2400g i uge 37?? hjælp!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.331 visninger
23 svar
0 synes godt om
22. april 2012

Anonym trådstarter

Ja som overskriften lyder.. Min lille baby vejer kun 23-2400g i uge 37.

Jeg er selv spinkelt bygget, og ret lille. Men er det på nogle måde farligt eller unormalt? 

Hvad mener i? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. april 2012

L&V

Anonym skriver:

Jeg er selv spinkelt bygget, og ret lille. Men er det på nogle måde farligt eller unormalt? 

Hvad mener i? 

Hvis din jm ikke har sagt noget til det så ska du ikke være bekymret.. Husk det kun er et skøn og at babyen sagtens kan være større ved fødslen. Men syntes det lyder til at være en fin baby

Anmeld

22. april 2012

Chevro

Jeg selv er født i uge 38, hvilket er ok normalt jo :-) og vejede kun 2240 g. ved fødslen..

Fejlede intet, men blev lagt i kuvøse

Min søster er født i uge 33, hun vejede 2020 g. Og var indlagt okay længe. Så jeg var jo fin fin i forhold til, selvom jeg var lille.

Min mor vejede 47 kg lige efter fødslen, men har gennem hele graviditeten røget smøger :-) og er måske årsagen til det. Men det gjorde man jo dengang.

Anmeld

22. april 2012

Mumto3

De kan godt tage 150-200g på om ugen, og der er tre uger til du skal føde, og måske går du over tid.

Jeg synes det lyder som en skøn lille baby du venter dig. Hvis jeg kunne vælge, ville jeg langt hellere have et lille nips på 28oog (fødselsvægt) end de kæmpe børn (ikke babyer men børn) jeg har født ,der vejede 2 kg mere). Man bærer så meget på babyerne i starten, så det er skønt hvis de ikke er tunge. Jeg synes perosnligt også at små babyer en meget kønnere og sødere at se på, end de der sumo-babyer jeg (desværre) har fået.

Tillykke med din fine baby i maven! (og husk at naboens græs er altid grønnere, og lige her, der er du den heldige der er naboen, med det grønne græs!)

Anmeld

22. april 2012

Sakris

Anonym skriver:

Hvad mener i? 

Min datter blev vurderet til det samme. Fødte 39+6 en fuldstændig velskabt datter på kun 2600 g. Synes hun var meget lille, men jordemoderen kiggede bare op og ned af mig og sagde at hun først ville have været bekymret hvis jeg havde født en baby på over 4 kg (jeg er i den slankere ende af normal kropsbygning). Vi blev udskrevet efter et par timer, og har 16 måneder efter stadig en sund og rask pige, der følger den vægtkurve hun blev født ind i!

Anmeld

22. april 2012

Sakris

Mumto3 skriver:

De kan godt tage 150-200g på om ugen, og der er tre uger til du skal føde, og måske går du over tid.

Jeg synes det lyder som en skøn lille baby du venter dig. Hvis jeg kunne vælge, ville jeg langt hellere have et lille nips på 28oog (fødselsvægt) end de kæmpe børn (ikke babyer men børn) jeg har født ,der vejede 2 kg mere). Man bærer så meget på babyerne i starten, så det er skønt hvis de ikke er tunge. Jeg synes perosnligt også at små babyer en meget kønnere og sødere at se på, end de der sumo-babyer jeg (desværre) har fået.

Tillykke med din fine baby i maven! (og husk at naboens græs er altid grønnere, og lige her, der er du den heldige der er naboen, med det grønne græs!)

Haha....  

JA så har du da fået nogle gode store børn! Mit barn var sgu ikke specielt kønt da hun blev født (2600g)... Hahah... Men der er jo undtagelser. Til gengæld (synes jeg) at hun kommet efter det, og jeg kunne stirre fuldstændig forelsket på hende i timevis hvis jeg fik lov Uh elsker bare så meget at være mor!!!

Anmeld

22. april 2012

LR85

Anonym skriver:

Hvad mener i? 

For det første, er det et skøn, hvem har sagt det ig var personen selv urolig?

Sys det lyder som en helt fin vægt. Hvis di går tiden ud, har du sikkert et barn på omkring de 3 kg hvilket jo er perfekt. 

Anmeld

22. april 2012

Frøken J.

Mumto3 skriver:

Kan ikke helt lade være at blive fornærmet på min datters vejne 

Nå, men trådstarter - Hvis du selv er et lille nips kan det jo sagtens være genetisk Hvis du ikke har fået noget at vide, er alt nok fint, og der er jo lidt til termin endnu!

Anmeld

22. april 2012

rogerrasch

Anonym skriver:

Hvad mener i? 

hmm det var godt nok ikke meget jeg var selv spinkel bygget og en lille en på 1,58 cm og min vejede alligevel 3310 gram da jeg fødte

Anmeld

22. april 2012

KarinaBF

Anonym skriver:

Hvad mener i? 

Hej

Det er ikke farligt eller unormalt

jeg fødte min datter i uge 38 (januar2011) og hun vejede 2400 g og hun er bare så perfekt en lille pige

( min søn blev født i uge 35 og vejede 1865 g (med akut kejsersnit da jeg havde svangerskabsforgiftning) vi var på neo i en lille måned men idag er han en meget normal og glad 4 årig )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.