Får æltet mave og barm....... :O

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.397 visninger
24 svar
0 synes godt om
21. april 2012

Mira0911

Min kat er virkelig en tossede kat, sær, kælen osv osv... 

Lige starten da vi fik hende, sov hun altid i mellem os i sengen...  Det stoppede brat efter hun fik orm og fik behandling, hun stoppede det selv... 

Så gik der en laaang periode hvor hun sov alle mulige andre steder i lejligheden... Pludselig vendte hun tilbage med at sove hos os (faktisk mig) igen... 

Hun er begyndt når hun kommer op til mig i sengen, at liste lidt rundt på min dyne... Så finder et sted som regel er det min mave eller barm som står for skud, til en omgang æltning... Til Jer der har katte kender noget til denne "æltning" som er når katten skiftevis løfter sine for poter op og ned i dynen og så ligger sig godt til rette efter at have æltet det område... Jeg vågner hver gang hun kommer sent om natten for at sove ved mig... 

Men... Hvorfor "ælter" de det først før de ligger sig? At det så lige er på mine mave og barm, ved jeg så ikke, måske fordi det er blødest der.... 

Nu er hun skam også begyndt at sidde foran fjernsynet når der er fodbold.. Hun sidder virkelig og følger bolden og dasker til fjernsynet for at få fat på bolden... Hvis der er bang bang film sent om aften i fjernsynet sidder hun der også med det samme og ser tv... 

Måske er min kat bare tossede....  Hun er dælme skøn... 

Lige et par billeder... 

Et hvor hun ser fodbold og et hvor hun er begyndt at sidde i højstol... 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ih den ligner den ene af vores 2 katte. Så fin!

Ja katte massage er bare hyggeligt og her bliver jeg vækket hver nat med snude mysser på næsen og en stor spindene kat, der ælter løs og lægger sig til rettet endten på min hovedepude, maven eller nede mellem mine knæer.

Vores anden kat elsker natur programmer og sidder og nipper af dyrene i tv. Vh stine

Anmeld

21. april 2012

Roselil

Profilbillede for Roselil

Hvor er den sød! Katten ælter ligesom den gjorde som killing på moren, for at få mælken til at løbe til. Så går ud fra det giver den en tryghedsfølelse og gør den veltilpas

Der er nogle der siger at det især er katte der er kommet for tidligt fra deres mor, der har den vane, men ved ikke om det er sandt. Alle mine katte har gjordt det. Da jeg var barn havde vi bl.a. en kat der elskede at ælte mit lange hår når jeg sov, hvilket resulterede i en kæmpe fuglerede på toppen af hovedet hver morgen

Anmeld

21. april 2012

Mira0911

StineW79 skriver:

Ih den ligner den ene af vores 2 katte. Så fin!

Ja katte massage er bare hyggeligt og her bliver jeg vækket hver nat med snude mysser på næsen og en stor spindene kat, der ælter løs og lægger sig til rettet endten på min hovedepude, maven eller nede mellem mine knæer.

Vores anden kat elsker natur programmer og sidder og nipper af dyrene i tv. Vh stine

Årh ja.. Lupo ligger også med hovedet helt oppe i ansigtet på mig, hun spinder rigtig meget, så kommer der lige en våd snusende næse af og til... 

Som skrevet, så ligger Lupo mest på maven eller barmen af mig... 

Anmeld

21. april 2012

Mira0911

Roselil skriver:

Hvor er den sød! Katten ælter ligesom den gjorde som killing på moren, for at få mælken til at løbe til. Så går ud fra det giver den en tryghedsfølelse og gør den veltilpas

Der er nogle der siger at det især er katte der er kommet for tidligt fra deres mor, der har den vane, men ved ikke om det er sandt. Alle mine katte har gjordt det. Da jeg var barn havde vi bl.a. en kat der elskede at ælte mit lange hår når jeg sov, hvilket resulterede i en kæmpe fuglerede på toppen af hovedet hver morgen

Så det er det hænger sammen....

Hehe dejligt med en lille bygget rede på toppen af hovedet... 

Anmeld

21. april 2012

Mira0911

Nåh ja.. Når jeg sidder med computeren, følger hun musen nøje, prøver at fange den, kigger når jeg skriver og prøver fange mine fingre når jeg skriver... 

Anmeld

21. april 2012

FrkT

Hun "stamper", som det hedder.... det gør vores katte også, især vores hunkat. Og det gør de som en slags markering af at det de stamper på er deres....

