hvad tænker i??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. april 2009

Kvindemin

Mumto3 skriver:

Jeg tænker; Ej, der er en der er gravid (og så mærke jeg et lille stik af misundelse) hvis det er en der ser ung ud tænker; hun ser ung ud. Hvis jeg når at tænke mere er det: Puha, det bliver sikkert hårdt, men jeg tænker også: hvor er du heldig at du får børn i så tidlig en alder. Du er ung og har mere energi som mor, end jeg gamle tusse havde det. og så tænker jeg også på at du, når børnene flytter hjemmefra, stadig selv er 'ung' og frisk.

Jeghar selv en veninde der fik barn som 16 årige, og hendes datter flyttede hjemmefra da mine blev født. Hun er nu fri som fuglen og stadig med masser af energi. Hvor jeg nærmest går på pension når børnene flytter. -og hvis mine unger får børn i samme aldre som mig, så er jeg næsten 80år før jeg får børnebørn, så der bliver ikke meget lege-mormor eller lege-farmor i mig

Hvor er du sej, at du er så ærlig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg må altså indrømme at jeg ikke altid er så fordomsfri som mange af jer...
Jeg ser sommetider meget unge piger (synes jeg) i bussen eller andre steder med en stor gravid mave og tænker "ih hvor går du glip af meget!!!"

Jeg er med på at hun sikkert også får en masse enestående oplevelser, men dem får man også hvis man bare venter 4-5 år med at blive gravid... Og de oplevelser man får som teenager er unikke netop fordi man er teenager - de kommer ikke igen...

Hvis jeg var blevet mor som 15-årig var jeg gået glip af SÅ mange oplevelser som jeg i dag ville være for moden til at tage ind på samme måde som dengang.

Bl.a. ting som min efterskoletid, tiden i min første egen lejlighed med total frihedsberuselse, min tid på HF med fester og frihed og fællesskabet med de andre, byture som varede flere dage, festivaler, rejser rundt i verden med veninderne osv. Selv min start på min uddannelse ville have været meget anderledes hvis jeg havde haft et lille barn at tage hensyn til og skulle hjem til...

Jeg siger absolut ikke at jer der har gennemgået disse ting MED børn ikke OGSÅ har haft lige så unikke oplevelser, men jeg ville ihvertfald ikke bytte mine tidlige ungdomsår væk for noget som jeg kunne vente 5-10 år med og nyde ligeså meget til den tid... Så når jeg ser en pige i bussen på 15 år med som er klar til at sprænge af baby, med sort punkerhår, ring i næsen og skrig-pink'e strømpebukser (lidt a la hende på 15 i DUM) så tænker jeg somme tider "godt det ikke var mig! Hvor går du glip af meget"

Anmeld

13. april 2009

Rikke, Liam & Linus

Anonym skriver:

når i ser en ung en som er gravid? syntes virkelig folk glor på en? jeg kan ikk skjule at jeg er gravid mere var i løkken for to dage siden , hvor folk kan glo på en nå hvad tænker i??

Har du overvejet om det egentlig bare er dig der er mere opmærksom på at folk kigger på dig?

Vi kigger vel alle lidt på folk når vi går på gaden, tror det er helt naturligt.
Men hvis der er noget der generer en ved ens udseende (i dit tilfælde at du synes folk kigger mere på dig fordi du er ung og gravid) det kunne også være at man havde fået et blåt øje eller lignende. Ja, så tror jeg bare at man er mere opmærksom på ens omgivelser.

Så måske du i stedet skulle tænke "Hvor er det dog skønt at være gravid".
Måske bunder den ekstra opmærksomhed bare i misundelse, har du overvejet det?

Inden jeg blev gravid kiggede jeg skam også meget på gravide maver, og tænkte "Gid det var mig!"

Anmeld

13. april 2009

Diana...

Lise skriver:

Der er én der er gravid...

enig enig enig.

Anmeld

13. april 2009

Stumpen

Rosa skriver:

Jeg må altså indrømme at jeg ikke altid er så fordomsfri som mange af jer...
Jeg ser sommetider meget unge piger (synes jeg) i bussen eller andre steder med en stor gravid mave og tænker "ih hvor går du glip af meget!!!"

Jeg er med på at hun sikkert også får en masse enestående oplevelser, men dem får man også hvis man bare venter 4-5 år med at blive gravid... Og de oplevelser man får som teenager er unikke netop fordi man er teenager - de kommer ikke igen...

Hvis jeg var blevet mor som 15-årig var jeg gået glip af SÅ mange oplevelser som jeg i dag ville være for moden til at tage ind på samme måde som dengang.

Bl.a. ting som min efterskoletid, tiden i min første egen lejlighed med total frihedsberuselse, min tid på HF med fester og frihed og fællesskabet med de andre, byture som varede flere dage, festivaler, rejser rundt i verden med veninderne osv. Selv min start på min uddannelse ville have været meget anderledes hvis jeg havde haft et lille barn at tage hensyn til og skulle hjem til...

Jeg siger absolut ikke at jer der har gennemgået disse ting MED børn ikke OGSÅ har haft lige så unikke oplevelser, men jeg ville ihvertfald ikke bytte mine tidlige ungdomsår væk for noget som jeg kunne vente 5-10 år med og nyde ligeså meget til den tid... Så når jeg ser en pige i bussen på 15 år med som er klar til at sprænge af baby, med sort punkerhår, ring i næsen og skrig-pink'e strømpebukser (lidt a la hende på 15 i DUM) så tænker jeg somme tider "godt det ikke var mig! Hvor går du glip af meget"

Sådan har jeg det også...
Som før skrevet tror jeg bestemt ikke en mor sidder i alderen (altså om hun er egnet eller ej) Men netop det med at man mister sin ungdom, det er nok det jeg tænker mest, når jeg ser en ung på 16 (eller deromkring)... samt at jeg håber at hun har et bagland der kan støtte op om hende, hvis hun får brug for det, da det er ikke altid er peace of cake at få et barn, der følger et stort ansvar med og med dette ansvar vil der automatisk for en eks. 16 årig medfølge fravalg som Rosa beskriver, det gør der self. også for en på 23, men kan ikke rigtig forklare det, men håber alligevel I forstår min pointe-bare en bette smule

Anmeld

13. april 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Stumpen skriver:

Sådan har jeg det også...
Som før skrevet tror jeg bestemt ikke en mor sidder i alderen (altså om hun er egnet eller ej) Men netop det med at man mister sin ungdom, det er nok det jeg tænker mest, når jeg ser en ung på 16 (eller deromkring)... samt at jeg håber at hun har et bagland der kan støtte op om hende, hvis hun får brug for det, da det er ikke altid er peace of cake at få et barn, der følger et stort ansvar med og med dette ansvar vil der automatisk for en eks. 16 årig medfølge fravalg som Rosa beskriver, det gør der self. også for en på 23, men kan ikke rigtig forklare det, men håber alligevel I forstår min pointe-bare en bette smule

Præcis! Det jeg mener er ikke at den unge mor nødvendigvis bliver en dårligere mor - men det koster sgu!!! Og prisen af mine tidlige ungdomsår var jeg ihvertfald ikke villig til at betale, når jeg sagtens kunne vente 5-10 år. Det var min pointe...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.