Jer der går/har gået på uni

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.366 visninger
15 svar
0 synes godt om
19. april 2012

Frøken J.

Er der nogen der har erfaring med eller viden omkring at skifte til et andet universitet midt under en bacheloruddannelse?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. april 2012

Filuca

Nu er jeg selv på kandidatoverbygningen og går på Aalborg Universitet, men tror godt man kan skifte, hvis det er indenfor samme "studieretning", eller hvad det hedder. Dvs. hvis man er på en samfundsvidenskabelig uddannelse, kan man skifte over på en anden samfundsvidenskabelig uddannelse. Hos os var der i hvert fald nogle stykker, der skiftede fra erhvervsjura til jura, inden de blev bachelorer. Så tog de bare de fag, da manglede, og de fag, de havde "for meget" var jo så bare ærgeligt.

Hvad læser du da, og hvad overvejer du at skifte til?

(Og velkommen tilbage, forresten )

Anmeld

20. april 2012

Giraffen

Frøken J. skriver:

Er der nogen der har erfaring med eller viden omkring at skifte til et andet universitet midt under en bacheloruddannelse?

jeg tror det kommer meget an på pladser og hvilket studie det er - altså om selve opbygningen minder om hinanden (hvis du fx vil fortsætte på samme fag) - jeg tror det bedste er at kontakte det sted du gerne vil ind og høre om hvilke muligheder der er - da det må være meget forskelligt alt efter plads, indhold osv

(og velkommen tilbage)

Anmeld

20. april 2012

Hvem?

Frøken J. skriver:

Dog ikke uni, men stadig en bachelorudd, da jeg læste til sygeplejerske, startede jeg i Thisted og blev efter 1. semester overflyttet til Viborg uden problemer

Anmeld

20. april 2012

Frøken J.

Filuca skriver:

Nu er jeg selv på kandidatoverbygningen og går på Aalborg Universitet, men tror godt man kan skifte, hvis det er indenfor samme "studieretning", eller hvad det hedder. Dvs. hvis man er på en samfundsvidenskabelig uddannelse, kan man skifte over på en anden samfundsvidenskabelig uddannelse. Hos os var der i hvert fald nogle stykker, der skiftede fra erhvervsjura til jura, inden de blev bachelorer. Så tog de bare de fag, da manglede, og de fag, de havde "for meget" var jo så bare ærgeligt.

Hvad læser du da, og hvad overvejer du at skifte til?

(Og velkommen tilbage, forresten )

Tak for velkomsten!

Ahhh det er lidt noget andet. Jeg læser psykologi i Århus og havde overvejet muligheden for at læse det i Aalborg i stedet, fordi det er mere projektorienteret i forhold til studieformen i Århus som hænger mig LANGT ud af halsen! Egentlig har jeg en drøm om en anden uddannelse, men det kan ikke lade sig gøre, så havde overvejet denne anden mulighed!

Anmeld

20. april 2012

Frøken J.

Giraffen skriver:

jeg tror det kommer meget an på pladser og hvilket studie det er - altså om selve opbygningen minder om hinanden (hvis du fx vil fortsætte på samme fag) - jeg tror det bedste er at kontakte det sted du gerne vil ind og høre om hvilke muligheder der er - da det må være meget forskelligt alt efter plads, indhold osv

(og velkommen tilbage)

Jeg har skrevet en mail til Aalborg universitet i dag! Tak for svaret! Og velkomsten

Anmeld

20. april 2012

Frøken J.

Hvem? skriver:

Dog ikke uni, men stadig en bachelorudd, da jeg læste til sygeplejerske, startede jeg i Thisted og blev efter 1. semester overflyttet til Viborg uden problemer

Tak for svar!

Anmeld

21. april 2012

Mettemus

Jeg tror det kommer anpå hvilke universiteter du skifter i mellem. Lige nøjagtig Aalborg og Aarhus er ret forskellige og derfor tror jeg måske ikke du kan flytte. Har en bekendt der efter et par semestre på erhvervsjura i Aalborg måtte starte forfra på jura i Aarhus. Omvendt har jeg en studievebibde der udeb problemer flyttede mellem Kbh og Aarhus. 

Klem fra en anden meget studietræt mor

Anmeld

21. april 2012

Uufff

Jeg ved i hvert fald at det er svært at skifte den anden vej. Fra Aalborg til Aarhus fx. Jeg læser selv psykologi på Aalborg og en del af dem der går her havde egentlig Aarhus og Kbh som deres første prioriteter, og det er ikke så nemt for dem at skifte

Men det er rigtig fedt at læse psykologi på Aalborg. Vi læser om efteråret og forsker og skriver store projektrapporter om foråret

Anmeld

21. april 2012

Frøken J.

Uufff skriver:

ÆJeg ved i hvert fald at det er svært at skifte den anden vej. Fra Aalborg til Aarhus fx. Jeg læser selv psykologi på Aalborg og en del af dem der går her havde egentlig Aarhus og Kbh som deres første prioriteter, og det er ikke så nemt for dem at skifte

Men det er rigtig fedt at læse psykologi på Aalborg. Vi læser om efteråret og forsker og skriver store projektrapporter om foråret

Åh det lyder vildt fedt! Gid det var mig. vi læser altid, der er aldrig noget praktisk og det hænger mig langt ud af halsen, for jeg er typen der lærer bedst ved også at have et praktisk aspekt, hvor man også bruger sin tiden til noget..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.