Jer der går/har gået på uni

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. april 2012

Sofia

På jura ville det være så godt som umuligt, det ville i hvert fald give MEGET bøvl!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. april 2012

Lise

Mettemus skriver:

Jeg tror det kommer anpå hvilke universiteter du skifter i mellem. Lige nøjagtig Aalborg og Aarhus er ret forskellige og derfor tror jeg måske ikke du kan flytte. Har en bekendt der efter et par semestre på erhvervsjura i Aalborg måtte starte forfra på jura i Aarhus. Omvendt har jeg en studievebibde der udeb problemer flyttede mellem Kbh og Aarhus. 

Klem fra en anden meget studietræt mor

Lige mht. denne, så er det da vel ikke fordi Aalborg og Århus er forskellige - er det ikke mere fordi man ikke kan hoppe fra erhvervsjura til alm. jura. Det er jo to forskellige uddannelser

Jeg har selv bachelor i erhvervsjura/erhvervsøk. fra Handelshøjskolen i Kbh.

Anmeld

21. april 2012

Mettemus

Lise skriver:

Lige mht. denne, så er det da vel ikke fordi Aalborg og Århus er forskellige - er det ikke mere fordi man ikke kan hoppe fra erhvervsjura til alm. jura. Det er jo to forskellige uddannelser

Jeg har selv bachelor i erhvervsjura/erhvervsøk. fra Handelshøjskolen i Kbh.

Jo det er selvfølgelig uddannelserne der er forskellige, det er rigtig nok. Men jeg tror, det er de færreste uddannelser, der kan overføres fra århus til aalborg og omvendt, netop fordi de er forskellige selvom de måske umiddelbart ligner hinanden 

Anmeld

21. april 2012

Frøken J.

Mettemus skriver:

Jo det er selvfølgelig uddannelserne der er forskellige, det er rigtig nok. Men jeg tror, det er de færreste uddannelser, der kan overføres fra århus til aalborg og omvendt, netop fordi de er forskellige selvom de måske umiddelbart ligner hinanden 

Puha hvor jeg håber det kan lade sig gøre, selvom jeg dog er i tvivl pga. en stram økonomi og en evt. pendlerudgift. Men seriøst, studieformen i Århus hænger mig SÅ langt ud af halsen, og er virkelig bange for jeg ikke klarer at gennemføre, fordi jeg synes det er så røvkedelig en arbejdsform

Anmeld

21. april 2012

Mettemus

Frøken J. skriver:

Puha hvor jeg håber det kan lade sig gøre, selvom jeg dog er i tvivl pga. en stram økonomi og en evt. pendlerudgift. Men seriøst, studieformen i Århus hænger mig SÅ langt ud af halsen, og er virkelig bange for jeg ikke klarer at gennemføre, fordi jeg synes det er så røvkedelig en arbejdsform

Ellers - hvor langt er du på studiet? Måske er det værd at overveje at skifte, selvom det betyder at du ville skulle starte forfra? Det er et langt studie hvis du er træt af det allerede nu? Personligt tror jeg kun jeg "overlever" fordi jeg kun har et semester + specialet tilbage. En 6-8 semestre ville være totalt uoverskueligt

Anmeld

21. april 2012

Frøken J.

Mettemus skriver:

Ellers - hvor langt er du på studiet? Måske er det værd at overveje at skifte, selvom det betyder at du ville skulle starte forfra? Det er et langt studie hvis du er træt af det allerede nu? Personligt tror jeg kun jeg "overlever" fordi jeg kun har et semester + specialet tilbage. En 6-8 semestre ville være totalt uoverskueligt

Er kun færdig med det første år! Men uddropning for at skifte er ikke en mulighed. I forvejen kom jeg ind på kvote 2, og da det er et vist antal år siden jeg blev student kan jeg ikke gange mit snit med noget længere. Ydermere ville jeg falde for 3. gangs reglen. Jeg startede på engelskstudiet, da jeg første år ikke kom ind på psykologi, men det var ikke mig, så jeg droppede ud, og kom så ind på psyk.. Så hvis jeg dropper ud igen ryger jeg automatisk bag i køen.

I virkeligheden har jeg en anden drøm, noget jeg hellere vil. Men jeg opdagede det for sent, og nu kan det ikke lade sig gøre.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.