Svangerskabsforgiftning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.347 visninger
16 svar
0 synes godt om
20. april 2012

Anonym trådstarter

Hej allesammen...

Jeg har i en uge haft symptomer på ssf... det startede i lørdags med SERIØS vand i benene - ku mærke at det væltede ned i benene og ud i fingrene.
Måtte låne min venindes to nr for store sko og gik så en tur. Det hjalp lidt på ødemerne, men da vi kom tilbage fik jeg det rigtig skidt - svimmelhed/utilpashed - havde i forvejen hovedpine.

Det gik væk igen og jeg slog tanken om ssf væk, men men men siden er denne utilpashed kommet og gået - sammen med vandet og hovedpinen...

Vil derfor gerne høre fra nogle der har haft ssf - var symptomerne konstante og blev værre og værre???

Håber virkelig der er nogle derude der har haft ssf og vil dele deres erfaringer... .

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. april 2012

Sillebob

Anonym skriver:

Hej allesammen...

Jeg har i en uge haft symptomer på ssf... det startede i lørdags med SERIØS vand i benene - ku mærke at det væltede ned i benene og ud i fingrene.
Måtte låne min venindes to nr for store sko og gik så en tur. Det hjalp lidt på ødemerne, men da vi kom tilbage fik jeg det rigtig skidt - svimmelhed/utilpashed - havde i forvejen hovedpine.

Det gik væk igen og jeg slog tanken om ssf væk, men men men siden er denne utilpashed kommet og gået - sammen med vandet og hovedpinen...

Vil derfor gerne høre fra nogle der har haft ssf - var symptomerne konstante og blev værre og værre???

Håber virkelig der er nogle derude der har haft ssf og vil dele deres erfaringer... .

Hej,

Har ikke selv haft ssf, men ville ikke forlade tråden uden et og et for at alting er ok.

Kunne du ikke ringe til fødegangen ? Bedre een gang for meget end een gang for lidt

Kram

Anmeld

20. april 2012

Flowers

Anonym skriver:

Hej allesammen...

Det er næsten umuligt selv at stille diagnosen, da tegnene gerne er ødemer (som du har), forhøjet blodtryk (du fortæller du har hovedpine), samt proteiner i urinen. Hvor proteinerne, er det sundhedspersonalet hæfter sig mest ved. Jeg ville kontakte læge/fødegang/jm i dag, så du kan få en afklaring og behandling emd det samme.

Anmeld

20. april 2012

Kløver

Jeg har begge gange haft ssf og ville klart anbefale at snakke med lægen. For at have ssf skal blodtryk også være højt samt protein i urin, det Er nemt at tjekke, og hellere blive tjekket og blive beroliget end ikke ringe og det bliver slemt.
Du er velkommen til at skrive pb hvis du har spørgsmål eller andet

Anmeld

20. april 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Havde det i min første graviditet og var indlagt i 1 1/2 uge, hvorefter det udviklede sig til hellp. Endte i aks i uge 34.

Du SKAL ringe til fødegangen med det samme og sig at du kommer ind, og at du ik går igen før du er blevet tjekket!!! 

Hvor langt er du henne? 

Hvis ik du gør det ka det jo ende rigtig, rigtig skidt for jer begge! Vh stine

Anmeld

20. april 2012

Anonym trådstarter

Hejsa...
Svarer lige jer alle...
Jeg er 32+6 i dag... hæfter mig bare ved at det ikke er konstante symptomer... ved selvf ikke om jeg har protein i urin eller højt bt...

Vil prøve at ringe til fg eller egen læge... ønsker bare ikke at male fanden på væggen...

Det er mit tredje barn - og den værste graviditet...

Anmeld

20. april 2012

Tanja1234

Jeg ville også ringe til egen læge eller fg lige med det samme.

Jeg har en for tidligt født pige og vi var indlagt på neo med så mange der havde født for tidligt pga svangaskabsforgiftning...

Som andre også skriver så er det meget bedre at ringe en gang for meget end en gang for lidt. Især med ssf for det er både dit og babys liv der er "på spil".

Pøj pøj

Anmeld

20. april 2012

KarinaBF

Anonym skriver:

Hejsa...
Svarer lige jer alle...
Jeg er 32+6 i dag... hæfter mig bare ved at det ikke er konstante symptomer... ved selvf ikke om jeg har protein i urin eller højt bt...

Vil prøve at ringe til fg eller egen læge... ønsker bare ikke at male fanden på væggen...

Det er mit tredje barn - og den værste graviditet...

jeg havde ssf i min første graviditet og endte med at være indlagt i 2 uger før fødsel med akutkejsersnit da min søn ikke tog på grundet svangerskabsforgiftiningen så jeg endte med at føde i uge 35 en dreng på 1865 g.

Så jeg vil sige kontakt din læge eller fødegangen og du maler ikke fanden på væggen ved at ringe for det kan blive rigtig farligt for både dig og baby hvis det er det du har så det er vigtigt at få det tjekket hurtigt !

Håber for det bedste og at det ikke er det du har til dig

Anmeld

20. april 2012

Anonym trådstarter

KarinaBF skriver:

jeg havde ssf i min første graviditet og endte med at være indlagt i 2 uger før fødsel med akutkejsersnit da min søn ikke tog på grundet svangerskabsforgiftiningen så jeg endte med at føde i uge 35 en dreng på 1865 g.

Så jeg vil sige kontakt din læge eller fødegangen og du maler ikke fanden på væggen ved at ringe for det kan blive rigtig farligt for både dig og baby hvis det er det du har så det er vigtigt at få det tjekket hurtigt !

Håber for det bedste og at det ikke er det du har til dig

Men skal man ik ha det skidt hele tiden? Synes det gik bedre, så ser an til i morgen.
Synes bare at jeg har hørt, det er den 1 graviditet hvor ssf viser sig... Ih man sku tro jeg var en erfaren babymaker:-(.
Tak for svar

Anmeld

20. april 2012

Nattøs

Jeg har selv overvejet om jeg skulle ringe til fødegangen. Fordi at jeg er begyndt at døje med smerter i bækken. Men da jeg skal både til læge og jordmoder på sygehuset i næste uge vi går ind i nu. Så blev valget at vente også slappe grosomt af ind til der. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.