Luft der skal lukkes ud....... (laaangt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

406 visninger
9 svar
0 synes godt om
13. april 2009

Kaufie

Så er det min tur til at lukke luft ud - den sure luft man kan få hobet op indeni når snakken går på ...svigermødre.....

I går havde vi på min foranledning samlet sammen til påskefrokost i Claus' familie. Det skulle så holdes hos min svigerinde, da vi har været hos os de sidste mange gange.

Nå, men min svigermor ringer så og melder afbud, da hendes vandseng er punkteret og hun må have vandet pumpet ud inden hun kan tage hjemmefra. (???) Og Claus lillebror på 16 dukker ikke op som aftalt. Han bor på en institution, hvor en af pædagogerne skulle køre ham. Ingen vidste noget om arrangementet - heller ikke knægten selv - på trods af at Claus HAR snakket med ham om det mindst to gange den forløbne uge.

Så vi ender med at være svigerinde+ mand, Claus, William og jeg - og en masse mad.

Vi får overbragt nyheden om at svigerinden er gravid - og venter en fætter/kusine til William til november. Det ville hun selvfølgelig helst have sagt til os alle samlet, men hun vælger så at ringe til lillebror og mor.

Hendes mor svarer..... "ÅHHHHH NEJ!!!" Min svigerinde forlanger selvfølgelig en forklaring på dén reaktion. Ikke lige det man forventer at høre fra sin mor, når man fortæller sådan en nyhed..... Men min svigermor fortæller så, at hun er træt af at blive misbrugt. Og det skulle så være os - Claus og jeg - der har misbrugt hende som barnepige på William. Hun kunne jo kun bruges når William eller vi var syge.

Det skal siges, at svigermor går med smerteplaster og ilt konstant, så derfor vil vi ikke belaste hende med at skulle have William en hel dag alene - i de tilfælde kommer han ud til mine forældre, der er lidt mere resourcestærke. Og ikke har en kæmpehund, der ikke kan finde ud af at han ikke må hoppe op.

Vi har så tilbudt min svigermor at tage William et par timer hist og pist - hvor vi ellers sagtens selv har kunnet tage fri - men netop fordi vi troede hun gerne ville føle sig nyttig har vi spurgt om hun ville passe William.

Hun bliver hver gang tilbudt at spise med - men hun har altid bestilt en vogn (handicap-kørsel) til ca. 15 min efter vi har sagt vi er hjemme.

Vi forsøger ofte at samle familien - men hun vil kun komme, hvis det kan passe med at Claus' lillebror er hjemme fra institutionen - og det sker måske kun 1 gang /md. Hun inviterer ALDRIG selv os ud til hende. Hvis vi selv siger vi gerne vil komme, skal vi selv lige have boller/kage/sodavand med - TV'et kører indtil jeg slukker det - og stemningen er sådan lidt tam efter en times tid til halvanden.

Vi har holdt hendes og Claus' lillebrors fødselsdag hjemme hos os - uden et ord til tak. Jeg giver gerne boller og kakao + aftensmad - det slår ikke mit budget i stykker - men lidt taknemmelighed kunne man måske godt tænke sig.

Juleaften har hun og Claus' lillebror holdt hjemme hos mine forældre de sidste tre år - af mine forældres gode vilje.

Hun låner ofte penge af Claus hvis der kommer uforudsete regninger, vi har både hendes og lillebrorens mobiler i vores navne da hun er under administration som invalidepensionist.

JEG GIDER SGU IKKE HØRE AT VI MISBRUGER HENDE!!!! Caps er med vilje!

Men fuck jeg synes det er synd for min svigerinde, at hendes mor vender en glad nyhed til et angreb mod os.

Nå, jeg fik luft - og tak hvis du stadig er med helt til slut....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2009

linemus

Hold da kæft. Er helt målløs... Jeg kan godt forstå dig, puha hun virker smålig og utaknemmelig. Hun lyder som en lost case - der er garanteret ingen forståelse, hvis I prøver at snakke med hende om det, men det er så frustrerende ikke at kunne trænge ind. Er hun helt rask i hovedet? Det lyder ikke sådan. Ja, det var vist ikke den påskefrokost nogen af jer havde ventet... Stakkels svigerinde også - er det så hendes mor eller svigermor? (håber ikke, det er hendes egen mor).

Anmeld

13. april 2009

Plysbjørnen

Øv sikke dog en træls svigermor... Det er bare så træls når de er sådan... Har ingen selv, så jeg kan ikke rigtigt snakke med om hvordan de kan være...

Men har sgu ondt af dig...

