hvornår virker ppillerne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.342 visninger
18 svar
0 synes godt om
18. april 2012

Anonym trådstarter

hej alle.

jeg har ikke haft min mens siden 26. november 2011. jeg havde en sa i januar 2012, og har siden ikke set skyggen af mens overhovedet.
jeg er så begyndt på ppiller alligevel (sagde min gynækolog, jeg skulle). jeg begyndte i fredags.
hvor lang tid skal man beskytte sig, inden ppillerne virker optimalt? der er jo noget med, de ikke virker optimalt, når man starter "midt i en cyklus" - men kan simpelthen ikke huske, hvornår de begynder at virke, som de skal.
det er novynette, jeg tager.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2012

Jonatansmor

Anonym skriver:

hej alle.

jeg har ikke haft min mens siden 26. november 2011. jeg havde en sa i januar 2012, og har siden ikke set skyggen af mens overhovedet.
jeg er så begyndt på ppiller alligevel (sagde min gynækolog, jeg skulle). jeg begyndte i fredags.
hvor lang tid skal man beskytte sig, inden ppillerne virker optimalt? der er jo noget med, de ikke virker optimalt, når man starter "midt i en cyklus" - men kan simpelthen ikke huske, hvornår de begynder at virke, som de skal.

Altså, hvis du tager den første pille på den første dag af din periode, så beskytter den fra næste pakkes start. Du skal have kørt en hel plade igennem før den virker

Anmeld

18. april 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

hej alle.

man plejer at sige, ihværtifal ved en normal cyklus, at de første 7 dage man tager dem, der dækker de ikke helt og derfor skal man bruge ekstra beskyttelse..

mener os nogle siger de sidste 7 dage inden mens os.. dette er jeg dog ikke helt sikker på

Anmeld

18. april 2012

Anonym trådstarter

Jonatansmor skriver:

Altså, hvis du tager den første pille på den første dag af din periode, så beskytter den fra næste pakkes start. Du skal have kørt en hel plade igennem før den virker

jeg tog den ikke, som man normalt skal, på første mens.dag jeg har ikke haft mens siden 26. november, og begyndte bare.. har ingen mens, men fik at vide, jeg kunne "fremprovokere" mens, ved at begynde på ppiller igen

Anmeld

18. april 2012

Anonym trådstarter

Princesspigen skriver:

man plejer at sige, ihværtifal ved en normal cyklus, at de første 7 dage man tager dem, der dækker de ikke helt og derfor skal man bruge ekstra beskyttelse..

mener os nogle siger de sidste 7 dage inden mens os.. dette er jeg dog ikke helt sikker på

jeg har både hørt en uge og en måned, derfor er tvivlen kommet mig til gode ..
men det skal nok passe med en uge, ja.

Anmeld

18. april 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

jeg har både hørt en uge og en måned, derfor er tvivlen kommet mig til gode ..
men det skal nok passe med en uge, ja.

der er os nogle der mener det er alt efter hvor mange og hvor stærke homonerne i pillerne er..

så det er egentlig en ret stor videnskab at tage p-piller

Anmeld

18. april 2012

Anonym trådstarter

Princesspigen skriver:

der er os nogle der mener det er alt efter hvor mange og hvor stærke homonerne i pillerne er..

så det er egentlig en ret stor videnskab at tage p-piller

haha, ja, det er den helt store videnskab at tage ppiller 
men mon ik, vi er godt dækket ind, hvis vi bruger andre former for prævention den næste måneds tid?

ved du, hvor meget ppillerne cirka beskytter det første stykke tid?
ja, unskyld alle mine spørgsmål. har smidt min indlægsseddel ud

Anmeld

18. april 2012

Princesspigen

Anonym skriver:

haha, ja, det er den helt store videnskab at tage ppiller 
men mon ik, vi er godt dækket ind, hvis vi bruger andre former for prævention den næste måneds tid?

ved du, hvor meget ppillerne cirka beskytter det første stykke tid?
ja, unskyld alle mine spørgsmål. har smidt min indlægsseddel ud

altså, det er 7 år siden jeg startede på mine.. så det er lidt svært at huske..

og da jeg nu er gravid er jeg ikke på dem mere.. så jeg har ikke lige en seddel liggende..

men hvis det er første gang du starter på dem, ville jeg nok beskytte mig/os den første måneds tid, og så når du starter igen efter første pause så ville jeg tro den er sikker der...

bare for at være på den sikre side..

Anmeld

18. april 2012

AndreasMor84

I mine stod der: Brug anden beskyttelse de første 7 dage, hvis ikke den første pilles tages på 1. menses dag

Anmeld

18. april 2012

Anonym trådstarter

Princesspigen skriver:

altså, det er 7 år siden jeg startede på mine.. så det er lidt svært at huske..

og da jeg nu er gravid er jeg ikke på dem mere.. så jeg har ikke lige en seddel liggende..

men hvis det er første gang du starter på dem, ville jeg nok beskytte mig/os den første måneds tid, og så når du starter igen efter første pause så ville jeg tro den er sikker der...

bare for at være på den sikre side..

har været på ppiller i seks år, men stoppede i november pga pb, blev gravid, men mistede i januar. og så besluttede vi os for, at jeg startede på ppiller igen, og så venter vi med pb.
og som sagt, så har jeg ikke haft mens endnu. så jeg er startet op på pillerne, selvom jeg ikke har mens.

det er mere det, at når jeg er startet op, selvom jeg ikke har mens, så ved jeg ikke, hvornår de begynder at virke, som de skal. det har jeg aldrig gjort, har ALTID startet på dem, som jeg skal, og aldrig holdt en længere pause end en uge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.