Anonym skriver:
Nej selvfølgelig syntes jeg ikke du er det, du er blevet udsat for noget du ikke selv kunne kontrolere. Men syntes lidt jeg er havnet i det her af egen skyld..
Det er som om jeg har lukket mig mere og mere inde og afholdt mig fra min familie for at undgå de problemer der nu var (mange mange sygdoms tidfælde) og det irritere mig bare rigtig meget for jeg tog til læge for 8 måneder siden for at se om jeg evt havde en depression men fik afvide det havde jeg ikke mente min læge.. Nu kommer jeg så nu og får afvide jeg har en mindre depression og hvis jeg ikke får gjort noget nu så ender jeg med at skulle have lykke piller og det vil jeg bare ikke
Syntes bare det er så fesent... det er først nu hvor min sex lyst er begyndt at falme at de ville tage mig seriøst :/ kunne måske have haft det meget bedre hvis jeg bare var kommet igang for 8 måneder siden i stedet for at falde længere og længere ned i et hul hvor jeg nu ikke har overskud til skole, overskud til familien, overskud til min kæreste, mine dyr eller noget som helst ud over at ligge i min seng med min computer 
det kan sagtens være du ikke havde en deprision dengang men at den er kommet nu..
og ja med de ting du skriver så har du tydelige tegn på deprision..
men jeg tænker også hvis du bliver ved at være sur på dig selv, på din læge osv, så kan psykologen ikke hjælpe dig.. tro mig!
du er nød til at sige, nå ja sket er sket, nu gør vi noget ved det og så kommer vi videre..
hvis du er "sommer menneske" som mig, kan det være en rigtig god ide at komme ud i naturen, gå ture i skoven, på stranden og bare nyde solen..
det kan gøre store underværker mod en deprison i samarbejde med en psykolog også..
gå alene, tænke over tingene på en ny måde..
eller skrive dagbog,, skrive alle tanker, føelser og oplevelser i løbet af dagen ned, fx at skrive hver aften..
det kan os være en ide, selv om man ikke har overskud så at komme ud og lave noget, se nogle steder, fx gå i zoo eller i bio med kæresten, så man får nogle nye indput og nye oplevelser og kan se lidt lys i livet.. jeg ved det kan være svært på su..
husk på psykologen vil hjælpe dig, så første gang du ser h*n vil de sikkert spørge ind til dit liv, dig, din barndom osv, husk på at være 100% ærlig, de dømmer dig ikke men kan heller ikke hjælpe dig hvis ikke du er ærlig over for dem.. det lærte jeg på den hårde måde