Anmeld

21. april 2012

Princesspigen

Mira0911 skriver:

Min kat er virkelig en tossede kat, sær, kælen osv osv... 

Lige starten da vi fik hende, sov hun altid i mellem os i sengen...  Det stoppede brat efter hun fik orm og fik behandling, hun stoppede det selv... 

Så gik der en laaang periode hvor hun sov alle mulige andre steder i lejligheden... Pludselig vendte hun tilbage med at sove hos os (faktisk mig) igen... 

Hun er begyndt når hun kommer op til mig i sengen, at liste lidt rundt på min dyne... Så finder et sted som regel er det min mave eller barm som står for skud, til en omgang æltning... Til Jer der har katte kender noget til denne "æltning" som er når katten skiftevis løfter sine for poter op og ned i dynen og så ligger sig godt til rette efter at have æltet det område... Jeg vågner hver gang hun kommer sent om natten for at sove ved mig... 

Men... Hvorfor "ælter" de det først før de ligger sig? At det så lige er på mine mave og barm, ved jeg så ikke, måske fordi det er blødest der.... 

Nu er hun skam også begyndt at sidde foran fjernsynet når der er fodbold.. Hun sidder virkelig og følger bolden og dasker til fjernsynet for at få fat på bolden... Hvis der er bang bang film sent om aften i fjernsynet sidder hun der også med det samme og ser tv... 

Måske er min kat bare tossede....  Hun er dælme skøn... 

Lige et par billeder... 

Et hvor hun ser fodbold og et hvor hun er begyndt at sidde i højstol... 

det er IKKE fordi din kat er tosset..

jeg kender mange katte der ælter før de ligger sig hvis det da ikke er alle katte der gør det.. men hvorfor ved jeg ikke.. men okay hvorfor drejer hunde rundt om sig selv før de ligger sig ??

den særeste kat jeg kender er min kærestes 13 år gamle hankat..

han SKAL ligge i arm os mig om natten, og ligge mens han falder i søvn og ælte min arm, men sine lange skarpe klør, eller os ligge og ælte på min hals.. og det er altså ret ubehageligt..  

men det er hyggeligt i et stort hus når man går alene i seng og så sige: kom fie så går vi i seng, og så følger den gale kat med og så går vi op og putter

Anmeld

21. april 2012

Nessie

Roselil skriver:

Det med at de er taget fro tidligt fra moren har jeg også hørt, men tror ikke rigtig på det, alle mine katte har nemlig også gjort det.

Tror mere at det er noget tryghed,og lidt en kærlighedserklæring. De tramper jo lystigt rundt på deres favortiperson og spinder højt samtidig. Eller også skal man bare trykkes lidt i form,så de synes det er behageligt at ligge på én

Mira: Hun er godt nok en sød lille hyggemis Fik også engang at vide at katte ikke kan se fjernsyn, men vi havde én for nogle årsiden, der troligt hoppede op og satte sig på sengekanten når vi skulle i seng,og så skulle hun altså lige se lidt fjernsyn inden hun skulle sove

Anmeld

21. april 2012

Carl-Emil's mor

Nessie skriver:

Det med at de er taget fro tidligt fra moren har jeg også hørt, men tror ikke rigtig på det, alle mine katte har nemlig også gjort det.

Tror mere at det er noget tryghed,og lidt en kærlighedserklæring. De tramper jo lystigt rundt på deres favortiperson og spinder højt samtidig. Eller også skal man bare trykkes lidt i form,så de synes det er behageligt at ligge på én

Mira: Hun er godt nok en sød lille hyggemis Fik også engang at vide at katte ikke kan se fjernsyn, men vi havde én for nogle årsiden, der troligt hoppede op og satte sig på sengekanten når vi skulle i seng,og så skulle hun altså lige se lidt fjernsyn inden hun skulle sove

Man siger 12 uger men som alle andre væsner på denne jord er katte individer og nogle katte er ikke klar til at forlade deres mor i 12 ugers alderen så jo de kan sagtens komme for tidligt afsted selvom de er 12 uger æltning gør de for at få mælk der giver tryghed så når voksne katte gør det gørDe det som regel for tryghed og nærvær vores vildmis var 6 uger da jeg fangede hende hun gør det aldrig mens hende vi fik da hun var 16 uger for 13 år sidden hun gør det stadigvæk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.