Jeg må altså indrømme at jeg ikke altid er så fordomsfri som mange af jer...

Jeg ser sommetider meget unge piger (synes jeg) i bussen eller andre steder med en stor gravid mave og tænker "ih hvor går du glip af meget!!!"
Jeg er med på at hun sikkert også får en masse enestående oplevelser, men dem får man også hvis man bare venter 4-5 år med at blive gravid... Og de oplevelser man får som teenager er unikke netop fordi man er teenager - de kommer ikke igen...
Hvis jeg var blevet mor som 15-årig var jeg gået glip af SÅ mange oplevelser som jeg i dag ville være for moden til at tage ind på samme måde som dengang.
Bl.a. ting som min efterskoletid, tiden i min første egen lejlighed med total frihedsberuselse, min tid på HF med fester og frihed og fællesskabet med de andre, byture som varede flere dage, festivaler, rejser rundt i verden med veninderne osv. Selv min start på min uddannelse ville have været meget anderledes hvis jeg havde haft et lille barn at tage hensyn til og skulle hjem til...
Jeg siger absolut ikke at jer der har gennemgået disse ting MED børn ikke OGSÅ har haft lige så unikke oplevelser, men jeg ville ihvertfald ikke bytte mine tidlige ungdomsår væk for noget som jeg kunne vente 5-10 år med og nyde ligeså meget til den tid... Så når jeg ser en pige i bussen på 15 år med som er klar til at sprænge af baby, med sort punkerhår, ring i næsen og skrig-pink'e strømpebukser (lidt a la hende på 15 i DUM) så tænker jeg somme tider "godt det ikke var mig! Hvor går du glip af meget"
Anmeld