Anonym skriver:
- Ja det kunne jeg godt tænke mig at vide.... Ligner min Adam mon en Adam i andres øjne?
-det er kun for sjov ;-)
Har bare hørt mange sige at 'så lignede barnet ikke en xxxxx alligevel' og så blev det et andet navn i stedet. Sådan har jeg overhovedet ikke haft det; min dreng var en Adam da han var i maven og kunne da slet ikke hedde andet da Han kom ud!
Jeg tror ikke, det kun går på udseendet. Det har også noget med udtryk at gøre.
For mig ville en Adam være en lille lys en, som så kvik og vågen ud. Har endnu til gode at se en nyfødt, som er lyshåret og kvik, men man får jo en fornemmelse af personen fra første øjeblik, man møder sit barn, og så bygger man vel videre på det.
Jeg har hele tiden haft en fornemmelse af, at min den yngste burde have heddet Bjørn - for han ER en lille bjørn og har været det fra første dag. Men han klæder også navnet Aksel, som er det han fik. Han er bredskuldret, stærk og rolig og selvsikker. Han ville ikke have passet til at hedde f eks Sturla eller Mikael eller Neo, som for mig er navne med lidt mere fart i.... Men det kan godt være, det bare er mine personlige billeder.
Anmeld