Anmeld

13. april 2009

Kaufie

Det er så hendes egen mor...... Men ja, som hun selv sagde, så har de bare aldrig rigtig haft et særlig godt forhold. Heldigvis for hende har hun fundet sin far og en storesøster (Claus, hans søster og lillebror har hver sin far) - og de er meget mere familie for hende end moren er. Men det må sgu bare ikke være nemt - specielt som pige har man da virkelig brug for sin mor når man selv skal være mor - eller...sådan havde jeg det da....

Men nej, der har altid været lidt bøvl med den familie - de har ikke noget specilelt godt sammenhold og bærer en del nag over gamle ting. Sprængfarligt når man kommer udefra og blander sig....

Anmeld

13. april 2009

Loggidut

jammen Kaufie dog...er det virkelig dig!
Den altid smilende og glade søde Kaufie?

holy shit, det var eddermame fejt af hende, hvis hun har noget at sige, så var det da bedre hun var kommet direkte!
Måske skulle du ringe til hende og bede om en forklaring..eller i det mindste en redegørelse for den smørre...Jeg forsøger da også at inddrage Michaels forældre så meget som jeg kan, nu er det også de eneste bedsteforældre til ungerne...men alligevel ser jeg det som min opgave at sørge for at jeg slipper Tif så de kan fornemme at de hører til...og det gør de...og det føler de! Jeg tror da ikke du har gjort noget andet...altså, du har vel bare forsøgt at sige du stoler på hende, og respektere hende som farmor, og så får du det der smidt i hovedet...af omveje?
Aj hvor er det synd, for jer, William, og din svigerinde!

uanset, så tillykke med i skal være Tante og onkel...det er sgu da så fedt!

Anmeld

13. april 2009

Nadi

Først et stort tillykke med den nye titel Det bliver da spændende, også for William!

Men ud over det så er jeg HARM (caps er også med vilje ) Det siger man bare ikke sådan noget!!! Og da slet ikke lige op i ansigtet af sin egen datter og kan da slet heller ikke have at hun får det vendt til et angreb på jer.

Ej puha, undskyld men sikke da et menneske! Jeg er virkelig forundret over hvor mange svigermonstre der findes. Men nu ved jeg da i det mindste hvordan jeg absolut ikke skal eller vil være som mor eller svigermor!

Hva siger Claus til alt det her?

Anmeld

13. april 2009

Kaufie

Claus er lidt tavs - forstår godt min frustration - men han er overbevist om, at der må findes en forklaring. Jeg tror han vil forsøge at få prikket hul på bylden - for det forholder sig sådan, at min svigerinde jo slet ikke måtte fortælle os hvad svigermor havde sagt i tlf. Men vi kunne jo se på hende, at den var hel gal.

Så reelt ved vi ikke noget om det her - men vil forsøge at få hende til at bekende kulør overfor os.

Forhistorien (som er meeeget lang) gør, at han ikke vil træde sin mor for meget over tæerne. Og det forstår jeg godt, så jeg forsøger at lade ham styre showet. Det er trods alt hans mor.

Anmeld

13. april 2009

Nadi

Okay, ja der er ikke andet for. Men det er da godt at han ikke er helt blank og bare ser til, men gerne vil have hul på bylden og "ta kampen op"!

Det er åbenbart en trend med de svigermonstre herinde!!

Anmeld

14. april 2009

ka li ja

åhh det lyder sgu da ikke spændende!!!
øv hvor en omgang møg. og så lige at få smidet den i hvovede at man udnytter hende... aj så stopper festen sgu da..
og ja det du skriver med at man som gravid da har brug for sin mor. det kan jeg KUN nikke genkendende til.. jeg brugte godt nok min mor meget!

håber i får snakket med hende på den ene eller anden måde...

Anmeld

16. april 2009

Tynen

Jeg havde helt glemt at svare på denne tråd af bare bitterhed!!
Har ellers tænkt meget på det de sidste par dage.

Kender jo så udmærket den frustration de svigermødre har tildens til at give - Desværre aner jeg bare ikke hvad man skal gøre ved dem!

Det er bare en rigtig dum situation at have noget viden som man i grunden slet ikke må vide noget om.
Den kender jeg også kun alt for godt til, da en anonym kilde til min svigerfamilie også har talt over sig engang - Bittert, bittert, bittert.
For hvad gør man?
Ens største lyst er jo at konfrontere svigermonsteret med det, men man vil jo heller ikke lade det gå ud over dem som faktisk har "sladret" om det.

Vil egentlig bare sige at jeg har læst dit indlæg og fuldstændig rystet over det!
For helvede hvor de pisser mig af!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.