Det spænder i underlivet. Hvad er det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. april 2012

frk andreasen

Anonym skriver:

Tak for dit svar.. Dejligt at vide, at det er 'normalt'

så lidt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. april 2012

Masig

Anonym skriver:

Jeg ved ikke hvor langt jeg er henne, men min læge vil gå ud fra den dag jeg testede positiv. Det er tre uger siden.. Jeg skal først til terminsscanning, og det skal jeg, når lægen tror jeg er i uge 6, altså om tre uger  

Din læge kan da umuligt have en uddannelse.... Man tæller ikke fra den dag man tester positiv, men fra den første dag i sidste mens....

Hvis du testede positiv for tre uger siden har det nok været ca. 4 uger efter din sidste mens startede. Det vil sige du er 7 uger henne nu....

Undrer mig meget at din læge ikke ved det... ????

Men tilbage til dit spørgsmål. det er sikker ligamentsmerter du mærker. Nogle kan mærke små plukveer meget tidligt, jeg kunne selv mærke lidt omkring uge 8-9 stykker... Det føles som om livmoderen spænder helt vildt og bliver stenhård... Men det er nok lige tidligt nok for dig at mærke det, så jeg vil også gætte på ligamentsmerter....

Anmeld

23. april 2012

Anonym trådstarter

BabyMiracle <3 skriver:

Tillykke med spiren ..
Hm, tror du er meget længere henne end 3+, vil nok nærmere sige du er 7+ nu? Man tester normalt først positiv når man er 4+0, nogen tester tidligere.. Så når du skal til scanning, så vil jeg tro du er 10+

Tusind tak
Med min første graviditet testede jeg positiv i uge 3, men jeg tror også selv, at jeg er længere henne end det, da jeg allerede nu har en voldsom kvalme og man kan ane en gravid mave (synes jeg selv).. Jeg har fået min mand til at ringe til sygehuset i dag, for at høre, om min tid evt. kunne rykkes frem. Det er ikke til at holde det hemmeligt mere, og vi vil ikke sige det til nogen, før vi har været til scanning

Anmeld

23. april 2012

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Din læge kan da umuligt have en uddannelse.... Man tæller ikke fra den dag man tester positiv, men fra den første dag i sidste mens....

Hvis du testede positiv for tre uger siden har det nok været ca. 4 uger efter din sidste mens startede. Det vil sige du er 7 uger henne nu....

Undrer mig meget at din læge ikke ved det... ????

Men tilbage til dit spørgsmål. det er sikker ligamentsmerter du mærker. Nogle kan mærke små plukveer meget tidligt, jeg kunne selv mærke lidt omkring uge 8-9 stykker... Det føles som om livmoderen spænder helt vildt og bliver stenhård... Men det er nok lige tidligt nok for dig at mærke det, så jeg vil også gætte på ligamentsmerter....

Jeg kan ikke huske dagen for min sidste mens, så det eneste hun kunne gøre var at sende en henvisning til sygehuset om terminsscanning, og da hun ikke mente, at det hastede med scanningen, da vi ønsker at beholde barnet, så mente hun, at vi havde god tid.. Hun ville sikre sig, at jeg var i uge 6+, når jeg skal til scanning, og der er derfor, at hun har taget den fra den dag jeg testede positiv. 

Jeg er også sikker på, at det er det nu. Det er ikke noget (af hvad jeg kan huske) at jeg mærkede i min første graviditet, så derfor blev jeg lidt nervøs, da de spændinger pludselig kom :p.. Jeg er sikker på, at det ikke er plukveer. Det føles i hvert fald ikke sådan

Anmeld

23. april 2012

Masig

Anonym skriver:

Jeg kan ikke huske dagen for min sidste mens, så det eneste hun kunne gøre var at sende en henvisning til sygehuset om terminsscanning, og da hun ikke mente, at det hastede med scanningen, da vi ønsker at beholde barnet, så mente hun, at vi havde god tid.. Hun ville sikre sig, at jeg var i uge 6+, når jeg skal til scanning, og der er derfor, at hun har taget den fra den dag jeg testede positiv. 

Jeg er også sikker på, at det er det nu. Det er ikke noget (af hvad jeg kan huske) at jeg mærkede i min første graviditet, så derfor blev jeg lidt nervøs, da de spændinger pludselig kom :p.. Jeg er sikker på, at det ikke er plukveer. Det føles i hvert fald ikke sådan

Ok men om tre uger vil du højest snadsynligt allerede være i uge 10, så det er jo lige før du skal til NF scanning hehe.... Tror sagtens hun kunne sende dig til tidlig scanning nu og I ville kunne se hjerteblink... Men ja, det haster jo nok ikke medmindre din mens har været uregelmæssig og du så er meget længere henne, men det lader det jo ikke til...

Nej plukveer kan man jo som regel heller ikke mærke så tidligt, men ligamentsmerter havde jeg vist allerede fra uge 5 mener jeg, så det går hurtigt at man allerede kan mærke de små forandringer...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.