At rejse med småbørn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

668 visninger
12 svar
0 synes godt om
13. april 2009

saxa

Nu er vi vant til at rejse sydpå - gerne Cypern - om sommeren. Men i år er vi jo 3 - DEJLIGT. Men vi har mange spekulationer om at tage Yasmin(1år
til maj) med ud på en 3-4 timer lang flyvetur ned til solens ekstreme varme i Juli måned

Hvordan vil hun kunne klare flyveturen med evt propper i ørene og det at sidde stille sååå lang tid - og det er bestemt lang tid for hende, for hun har krudt i rumpen. Og ja, hvad med Varmen???

Nogle der har erfaringer med at rejse ned til sydens sol med så lille et barn?? Så vil jeg meget gerne høre jeres beretninger, så vi kan tage gode såvel som dårlige erfaringer med i vores overvejelser.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2009

Tina2

Vi var på Mallorca i slutningen af aug, så ikke helt så varmt som i juli, men det gik fint.....

Vi havde vores datter på dengang 4½ år og vores søn på dengang 1 år og 3 mdr med. Han har også krudt i røven så der sku underholdning til i flyet.... Det var så kun knap 3 timer og heldigvis for det:-)
Men var da også gået selvom det var længere tid....

Han sov ikke på vej derned. Men 1 time på vej hjem. Vi var afsted med mine forældre og havde bestilt de øverste pladser i flyet pga benpladsen. Det var et godt valg, for han ku sidde nede på gulvet og lege lidt.....

Vi holdt dem ude at solen i den værste middagsvarme og ellers tørklæde på hovedet og et godt lag solcreme når vi var ude:-)

Anmeld

13. april 2009

LotteN

jeg tager lige en lytter med.. vi skal afsted til tyrkiet her d. 25, hvor lærke er knap 11 måneder... og jeg tænker lige nøjagtig det samme som dig - flyveturen!

Anmeld

13. april 2009

Bastian

Jeg har ikke rejst til varmen med småbørn, så det kan jeg ikke give råd om. Men har flere gange fløjet med børn til USA (min søn da han var 3 mdr og 15 mdr. og senest med min søn og datter som på det tidspunkt var hhv 5 og 2 år). Min erfaring er, at flyveturen går ud over al forventning. Derimod er ventetiden i lufthaven dræbende.

Sørg for at tage lidt kendt legetøj med og lidt nyt. En lille snack. Musik på ipod hvis dit barn gider det. Evt. transportable dvd skærme. Gå en lille tur op og ned af gangen og vupti så er I der. 3 timer er ingen tid .

Anmeld

13. april 2009

Miamaja

Bastian skriver:

Jeg har ikke rejst til varmen med småbørn, så det kan jeg ikke give råd om. Men har flere gange fløjet med børn til USA (min søn da han var 3 mdr og 15 mdr. og senest med min søn og datter som på det tidspunkt var hhv 5 og 2 år). Min erfaring er, at flyveturen går ud over al forventning. Derimod er ventetiden i lufthaven dræbende.

Sørg for at tage lidt kendt legetøj med og lidt nyt. En lille snack. Musik på ipod hvis dit barn gider det. Evt. transportable dvd skærme. Gå en lille tur op og ned af gangen og vupti så er I der. 3 timer er ingen tid .

enig! men hvis du flyver mere end 8-9 timer til feks usa saa er det ikke nemt

Anmeld

13. april 2009

Tina2

Vi havde små pk rosiner med, bøger og andet at sidde med til underholdning:-) Men det var han egentlig ikke så interesseret i, mere at følge med i hvad der skete i flyet:-)

Anmeld

13. april 2009

Bastian

Miamaja skriver:

enig! men hvis du flyver mere end 8-9 timer til feks usa saa er det ikke nemt

Ja 8-9 timer er ok, men så heller ikke mere!

Anmeld

13. april 2009

Nadi

Vi havde Oliver med til Cypern da han var 7 mdr og flyveturen gik som en drøm, der var ingen ting der. Hverken derned eller hjem!
Varme var der intet af, men det var der da vi var på Kreta i efteråret. Og han tog det fint, man kunne da godt mærke på ham at når solen stod højest, så var det ikke helt rart, men han skulle jo puttes kort tid efter, og det var i skuggen og på et køligt værelse han sov.
Flyveturen til Kreta var heller ikke noget problem, han sov stortset hele tiden.
Jeg har hørt at de først får propper i ørene omkring 3 års alderen, men vi havde vand i en sutteflaske med til ham som han så fik når vi lettede og landede, hvis han var vågen!!

Jeg syntes ikke det var et problem at have ham med. Vi har haft en skøn skøn ferie begge gange og fået tingene til at fungere for os og ikke imod os.

Så flyv i bare til Cypern og nyd solen

Anmeld

14. april 2009

saxa

Tusind tak for jeres svar..
Nu har vi fået det snakket lidt igennem igen - og der er vist ikke de vildeste hindringer i en lille ferie sydpå...
Så mon ikke det ender med en bestilling?? - Kunne ihvertfald ikk være dårligt..

Anmeld

14. april 2009

fam.4xc

saxi skriver:

Tusind tak for jeres svar..
Nu har vi fået det snakket lidt igennem igen - og der er vist ikke de vildeste hindringer i en lille ferie sydpå...
Så mon ikke det ender med en bestilling?? - Kunne ihvertfald ikk være dårligt..

I kan sagens tage afsted også med en lille, blot I husker på at nu blir det på barnets betingelser og ik så meget på jeres, så det der med at være ude den halve nat eller ligge på en drømmeseng hele dagen og slikke sol er slut for en tid

God ferie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.