Sådan.... Det går frem ad med Lina's vægt...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

964 visninger
12 svar
0 synes godt om
18. april 2012

Mira0911

Vi har haft kontrol besøg til Lina idag... 

Gud hvor er der sket fremskidt...  På 14 dage har hun taget 260g på, så vægten hedder nu 6280... 

Jeg er en glad mor... Virkelig glad... 

Udover det er jeg blevet tilbudt Marte meo... Det er jeg knap så glad for... Jeg har til på Mandag til at tænke over det om jeg vil tage imod det... Det er VIRKELIG grænseoverskridende for mig at skal igennem dette... 

Lina er en alt for stille pige, hun snakker ikke rigtig som hun faktisk skal gøre nu med lyde osv... 

Sundhedsplejersken sagde det er kun for at hjælpe mig... Meeeen jeg synes uanset hvor meget hun presser mig til det, så er det stadig grænseoverskridende... 

Måtte bare lige dele med Jer at vægten går fremad med Lina... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2012

Laulund87

Super godt hun har taget på!

Hvad er Marte meo?

Anmeld

18. april 2012

twinboys

Mira0911 skriver:

Vi har haft kontrol besøg til Lina idag... 

Gud hvor er der sket fremskidt...  På 14 dage har hun taget 260g på, så vægten hedder nu 6280... 

Jeg er en glad mor... Virkelig glad... 

Udover det er jeg blevet tilbudt Marte meo... Det er jeg knap så glad for... Jeg har til på Mandag til at tænke over det om jeg vil tage imod det... Det er VIRKELIG grænseoverskridende for mig at skal igennem dette... 

Lina er en alt for stille pige, hun snakker ikke rigtig som hun faktisk skal gøre nu med lyde osv... 

Sundhedsplejersken sagde det er kun for at hjælpe mig... Meeeen jeg synes uanset hvor meget hun presser mig til det, så er det stadig grænseoverskridende... 

Måtte bare lige dele med Jer at vægten går fremad med Lina... 

Super flot med vægten det er sgu flot... Og med Marte Meo så er det bare om at springe ud i det... Jeg bliver brugt som undervisningsmateriale for drengene og jeg har valgt at hjælpe andre til at se at det faktisk ikke er så slemt og at det faktisk er til fordel for mor og det hele handler kun om det rigtige...

Majbritt

Anmeld

18. april 2012

Mira0911

Laulund87 skriver:

Super godt hun har taget på!

Hvad er Marte meo?

Jeps... 

Marte Meo er hvor der kommer en sundhedsplejerske ud og filmer os, når jeg pusler hende, leger med hende, giver hende mad, derved klipper hun så en video sammen hvor hun så viser mig og fortæller f.eks. 

"Dorthe det du gør der, er super godt og det får Lina til at snakke, fortsæt med det" f.eks... 

Jeg gør virkelig alt for at få Lina til sige lyde osv.. Pjatter med hende, snakker med hende... 

Anmeld

18. april 2012

Mira0911

twinboys skriver:

Super flot med vægten det er sgu flot... Og med Marte Meo så er det bare om at springe ud i det... Jeg bliver brugt som undervisningsmateriale for drengene og jeg har valgt at hjælpe andre til at se at det faktisk ikke er så slemt og at det faktisk er til fordel for mor og det hele handler kun om det rigtige...

Majbritt

Jeg kan bare ikke springe ud i sådan noget når det er så grænseoverskridende for mig... 

Blev tilbudt det med Julie også de pressede mig virkelig på hårdeste, og jeg var stærk nok til sige fra... 

At presse folk til noget de ikke vil, får de ikke noget ud af... 

Anmeld

18. april 2012

Laulund87

Mira0911 skriver:

Jeps... 

Marte Meo er hvor der kommer en sundhedsplejerske ud og filmer os, når jeg pusler hende, leger med hende, giver hende mad, derved klipper hun så en video sammen hvor hun så viser mig og fortæller f.eks. 

"Dorthe det du gør der, er super godt og det får Lina til at snakke, fortsæt med det" f.eks... 

Jeg gør virkelig alt for at få Lina til sige lyde osv.. Pjatter med hende, snakker med hende... 

Nå ja det burde jeg da egentlig vide hvad er så..

Mens Maria stadig havde sonde og havde store spiseproblemer, filmede en ergoterapeut os mens vi madede hende. Det er ret grænseoverskridende, men det kan være en super hjælp

Hun viste klippet på et møde med andre ergo'er så de kunne komme med forslag til hvordan vi kunne hjælpe Maria til at spise mere.

Hvis du kan overvinde dig selv, synes jeg du skal tage imod det.. Det er jo kun en hjælp til jer

Anmeld

18. april 2012

Mira0911

Laulund87 skriver:

Nå ja det burde jeg da egentlig vide hvad er så..

Mens Maria stadig havde sonde og havde store spiseproblemer, filmede en ergoterapeut os mens vi madede hende. Det er ret grænseoverskridende, men det kan være en super hjælp

Hun viste klippet på et møde med andre ergo'er så de kunne komme med forslag til hvordan vi kunne hjælpe Maria til at spise mere.

Hvis du kan overvinde dig selv, synes jeg du skal tage imod det.. Det er jo kun en hjælp til jer

Ja.. Så længe at sp presser så meget som hun, så gør jeg bestemt ikke... Jeg blev også presset ret meget med Julie, var stærk nok til at sige fra... 

Man får jo ikke noget ud af at presse folk... 

Anmeld

18. april 2012

Laulund87

Mira0911 skriver:

Ja.. Så længe at sp presser så meget som hun, så gør jeg bestemt ikke... Jeg blev også presset ret meget med Julie, var stærk nok til at sige fra... 

Man får jo ikke noget ud af at presse folk... 

Nej det gør man ikke.. Godt at du får lov til at tænke over det.

Måske du kan prøve én enkelt gang og se om det er noget. Tænk på det som noget positivt og som en hjælp inden du siger nej

Bare et råd

Anmeld

18. april 2012

Mira0911

Laulund87 skriver:

Nej det gør man ikke.. Godt at du får lov til at tænke over det.

Måske du kan prøve én enkelt gang og se om det er noget. Tænk på det som noget positivt og som en hjælp inden du siger nej

Bare et råd

Jeg tænker virkelig også... Jeg ved hvis jeg siger ja, så er det på sp's præmisser fordi hun presser mig, og ikke min egen vilje til at selv ville det... 

Jeg sad bare tudet og tudet foran hende da hun var her... 

Anmeld

18. april 2012

Linea

Hej

Jeg kan godt forstå, at det er grænseoverskridende for dig, for man kan jo godt at føle, at der ligger en kritik bag ved tilbudet om hjælp ved denne metode. En kritik der går på, om man nu gør det godt nok som mor, og så bliver det svært og meget personligt. 

Hvis jeg stod i din situation, tror jeg jeg ville have de samme overvejelser og betænkligheder, men på den anden side tror jeg, at jeg ville ende med at takke ja tilbudet, fordi jeg selv ville være bekymret over min lille pige og den manglende aktivitet/mundtlighed - og derfor gerne ville vide, at jeg havde gjort alt som mor for at hjælpe hende godt på vej og frem i verden.

Men det er jo dit valg. Og du skal gøre det, du føler er rigtigst!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.