og brune ris?

Jeg kan se på din kost, at jeg skal komme meget mere grønt til min mad, altså mere salat/grøntsager.

Jeg er gået over til at vi nu får cheasy youghurt her hjemme, den kan min datter også lide, så det er nemmere at få indført her hjemme

Hvor meget kød spiser du ca til aftensmad?

Tak for rådene

jamen søde du spiser helt rigtigt det er en super super start.....

jeg jeg bruger bare becel..... staves vi købte en ny pande så der ikke skulle så meget fedt på og bruger kun 3/7 % fedt i vores kød og hvis det er til bøf eller frikadeller bruger vi ca 10% fordi ellers bliver det tørt for man skal huske når man steger ryger noget af fedtet væg så en bøf med 10% fed er kun 7% bagefter ca og bare man tager det op af panden med det samme suger det nemlig ikke det fedt

Anmeld

22. april 2012

Mira0911

Jamen du skal da med i "Tabergruppen" på face.... ? 

Anmeld

22. april 2012

Meliora

Jeg tror at jeg spiser for meget, specielt til aftensmad.

Jeg spiser kun lätta på mit brød

spiser meget sjældent hvidt brød, så det kan jeg sagtens fuldt ud undvære

Jeg drikker minimælk

Har udskiftet almindelig pasta og ris med grov pasta og brune ris.

Jeg forsøger kun at købe fedtfattigt pålæg, som fx røget filet, kalkun/kylling pålæg, cheasy ost 6% eller 13%

Har lige i dag købt grov knækbrød, som jeg så spiser 1 af med lätta og fedtfattig pålæg + 2 gulerødder som mellemmad mellem frokost og aftensmad, lyder det okay?

Jeg må spise max 200 g. magert kød til aftensmad?

Hvad steger du dit kød i?

200 g. kød er ca. 50% for meget 100 gram lyst kød som kylling eller fisk anbefales det max at man spiser.

Jeg skal ligesom dig også tabe en del, og er lige gået i gang. Jeg vil prøve at skære endnu mere ned på brune ris, grovpasta, nudler osv. og tilføre endnu flere grove grøntsager. Har lige siddet og lavet madplan for næste uge. Og på tirsdag skal vi f.eks. have en lasagne med spinat, gulerødder, kyllingefileter, og tomatsovs + 5% mornay sauce. De få lasagneplader der kommer i er fuldkorn og fordi jeg kun putter 9 stk. i, er det i alt kun ca. 140 gram pasta i, som bliver fordelt på 4 portioner, hvilket jo ikke er meget:-)

Held og lykke :-) 

Anmeld

22. april 2012

wamse

Mira0911 skriver:

Jamen du skal da med i "Tabergruppen" på face.... ? 

Ja da, det vil jeg gerne Vil du tilføje mig?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.