Grød.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

405 visninger
9 svar
0 synes godt om
13. april 2009

Plysbjørnen

Kan nogen af alle i kloge piger ikke lige komme med nogen opskrifter på noget grød som en knægt på næsten 6 mdr må få...

Har ellers ved Laura altid købt grød og mos... men tror altså jeg vil prøve mig med hjemmelavet til bensen. det går jo så godt med hjemmelavet mos... Så hvorfor ikke også grød??

Men jeg kan altså kun lave havregrød (og risengrød)...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2009

Loggidut

Trold skriver:

Kan nogen af alle i kloge piger ikke lige komme med nogen opskrifter på noget grød som en knægt på næsten 6 mdr må få...

Har ellers ved Laura altid købt grød og mos... men tror altså jeg vil prøve mig med hjemmelavet til bensen. det går jo så godt med hjemmelavet mos... Så hvorfor ikke også grød??

Men jeg kan altså kun lave havregrød (og risengrød)...

harhhh...ja havregrød, og risengrød...det er der mine evner rækker til!
sorry, men har du ikke den der mam-bog, der var vist en del opskrifter i...

hvor pokker fik jeg mon lige min fra, bum bum...tror det var noget med nogle blade jeg købte!

well...her er jeg da slet ikke til nogen hjælp!

Anmeld

13. april 2009

Joan ( Smallie )

Niels elsket øllebrød.

Ellers gjorde vi ikke vildt meget i grød ud over risgrød med en masse forskelig frugt i. Og så mos. Niels var også ret hurtig til det der med at spise. Mors madglade dreng og det er han stadig.

Joan som glæder sig til Anne skal have sin første grød

Anmeld

13. april 2009

Plysbjørnen

Loggidut skriver:

harhhh...ja havregrød, og risengrød...det er der mine evner rækker til!
sorry, men har du ikke den der mam-bog, der var vist en del opskrifter i...

hvor pokker fik jeg mon lige min fra, bum bum...tror det var noget med nogle blade jeg købte!

well...her er jeg da slet ikke til nogen hjælp!

Nej jeg har ikke detsvære... Det har jo ikke været nødvendigt Laura var jo alt spisende... Det ville være synd at sige om Benjamin.. Han er først lige begyndt at spise sin mos inden for den sidste måned... Men han kommer vel efter det...

Anmeld

13. april 2009

Anja

Esther får havregrød med kogte æblestykker til morgenmad, risgrød eller hirsegrød (hjemmelavet ) med lidt frugtmos ved siden af til frokost og til aften får hun grøntsagsmos. I øjeblikket er det en blanding af kartoffel, gulerod og broccoli. Det har ellers længe kun været kartoffel og gulerod, men hun skal jo også videre Hun får også nogle gange lidt frugtmos som dessert. Al frugtmos er bare kogt frugt eller moset banan.

Anmeld

14. april 2009

Plysbjørnen

Anja skriver:

Esther får havregrød med kogte æblestykker til morgenmad, risgrød eller hirsegrød (hjemmelavet ) med lidt frugtmos ved siden af til frokost og til aften får hun grøntsagsmos. I øjeblikket er det en blanding af kartoffel, gulerod og broccoli. Det har ellers længe kun været kartoffel og gulerod, men hun skal jo også videre Hun får også nogle gange lidt frugtmos som dessert. Al frugtmos er bare kogt frugt eller moset banan.

lige omkring risgrøden og hirsegrøden skrev du et magisk ord hjemmelavet... og så spørger jeg hvordan?? Anja jeg er en dør i et køkken.

Anmeld

14. april 2009

Mie A

Risgrød og majsgrød laver jeg således:

1 dl mm
1 dl vand
ca. 2 spsk mel (ris eller majs) - mere eller mindre alt efter hvor tyk grøden skal være.

Rører det hele sammen og lader det koge et par minutter - til det ligner grød - (Det er nemmest med piskeris) Tager grøden af varmen og tilsætter i spsk fedtstof - oftest smør.

Jeg putter så en gang frugtmos fra fryseren i - så bliver den hurtigere kold nok til at spise - men dette kan man jo undlade.

Anmeld

14. april 2009

Plysbjørnen

Mie A skriver:

Risgrød og majsgrød laver jeg således:

1 dl mm
1 dl vand
ca. 2 spsk mel (ris eller majs) - mere eller mindre alt efter hvor tyk grøden skal være.

Rører det hele sammen og lader det koge et par minutter - til det ligner grød - (Det er nemmest med piskeris) Tager grøden af varmen og tilsætter i spsk fedtstof - oftest smør.

Jeg putter så en gang frugtmos fra fryseren i - så bliver den hurtigere kold nok til at spise - men dette kan man jo undlade.

tark, det var da en opskrift jeg kunne bruge til noget, så kan jeg også komme til at lave lidt grød til ham...

For han er altså ved at trænge til det efter hånden...

Anmeld

14. april 2009

Anja

Trold skriver:

lige omkring risgrøden og hirsegrøden skrev du et magisk ord hjemmelavet... og så spørger jeg hvordan?? Anja jeg er en dør i et køkken.

Altså jeg laver det på slump, ved ikke om det er forkert, men det virker ungen både spiser det og vokser

Jeg tager en slat vand i bunden af en kasserolle, tager et par skefulde rismel/hirseflager koger det op mens jeg rører rundt i det. Nogle gange kommer der også en slat olie i. Når jeg så har taget det væk fra varmen, så tager jeg en skefuld mme pulver i og rører rundt. Over på en tallerken og så er der serveret, når ellers temperaturen er faldet lidt.

Nogle gange kommer jeg frugtmos ned i grøden andre gange får hun det hver for sig.

Anmeld

14. april 2009

Plysbjørnen

Anja skriver:

Altså jeg laver det på slump, ved ikke om det er forkert, men det virker ungen både spiser det og vokser

Jeg tager en slat vand i bunden af en kasserolle, tager et par skefulde rismel/hirseflager koger det op mens jeg rører rundt i det. Nogle gange kommer der også en slat olie i. Når jeg så har taget det væk fra varmen, så tager jeg en skefuld mme pulver i og rører rundt. Over på en tallerken og så er der serveret, når ellers temperaturen er faldet lidt.

Nogle gange kommer jeg frugtmos ned i grøden andre gange får hun det hver for sig.

Ih mange tark... Så kan jeg da prøve at lave lidt når jeg har fået købt lidt ingredienser i dag...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.