Så er det min tur til at lukke luft ud - den sure luft man kan få hobet op indeni når snakken går på ...svigermødre.....
I går havde vi på min foranledning samlet sammen til påskefrokost i Claus' familie. Det skulle så holdes hos min svigerinde, da vi har været hos os de sidste mange gange.
Nå, men min svigermor ringer så og melder afbud, da hendes vandseng er punkteret og hun må have vandet pumpet ud inden hun kan tage hjemmefra. (???) Og Claus lillebror på 16 dukker ikke op som aftalt. Han bor på en institution, hvor en af pædagogerne skulle køre ham. Ingen vidste noget om arrangementet - heller ikke knægten selv - på trods af at Claus HAR snakket med ham om det mindst to gange den forløbne uge.
Så vi ender med at være svigerinde+ mand, Claus, William og jeg - og en masse mad.
Vi får overbragt nyheden om at svigerinden er gravid - og venter en fætter/kusine til William til november. Det ville hun selvfølgelig helst have sagt til os alle samlet, men hun vælger så at ringe til lillebror og mor.
Hendes mor svarer..... "ÅHHHHH NEJ!!!" Min svigerinde forlanger selvfølgelig en forklaring på dén reaktion. Ikke lige det man forventer at høre fra sin mor, når man fortæller sådan en nyhed..... Men min svigermor fortæller så, at hun er træt af at blive misbrugt. Og det skulle så være os - Claus og jeg - der har misbrugt hende som barnepige på William. Hun kunne jo kun bruges når William eller vi var syge.
Det skal siges, at svigermor går med smerteplaster og ilt konstant, så derfor vil vi ikke belaste hende med at skulle have William en hel dag alene - i de tilfælde kommer han ud til mine forældre, der er lidt mere resourcestærke. Og ikke har en kæmpehund, der ikke kan finde ud af at han ikke må hoppe op.
Vi har så tilbudt min svigermor at tage William et par timer hist og pist - hvor vi ellers sagtens selv har kunnet tage fri - men netop fordi vi troede hun gerne ville føle sig nyttig har vi spurgt om hun ville passe William.
Hun bliver hver gang tilbudt at spise med - men hun har altid bestilt en vogn (handicap-kørsel) til ca. 15 min efter vi har sagt vi er hjemme.
Vi forsøger ofte at samle familien - men hun vil kun komme, hvis det kan passe med at Claus' lillebror er hjemme fra institutionen - og det sker måske kun 1 gang /md. Hun inviterer ALDRIG selv os ud til hende. Hvis vi selv siger vi gerne vil komme, skal vi selv lige have boller/kage/sodavand med - TV'et kører indtil jeg slukker det - og stemningen er sådan lidt tam efter en times tid til halvanden.
Vi har holdt hendes og Claus' lillebrors fødselsdag hjemme hos os - uden et ord til tak. Jeg giver gerne boller og kakao + aftensmad - det slår ikke mit budget i stykker - men lidt taknemmelighed kunne man måske godt tænke sig.
Juleaften har hun og Claus' lillebror holdt hjemme hos mine forældre de sidste tre år - af mine forældres gode vilje.
Hun låner ofte penge af Claus hvis der kommer uforudsete regninger, vi har både hendes og lillebrorens mobiler i vores navne da hun er under administration som invalidepensionist.
JEG GIDER SGU IKKE HØRE AT VI MISBRUGER HENDE!!!! Caps er med vilje!
Men fuck jeg synes det er synd for min svigerinde, at hendes mor vender en glad nyhed til et angreb mod os.
Nå, jeg fik luft - og tak hvis du stadig er med helt til slut....
Anmeld