Hej,
Min erfaring er at når de når den alder er de ved at være klar til at få en fast indsovningsrytme. Nærmest som et ritual der gentages hver aften. Jeg har selv været igennem turen med begge min og det har virket.
Først og fremmest vil jeg anbefale dig at du kigger på drengeting.dk og finder enten Twilight Turtle eller Twilight Seaturtle. Det er en sovelampe produceret efter førende søvnforskeres anbefalinger. Når den tændes om aftenen giver den hele værelset den skønneste rolige stjernehimmel - og det endda med ægte stjernetegn
Det er et klart signal til din søn om at nu er det sovetid, og da stjernehimlen ikke bevæger sig indgyder det ro. Kobl det sammen med en godnatbøn, godnatsang eller hvad man nu er til, men gerne den absolut samme hver aften. Bestem jer for hvad ritualet præcist skal være og gennemfør det uanset.
Det kan godt tage nogle dage før der er rigtig gevinst, men så kan I til gengæld nyde godt af det mange år frem :-) Vores er nu 6 og 8 år og de vil stadig høre "Nu lukker sig mit øje" hver aften..
Held og lykke med projektet
Heidi / Drengeting.dk
Anmeld