Svangerskabsforgiftning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Men skal man ik ha det skidt hele tiden? Synes det gik bedre, så ser an til i morgen.
Synes bare at jeg har hørt, det er den 1 graviditet hvor ssf viser sig... Ih man sku tro jeg var en erfaren babymaker:-(.
Tak for svar

Det eneste jeg selv mærkede til min sf, var en volsom masse vand i kroppen. Var indlagt i 1 1/2 uge med sf, inden jeg fik det rigtig, rigtig dårligt fordi det havde udviklet sig til hellp.

Var indlagt med en som havde haft 4 helt normale graviditeter uden nogen problemer. Det var først med hendes 5 barn hun fik sf. Så det sker altså også!! Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2012

Ryberg

Hvis du har det, som du beskriver det, ville jeg tage kontakt til FG og bede dem om at undersøge dig BT, køre en strimmel og en stix...

SSF er bestemt ikke noget man skal spøge med..

Hellere blive tjekket en gang for meget, end en gang for lidt...

Jeg vil ikke tegne et skræmme billede.,... men ring lige til FG

Held og lykke med det hele

Anmeld

21. april 2012

KarinaBF

Anonym skriver:

Men skal man ik ha det skidt hele tiden? Synes det gik bedre, så ser an til i morgen.
Synes bare at jeg har hørt, det er den 1 graviditet hvor ssf viser sig... Ih man sku tro jeg var en erfaren babymaker:-(.
Tak for svar

Nej man behøver ikke have det slemt hele tiden jeg havde vand i kroppen men kunne ikke mærke at jeg havde for højet blodtryk og skal lige siges det var meget højt så lægerne var meget forvirrede over at jeg hvade det så godt selvom mit blodtryk var så højt så det kan godt være der alligevel

ang. om det kun kommer i 1 graviditet er ikke en garanti for de ved ikke had man får det af så kontakt lægen og få det be- eller afkræftet om det er det

for dig

Anmeld

21. april 2012

FamilenStorm

Anonym skriver:

Hej allesammen...

Jeg har i en uge haft symptomer på ssf... det startede i lørdags med SERIØS vand i benene - ku mærke at det væltede ned i benene og ud i fingrene.
Måtte låne min venindes to nr for store sko og gik så en tur. Det hjalp lidt på ødemerne, men da vi kom tilbage fik jeg det rigtig skidt - svimmelhed/utilpashed - havde i forvejen hovedpine.

Det gik væk igen og jeg slog tanken om ssf væk, men men men siden er denne utilpashed kommet og gået - sammen med vandet og hovedpinen...

Vil derfor gerne høre fra nogle der har haft ssf - var symptomerne konstante og blev værre og værre???

Håber virkelig der er nogle derude der har haft ssf og vil dele deres erfaringer... .

Jeg ville ringe til fødegange med det samme, hellere komme derind engang for meget....

Havde selv svagt ssf i slutnoingen af graviditeten..

Havde lidt protein i min urin, som de først ikke rigtig gjorde noget ved. Havde så en dag hvor jeg var lettere utilpas og ringede til FG, de mente ikke at der ville være noget, men ville meget gerne lige tjekke mig om ikke andet så for at få mig beroliget...

Det endte med at IMENS jeg lå og slappede af imens der blev kørt strimmel, blev mit Blodtryk ved med at stige.. Så endte med en indlæggelse og en hindeløsning (havde 4 dage til termin&acute og hvis det ikke havde sat skub i det var jeg blevet sat igang..

Det jeg vil sige med det er at uanset óm du føler ubehag lidt eller meget af tiden har det ikke den store betydning, for de tager det meget alvorligt, da det jo kan ende rigtig galt..

Anmeld

21. april 2012

Anonym trådstarter

Hej. Ringede til svangergangen i dag og de ville se mig. Havde ødemer, hovedpine, svimmel som om jeg gik på en hængebro. Det viste sig at jeg har lidt protein i urinen, men heldigvis ik alarmerende bt.
Så jeg skal være opmærksom og slappe af ( det jeg nu kan).

Dejligt at det ik var værre!!!
Tak for alle jeres svar!

Anmeld

21. april 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Hej. Ringede til svangergangen i dag og de ville se mig. Havde ødemer, hovedpine, svimmel som om jeg gik på en hængebro. Det viste sig at jeg har lidt protein i urinen, men heldigvis ik alarmerende bt.
Så jeg skal være opmærksom og slappe af ( det jeg nu kan).

Dejligt at det ik var værre!!!
Tak for alle jeres svar!

Bare husk at være extra opmærksom, for det ka hurtigt udvikle sig i en forkert retning, når først det er der!! Håber for dig at du gør som lægerne anbefaler og får lov til at gå nogle uger endnu! 

For heller tá den med ro nu, end at være indlagt med en lille for tidligt født i flere uger! For tro mig det er overhovet ik sjovt! Vh stine

Anmeld

21. april 2012

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Bare husk at være extra opmærksom, for det ka hurtigt udvikle sig i en forkert retning, når først det er der!! Håber for dig at du gør som lægerne anbefaler og får lov til at gå nogle uger endnu! 

For heller tá den med ro nu, end at være indlagt med en lille for tidligt født i flere uger! For tro mig det er overhovet ik sjovt! Vh stine

Hej...
Det lød ikke som om det var det jeg havde... men heldigvis skal jeg til læge i næste uge og jm næste uge igen... Slapper af, især når ungerne er i institution, men den lille er kun et år, såååå...

Men alternativet er jo mig i en sygeseng eller på neo med baby... og der er jeg jo ikke meget bevent.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.