mangler råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

927 visninger
10 svar
0 synes godt om
17. april 2012

MyLove E

Hej allesammen.

Jeg mangler desperat råd til hvordan jeg får min 11 mdr søn til at sove om aften. Det har i lidt over en uge tager ca. 2 1/2 time, at få ham til at sove.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gør??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2012

Mamalou

Tauf skriver:

Hej allesammen.

Jeg mangler desperat råd til hvordan jeg får min 11 mdr søn til at sove om aften. Det har i lidt over en uge tager ca. 2 1/2 time, at få ham til at sove.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gør??

Hvor mange lure får din søn i løbet af dagen? Jeg tænker at han måske er klar til at skære ned på søvnen i løbet af dagen? 

Anmeld

17. april 2012

MyLove E

Han får en formiddags lur og en middagslur.
Han er ikke klar til at undvære sin formiddags lur.

Anmeld

17. april 2012

Mamalou

Tauf skriver:

Han får en formiddags lur og en middagslur.
Han er ikke klar til at undvære sin formiddags lur.

Det kan være årsagen til, at han er svær at putte. Får han "lov" at sove så længe han kan? For det kan være en løsning at vække ham, så han bliver klar til at komme i seng til natten.

Hvordan er han når han bliver puttet? 

Anmeld

17. april 2012

MyLove E

Mamalou skriver:

H

Det kan være årsagen til, at han er svær at putte. Får han "lov" at sove så længe han kan? For det kan være en løsning at vække ham, så han bliver klar til at komme i seng til natten.

Hvordan er han når han bliver puttet? 

Nhan sover ca 45 min til formiddag. og mellem 2 -3 timer til middag..

Han er træt igen ligger og halv sover når han får sin flaske. Men når han så kommer i seng er han helt frisk.

Anmeld

17. april 2012

LR85

Hvornår vågner han fra den sidste lur og hvornår lægger du ham om aftenen? 

Og hva sker der i de 2 timer, skriger han, rejser han sig? 

Anmeld

17. april 2012

MyLove E

LR85 skriver:

Hvornår vågner han fra den sidste lur og hvornår lægger du ham om aftenen? 

Og hva sker der i de 2 timer, skriger han, rejser han sig? 

Han står op fra den sidste lur mellem 14-15. Og kommer i seng ved en 19tiden..

Så snart han bliver lagt sætter han sig op og hyler. Når man så kommer ind til ham, begynder han at grine..

I dag tog det heldigvis kun 45min..

Anmeld

17. april 2012

LR85

Tauf skriver:

Han står op fra den sidste lur mellem 14-15. Og kommer i seng ved en 19tiden..

Så snart han bliver lagt sætter han sig op og hyler. Når man så kommer ind til ham, begynder han at grine..

I dag tog det heldigvis kun 45min..

Det er ho stadig bare enormt lang tid a høre på skrig og skrål. 

Vi gjorde det a vi satte et par uger af til projektet, som foregik sådan her:

Når vi havde lavet presis det samme aftenritual, som hver aften. 

Når man har gjort den sidst del satte jeg mig på en stol, lidt væk fra sengen men hvor han sagtens kunne se mig. Beroligede ham med min stemme, og gik kun over hvis det kammede helt over. 

På den måde 'lærte' han a man ikke svigtede ham, men a nu skulle han sove og man stod ved det. 

Efter ca en uge, satte jeg stolen over ved døren, så han enten kunne se mig helt eller lidt. 

Og ugen efter satte jeg mig lige uden for døren. Vigtigst a alt er a man bliver der helt til de sover, da vi i vores tilfælde kunne starte helt forefra hvis vi rejste os for tidligt eller gik over til ham for meget. 

Han var rigtig gal de første dage og SKREG. Men jeg stod fast, da jeg vidste han ikke følte svigt, men bare var gal og skulle prøve mig af. 

Det fungerede efter 2-3 uger og fungere stadig perfekt i dag, 3 måneder senere. 

Anmeld

17. april 2012

MyLove E

LR85 skriver:

Det er ho stadig bare enormt lang tid a høre på skrig og skrål. 

Vi gjorde det a vi satte et par uger af til projektet, som foregik sådan her:

Når vi havde lavet presis det samme aftenritual, som hver aften. 

Når man har gjort den sidst del satte jeg mig på en stol, lidt væk fra sengen men hvor han sagtens kunne se mig. Beroligede ham med min stemme, og gik kun over hvis det kammede helt over. 

På den måde 'lærte' han a man ikke svigtede ham, men a nu skulle han sove og man stod ved det. 

Efter ca en uge, satte jeg stolen over ved døren, så han enten kunne se mig helt eller lidt. 

Og ugen efter satte jeg mig lige uden for døren. Vigtigst a alt er a man bliver der helt til de sover, da vi i vores tilfælde kunne starte helt forefra hvis vi rejste os for tidligt eller gik over til ham for meget. 

Han var rigtig gal de første dage og SKREG. Men jeg stod fast, da jeg vidste han ikke følte svigt, men bare var gal og skulle prøve mig af. 

Det fungerede efter 2-3 uger og fungere stadig perfekt i dag, 3 måneder senere. 

Tak for dit svar. Det vil jeg prøve...:-):-)

Anmeld

17. april 2012

LR85

Tauf skriver:

Tak for dit svar. Det vil jeg prøve...:-):-)

Det er det bedste vi har prøvet. 

Men tålmodighed er vigtig og man skal ikke gå for hurtigt frem. 

Håber i finder en løsning der passer til jer. Følg din mavefornemmelse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.