Hvordan ser 'en Adam' ud? ;-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2012

Anonym trådstarter

FrkLarsen skriver:

Kort mørkt hår med en fin lille mund og blå øje 

Noget af det passer på min

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2012

.....

Anonym skriver:

Han så sådan ud ved fødslen...

Han kunne godt ligne en adam

Anmeld

17. april 2012

Anonym trådstarter

Strawberry skriver:

Han kunne godt ligne en adam

Det er han jo også hehe...

Jeg kan slet ikke forestille mig han skulle hedde andet så det er sjovt at høre hvordan andre mener en med det navn ser ud

Anmeld

17. april 2012

.....

Anonym skriver:

Det er han jo også hehe...

Jeg kan slet ikke forestille mig han skulle hedde andet så det er sjovt at høre hvordan andre mener en med det navn ser ud

Smiler..jeg synes nu ikke at det navn ser forkert ud til ham

Anmeld

17. april 2012

BellaT

Har ikke læst de andre svar for ikke at blive påvirket.

Adam har kommunefarvet hår og grå eller grå/blå øjne. Han er høj og muskuløs.

Nu ved jeg ikke hvor gammel din dreng er, men min beskrivelse er på en 4-5 årig dreng.

He he, god ide med sådan en associationstråd. Tror jeg nok det hedder.

Anmeld

17. april 2012

Anonym trådstarter

BellaT skriver:

Har ikke læst de andre svar for ikke at blive påvirket.

Adam har kommunefarvet hår og grå eller grå/blå øjne. Han er høj og muskuløs.

Nu ved jeg ikke hvor gammel din dreng er, men min beskrivelse er på en 4-5 årig dreng.

He he, god ide med sådan en associationstråd. Tror jeg nok det hedder.

Han er 1½ år

Anmeld

17. april 2012

Ciss

Anonym skriver:

- Ja det kunne jeg godt tænke mig at vide.... Ligner min Adam mon en Adam i andres øjne?

-det er kun for sjov ;-)

Har bare hørt mange sige at 'så lignede barnet ikke en xxxxx alligevel' og så blev det et andet navn i stedet. Sådan har jeg overhovedet ikke haft det; min dreng var en Adam da han var i maven og kunne da slet ikke hedde andet da Han kom ud!

Jeg tror ikke, det kun går på udseendet. Det har også noget med udtryk at gøre.

For mig ville en Adam være en lille lys en, som så kvik og vågen ud. Har endnu til gode at se en nyfødt, som er lyshåret og kvik, men man får jo en fornemmelse af personen fra første øjeblik, man møder sit barn, og så bygger man vel videre på det.

Jeg har hele tiden haft en fornemmelse af, at min den yngste burde have heddet Bjørn - for han ER en lille bjørn og har været det fra første dag. Men han klæder også navnet Aksel, som er det han fik. Han er bredskuldret, stærk og rolig og selvsikker. Han ville ikke have passet til at hedde f eks Sturla eller Mikael eller Neo, som for mig er navne med lidt mere fart i.... Men det kan godt være, det bare er mine personlige billeder.

Anmeld

17. april 2012

Mussen2

Anonym skriver:

Han så sådan ud ved fødslen...

Jaaaaa nemlig

Anmeld

17. april 2012

Anonym trådstarter

Ciss skriver:

Jeg tror ikke, det kun går på udseendet. Det har også noget med udtryk at gøre.

For mig ville en Adam være en lille lys en, som så kvik og vågen ud. Har endnu til gode at se en nyfødt, som er lyshåret og kvik, men man får jo en fornemmelse af personen fra første øjeblik, man møder sit barn, og så bygger man vel videre på det.

Jeg har hele tiden haft en fornemmelse af, at min den yngste burde have heddet Bjørn - for han ER en lille bjørn og har været det fra første dag. Men han klæder også navnet Aksel, som er det han fik. Han er bredskuldret, stærk og rolig og selvsikker. Han ville ikke have passet til at hedde f eks Sturla eller Mikael eller Neo, som for mig er navne med lidt mere fart i.... Men det kan godt være, det bare er mine personlige billeder.

Det er rigtigt at et navn som Bjørn ikke umiddelbart passer til en lille spinkel dreng (men man ved på den anden side ikke om han bliver en kæmpe som voksen ), men har så aldrig overvejet navne der på den måde associerer til en bestemt "Type", hvis det giver mening

Han var opmærksom og vågen (ikke lige på det billede jeg har sat ind tidligere i tråden ) - men som du kan se dér havde han mørkt hår.

Anmeld

17. april 2012

Anonym trådstarter

Mussen2 skriver:

Jaaaaa nemlig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.