Hvad giver man i barselsgave til 2. barn af samme køn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. april 2012

Lone Jakobsen

jeg ville nok sørge for 2 gaver, en større til baby og en mindre til storesøster/bror

da min bror fik nr. 4, købte vi små blomster i sjove potter til de store, og baby fik noget lækkert tøj, og en hagesmæk med navn på

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2012

LR85

Lone Jakobsen skriver:

jeg ville nok sørge for 2 gaver, en større til baby og en mindre til storesøster/bror

da min bror fik nr. 4, købte vi små blomster i sjove potter til de store, og baby fik noget lækkert tøj, og en hagesmæk med navn på

nu har jeg faktisk ikke mødt den største endnu, da den ene mor er kollega og den anden er en forholdsvis ny veninde, så tror ikke jeg køber noget til storebror, da de ikke aner hvem jeg er.

Anmeld

18. april 2012

Ciss

LR85 skriver:

Jeg kender flere der venter eller har fået deres nummer 2 barn.

Jeg aner ikke hvad jeg skal give dem i barselsgave.

de har jo alt tøjet, de har tonsvis af bøger, de har seng, sengetøj og legetøj.

Hvad finder man på ved 2. barn???

chokolade og blomster er også bare lidt kedeligt, ik??

Jeg har givet bamse/tøjdyr. Det er jo en lidt mere personlig ting, som ikke så ofte går i arv til mindre søsken. Og hvis man nu er heldig og rammer rigtig, så kan det jo faktisk blive en ledsager for barnet hele barndommen igennem.

Ellers synes jeg, det er fint at give lidt "overskudsting" - altså smarte småting, man falder over, som ikke er nødvendige men morsomme eller praktiske at have. Med den første er fokuset jo ofte på de helt praktiske ting, som man er nødt til at have.

Ting som forkæler moren lidt er også en god barselsgave - gavekort til spa, biograf eller tøjbutik f eks. En veninde af mig som blev 4-barns mor fik en whiteboard med magneter som en lidt humoristisk gave fra venindeflokken, siden hun nu virkelig skulle til at vise sit organisationstalent.

Et gavekort til en fotograf er også en god gave uanset, hvilket nr barn man får.

Anmeld

18. april 2012

DitteMarie

Hej

Vi venter lillebror lige om lidt og synes det vil være lækkert med små eksklusive gaver til baby. Han mangler ikke tøj eller legetøj, så alt det praktiske har vi, men kunne være rart med lidt nyt, sOm er hans og ikke arvet fra storebror en lækker hue, en god rangle, sutter fra hevea, badeslag med navn... Der er så meget

Anmeld

18. april 2012

2babygirls

LR85 skriver:

Vi gav mor en gave denne gang, og så fik de godt nok en dreng denne gang, så han fik også lige lidt.

Anmeld

18. april 2012

musse1

LR85 skriver:

vi havde et vennepar, som også havde en dreng i forvejen og fik tvillinger. vi havde købt en holly bosyatok til hver af tvillingerne, og så en bog. og så havde vi købt lidt til store bror, da jeg syns man skal huske dem, og så havde vi faktisk også købt lidt til forældrene.

men jeg tænker hvad med gavekort, så kan de købe senere, en bobles evt. kyllingen ? barnets bog, den der hvor det er en historie om dem, kan bare ikke huske hvor dyr den er.  eller hvad med håndklæde eller stofbleer med navn på ? 

eller også kom med en lille ting til dem, og så køb noget til store bror. 

Anmeld

18. april 2012

tioyv

man kunne lave sådan en "kage" af bleer, det skal de jo bruge..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

18. april 2012

Lone Jakobsen

LR85 skriver:

nu har jeg faktisk ikke mødt den største endnu, da den ene mor er kollega og den anden er en forholdsvis ny veninde, så tror ikke jeg køber noget til storebror, da de ikke aner hvem jeg er.

jeg kan godt forstå hvad du mener. men jeg havde helt sikkert valgt at give den store noget også.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.