Får æltet mave og barm....... :O

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2012

Mira0911

FrkT skriver:

Hun "stamper", som det hedder.... det gør vores katte også, især vores hunkat. Og det gør de som en slags markering af at det de stamper på er deres....

Okey... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2012

Mira0911

Princesspigen skriver:

det er IKKE fordi din kat er tosset..

jeg kender mange katte der ælter før de ligger sig hvis det da ikke er alle katte der gør det.. men hvorfor ved jeg ikke.. men okay hvorfor drejer hunde rundt om sig selv før de ligger sig ??

den særeste kat jeg kender er min kærestes 13 år gamle hankat..

han SKAL ligge i arm os mig om natten, og ligge mens han falder i søvn og ælte min arm, men sine lange skarpe klør, eller os ligge og ælte på min hals.. og det er altså ret ubehageligt..  

men det er hyggeligt i et stort hus når man går alene i seng og så sige: kom fie så går vi i seng, og så følger den gale kat med og så går vi op og putter

Sjovt nok er jeg vokset op med katte i hele mit liv, men lige præcis det æltning har jeg ikke set dengang, ikke noget jeg lagde mærke til... 

Først nu hvor jeg har min egen...  Det er nu ret hyggeligt når hun kommer op til mig om natten og lige gør opmærksom på at hun gerne vil putte med mig... Lige giver mig et lille nys med sin våde næse... 

Ja nu du siger det, har jeg da også oplevet hunde der render rundt omkring sig selv inden de ligger sig, hvorfor de gør det, aner jeg ikke... 

Vores hund gjorde det da han var hvalp, har ikke set ham gøre det siden... 

Av av, det er heller ikke rart at få æltet hals, arm osv... 

Anmeld

21. april 2012

Mira0911

Nessie skriver:

Det med at de er taget fro tidligt fra moren har jeg også hørt, men tror ikke rigtig på det, alle mine katte har nemlig også gjort det.

Tror mere at det er noget tryghed,og lidt en kærlighedserklæring. De tramper jo lystigt rundt på deres favortiperson og spinder højt samtidig. Eller også skal man bare trykkes lidt i form,så de synes det er behageligt at ligge på én

Mira: Hun er godt nok en sød lille hyggemis Fik også engang at vide at katte ikke kan se fjernsyn, men vi havde én for nogle årsiden, der troligt hoppede op og satte sig på sengekanten når vi skulle i seng,og så skulle hun altså lige se lidt fjernsyn inden hun skulle sove

Hun er bare rigtig skøn...  Det er nu hyggeligt når hun kommer om natten og vil sove hos mig.. Hun sover aldrig ved nogle af de andre.. Altid mig som er den heldige vinder... 

Jeg er jo vokset op med katte, har aldrig lige lagt mærke til at de æltede  og så tv... 

Anmeld

21. april 2012

Princesspigen

Mira0911 skriver:

Sjovt nok er jeg vokset op med katte i hele mit liv, men lige præcis det æltning har jeg ikke set dengang, ikke noget jeg lagde mærke til... 

Først nu hvor jeg har min egen...  Det er nu ret hyggeligt når hun kommer op til mig om natten og lige gør opmærksom på at hun gerne vil putte med mig... Lige giver mig et lille nys med sin våde næse... 

Ja nu du siger det, har jeg da også oplevet hunde der render rundt omkring sig selv inden de ligger sig, hvorfor de gør det, aner jeg ikke... 

Vores hund gjorde det da han var hvalp, har ikke set ham gøre det siden... 

Av av, det er heller ikke rart at få æltet hals, arm osv... 

det er nok fordi du ikke har lagt mærke til det.. for alle de katte jeg kender ælter..

jeg kener flere større hude der gør det.. det er ret normalt..  

nej det er ikke særlig hyggeligt med de bare arme eller halsen og så de lange klør der..  det gør faktis ret ondt..  ¨så vi har ind i mellem en kamp om natten om at han sys han skal gøredet og jeg ikke sys det..

Anmeld

21. april 2012

Mira0911

Princesspigen skriver:

det er nok fordi du ikke har lagt mærke til det.. for alle de katte jeg kender ælter..

jeg kener flere større hude der gør det.. det er ret normalt..  

nej det er ikke særlig hyggeligt med de bare arme eller halsen og så de lange klør der..  det gør faktis ret ondt..  ¨så vi har ind i mellem en kamp om natten om at han sys han skal gøredet og jeg ikke sys det..

Ja som du siger, så er det jo ikke noget jeg har lagt mærke til... 

Du må bare tage dynen helt op til halsen... Gør jeg her, for ellers sidder hun også i armene på mig... 

Anmeld

21. april 2012

Princesspigen

Mira0911 skriver:

Ja som du siger, så er det jo ikke noget jeg har lagt mærke til... 

Du må bare tage dynen helt op til halsen... Gør jeg her, for ellers sidder hun også i armene på mig... 

ligger bedst med den ene arm over dynen jo

Anmeld

21. april 2012

Mira0911

Princesspigen skriver:

ligger bedst med den ene arm over dynen jo

Kender det, sker sommetider at jeg også ligger med en arm ovenpå dynen... 

Anmeld

21. april 2012

anynom

Det må være en skrøne med at katte ælter hvis de er kmonet for tidligt fra deres mor - for mine forældre har mormis og to voksne killinger på snart 6 år, de ælter begge konstant!

Anmeld

22. april 2012

DKTiha

Vores kat gør det samme herhjemme, og så når hun har lagt sig finder hun hjørnet af dynen eller lignende og begynder at sutte som hos moren - så hun ælter og sutter :/ det lidt irriterende, hun er 5år gammel og har aldrig haft en mor da hun skred og de ku ikke finde en malkemor til killingerne så de blev flasket op og derfor har hun stadig sutte vanen.. :/ men æltningen er super sødt hehe og nu os meget godt hvis man ligger på maven og katten vil ligge på ryggen - så massere hun lige ryggen lidt inden hun lægger sig :') ..

Anmeld

22. april 2012

Nessie

Carl-Emil's mor skriver:

Man siger 12 uger men som alle andre væsner på denne jord er katte individer og nogle katte er ikke klar til at forlade deres mor i 12 ugers alderen så jo de kan sagtens komme for tidligt afsted selvom de er 12 uger æltning gør de for at få mælk der giver tryghed så når voksne katte gør det gørDe det som regel for tryghed og nærvær vores vildmis var 6 uger da jeg fangede hende hun gør det aldrig mens hende vi fik da hun var 16 uger for 13 år sidden hun gør det stadigvæk

Jooo, men alle mine katte har gjort det, og jeg tvivler på at de alle skulle være taget for tidligt fra moren  De 4 af dem ved jeg præcis hvor gamle de var, og de var over 12 uger (den ene var 16 uger), så tror mere på at det er noget hygge noget, når de gør det. De sidste 4 ved jeg ikke hvornår er født, så dér kan det selvfølgelig godt passe. Min "første" kat, som vi fik da jeg var lille, gjorde det hele sit liv, og han var en halvstor killing da vi fik ham. Min gamle perser, som der var lidt tvivl om alderen på, gjorde det også - ekstremt meget, han blev ca. 15 år.

Synes det er meget hyggeligt de gør det, selvom de har en fantastisk evne til at  få boret poterne ned i mellem ribbenene på én  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.