Barnet-vægt???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

937 visninger
15 svar
0 synes godt om
21. april 2012

Anonym trådstarter

Hej piger jeg tænkte på om i kan svare på mit spørgsmål, hvis min dreng vejer alt for meget før terminen sætter de mig så gang.. 

for da jeg var til jordemor besøg d 11 april ( 36+3) der fik jeg vægtskønt min knægt til og veje omkring 3400 gram. 

og nu ville de gerne have mig til jordemor igen d 26. 

hvis han vejer for meget, sætter de mig så i gang før tid eller? 

hvordan gør de? 

der køre mange tanker inde i hovedet nemlig med hva de ville gøre ovs hvis han vejer for meget..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2012

4kløver

Har aldrig prøvet det. Men har hørt flere der blev sat igang pga stor baby.

Anmeld

21. april 2012

Anonym trådstarter

Okaay 

Anmeld

21. april 2012

L&V

Anonym skriver:

Hej piger jeg tænkte på om i kan svare på mit spørgsmål, hvis min dreng vejer alt for meget før terminen sætter de mig så gang.. 

for da jeg var til jordemor besøg d 11 april ( 36+3) der fik jeg vægtskønt min knægt til og veje omkring 3400 gram. 

hvordan gør de? 

der køre mange tanker inde i hovedet nemlig med hva de ville gøre ovs hvis han vejer for meget..

Det er meget forskelligt jeg vil ikke tro det når den ikke er større end det.. Det er ik sikkert de vil lade dig gå over tid men tvivler på tidlig igangsættelse.. Jeg fik afvide at alt under 4000-4500 var fint og ingen grung til bekymring

Anmeld

21. april 2012

Frøken J.

Anonym skriver:

hvordan gør de? 

Det tror jeg ikke man normalt gør, hvis graviditeten er normal, og barnet har det fint. Med mindre du skulle have et mega smalt bækken eller noget. Det er jo ikke unormalt at få børn på fx 4500 gram, så jeg synes ikke dit vægtskøn lyder så voldsomt. Man har ikke nødvendigvis en dårlig fødsel med et stort barn, ofte kan det faktisk hjælpe tyngdekraften på vej. Det er ikke barnets vægt, men oftere hovedets omkreds der betyder noget, og et barn på 3000 gram kan jo godt have et stort hoved og omvendt

Hvis det er en trøst fødte jeg en pige på 4300 gram og havde den FEDESTE fødsel ever, og var klar på at gøre det igen lige efter!

Anmeld

21. april 2012

Anonym trådstarter

tænkte også mere på hvis han kommer over de 4 kg . jeg er jo kun 37+6 så han har sikkert tage endnu 200-300 gram på.. hvem ved nu må jeg se hva mit jordemor besøg bringer og hva hun siger? 

Anmeld

21. april 2012

L&V

Anonym skriver:

tænkte også mere på hvis han kommer over de 4 kg . jeg er jo kun 37+6 så han har sikkert tage endnu 200-300 gram på.. hvem ved nu må jeg se hva mit jordemor besøg bringer og hva hun siger? 

Det er jo kun et skøn skal man huske og hvis du ikke har været til vægts scanning så tror jeg ikke at der er noget at bekymre sig om.. De sidste 5-10uger tager baby ikke voldsomt på som den ellers gør..

Anmeld

21. april 2012

Anonym trådstarter

Ej for fedt Frøken J det er jeg da glad for og hører.. 

har også fået af hvide det er noget af en oplevelse ever at føde selv.. 

glæder mig også til det.. 

altså ikke til smerten men hvordan det er at føde .. 

Anmeld

21. april 2012

Anonym trådstarter

fik af hvide af min egen jordemor at han var meget stor.. 

derfor hun gav mig en tid igen 14 dage efter.. 

Anmeld

21. april 2012

Ma-lu

Anonym skriver:

hvordan gør de? 

Hej  

Din JM kan også tage fejl, bare husk det..

Jeg var i tirsdag til JM og hun sagde han vejede 3000gr, stor dreng, var 34+3 den dag, onsdag skulle jeg til scanning på Holbæk sygehus for og se om han var vendt, og der sagde hun også en ordenlig stor dreng, men da hun så målte osv var han 2597.. Ved godt det heller ikke er præcist, men stadig en del forskel -næsten halvt kilo

Men ved ik om de sætter igang 

Pøj pøj....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.