Hvad giver man i barselsgave til 2. barn af samme køn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18.714 visninger
17 svar
0 synes godt om
18. april 2012

LR85

Jeg kender flere der venter eller har fået deres nummer 2 barn.

Jeg aner ikke hvad jeg skal give dem i barselsgave.

de har jo alt tøjet, de har tonsvis af bøger, de har seng, sengetøj og legetøj.

Hvad finder man på ved 2. barn???

chokolade og blomster er også bare lidt kedeligt, ik??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. april 2012

M (:

Jeg kender flere der venter eller har fået deres nummer 2 barn.

Jeg aner ikke hvad jeg skal give dem i barselsgave.

de har jo alt tøjet, de har tonsvis af bøger, de har seng, sengetøj og legetøj.

Hvad finder man på ved 2. barn???

chokolade og blomster er også bare lidt kedeligt, ik??

Man kunne give en fin "barnets bog"? Og ellers tror jeg de nybagte forældre vil blive mindst lige så glade for en storebrøster-gave, som for en barselsgave.. (:

Anmeld

18. april 2012

LR85

M (: skriver:

Man kunne give en fin "barnets bog"? Og ellers tror jeg de nybagte forældre vil blive mindst lige så glade for en storebrøster-gave, som for en barselsgave.. (:

Barnets bog var faktisk en god ide, spevielt hvis man er en a dem der sker dem hurtigt.

Ellers have jeg også tænkt på gaver til den største, for det ville jeg selv blive glad for, men ved jo bare ikke helt om andre også ville. Specielt hvis der er stor alders forskel.

Anmeld

18. april 2012

MariaJ

Vi venter barn nummer to og ved ikke om det bliver en dreng eller pige. Vi har en pige i forvejen. Jeg troede jo også at vi havde alt tøjet, hvis det bliver en pige, og det har vi på en måde også, men nu hvor jeg har set det ordentligt igennem er meget af det altså ret forvasket/slidt, så jeg bliver ikke ked af det, hvis vi får lidt nyt tøj. Det samme gælder babylegetøjet, som jeg også synes har tabt lidt af fordums glans efter at være blevet flittigt brugt af storesøster og have været en tur i vaskemaskinen.

Ellers ville jeg blive superglad for forkælelsesgaver. Lækker creme/sæbe/lign til mor, nyt tøj til mor (efter at have gået i udslidt ventetøj fra to graviditeter de sidste otte måneder), gavekort til en god middag, tilbud om pasning af to små engang i løbet af de næste måneder o.lign.  

Anmeld

18. april 2012

LR85

MariaJ skriver:

Vi venter barn nummer to og ved ikke om det bliver en dreng eller pige. Vi har en pige i forvejen. Jeg troede jo også at vi havde alt tøjet, hvis det bliver en pige, og det har vi på en måde også, men nu hvor jeg har set det ordentligt igennem er meget af det altså ret forvasket/slidt, så jeg bliver ikke ked af det, hvis vi får lidt nyt tøj. Det samme gælder babylegetøjet, som jeg også synes har tabt lidt af fordums glans efter at være blevet flittigt brugt af storesøster og have været en tur i vaskemaskinen.

Ellers ville jeg blive superglad for forkælelsesgaver. Lækker creme/sæbe/lign til mor, nyt tøj til mor (efter at have gået i udslidt ventetøj fra to graviditeter de sidste otte måneder), gavekort til en god middag, tilbud om pasning af to små engang i løbet af de næste måneder o.lign.  

Det er en god ide, specielt det med forkælelsesgaver, tror jeg faktisk dene ene a dem jeg kender, ville blive glad for.

Det er jo så forskelligt med tøjet, har selv lige vasket 5 sorte sække tøj, til vores lillebror der kommer om en måned, og jeg øsnker mig bestemt IKKE tøj, da vi har aaaaalt for meget.

legetøj er også en god ide, da det jo er noget slidt og forbrugt, det som storebror har brugt.

Anmeld

18. april 2012

MariaJ

LR85 skriver:

Det er en god ide, specielt det med forkælelsesgaver, tror jeg faktisk dene ene a dem jeg kender, ville blive glad for.

Det er jo så forskelligt med tøjet, har selv lige vasket 5 sorte sække tøj, til vores lillebror der kommer om en måned, og jeg øsnker mig bestemt IKKE tøj, da vi har aaaaalt for meget.

legetøj er også en god ide, da det jo er noget slidt og forbrugt, det som storebror har brugt.

Ja, det er selvfølgelig meget forskelligt hvad man har af tøj og legetøj, og kræver måske at det er nogen man ser forholdsvis tit, så man har en ide om hvad status er .

Det kan også være noget man bare ikke fik købt første gang. Jeg ville egentlig gerne have haft nogen af de der plastringe, der kan hænge ned fra barnevognen, som baby kan gribe efter som noget af det første. De koster næsten ingenting, men jeg fik aldrig fat i nogen, før min datter var for stor. Dem ønsker jeg mig stadig.

Ellers et tip hvis du er ovre i vin og chokoladeafdelingen. Jeg fik en flaske champagne på forhånd her den anden dag, og den blev jeg bare rigtig glad for. Det virker så festligt, og er bare noget helt andet end en flaske vin. Jeg glæder mig vildt til vi skal poppe den, når vi kommer hjem med den lille, selvom jeg nok bare selv skal smage en lille tår.

Anmeld

18. april 2012

Camel

Jeg tilslutter mig at nyt tøj godt kan være en mulighed. Jeg har 2 piger, den ene født om efteråret, den anden om sommeren. Dels var det grundet årstiderne, forskelligt hvor meget tøj der skulle til for at barnet havde varmen. Derud over kunne jeg også godt lide at se lillesøster i noget nyt/andet tøj end storesøster, de er jo 2 forskellige personer.

Men en storesøster/storebror gave er altid et hit, det er vigtig ikke at glemme den store, de er trods alt opmærksomme på alt det nye...

Anmeld

18. april 2012

Savannah

Jeg ville vælge en lille ting som en suttekæde og så en større ting til storebror/søster.

Sådan har vi gjort for nylig og det faldt i rigtig god jord hos forældrene

Anmeld

18. april 2012

LR85

Sally-Slingshot skriver:

Jeg ville vælge en lille ting som en suttekæde og så en større ting til storebror/søster.

Sådan har vi gjort for nylig og det faldt i rigtig god jord hos forældrene

ejj, en suttesnor. det var en god ide.

Det kan man næsten altid bruge, da de jo oftes skal skiftes ud.

tak for idéen

Anmeld

18. april 2012

Savannah

LR85 skriver:

ejj, en suttesnor. det var en god ide.

Det kan man næsten altid bruge, da de jo oftes skal skiftes ud.

tak for idéen

Det var så lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.