Uddannelse uden SU og baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. april 2012

Noneother

Anonym skriver:

men går du ind på ug.dk og kigger, så står det på den måde..

enten kan du starte før du 25 på kosmetolog og det koster vidlt mere og ingen su

eller også kosmetiker så skal du være 25, - jeg siger jo bare hvad de skriver?

Har læst på UG. Der står intet om at man skal være 25. Der står at du har mulighed for at tage den som GVU hvis du er over 25. Det er noget andet.

Jeg siger ikke andet end at det ville være dumt at betale for et dårligere produkt, med mindre gennemførselsprocent og endnu mindre chance for ansættelse et "rigtigt" sted bagefter, fremfor at tage den egentlige -og mere omfattende uddannelse gratis med SU.

Så må du jo selv om hvad du vælger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2012

mn

Anonym skriver:

men jeg skal ikke arbejde ved siden af med skole hver dag og et lille barn - og skal jeg sparre op til både uddannelsen  og 'løn' et helt år, så kommer jeg ikke til at uddanne mig før om meget lang tid

Nej men det var så hvad dem jeg kendte havde gjort. Jeg må så sige at du ville jo kun få udbetalt ca. 5000 kr. om måneden i su hvis du bor med faren til barnet og han ikke er under uddannelse og det kan da max. tage to år at spare op til, hvis du finder et normalt ufaglært job, så så længe er det da heller ikke at vente. Men havde det været mig havde jeg helt klart spurgt hende som nævner den anden uddannelse som godt kunne tages når man var under 25, for det lød da som den bedste mulighed i forhold til hvad du gerne vil og at du godt vil i gang snart.

Anmeld

17. april 2012

Anonym trådstarter

Noneother skriver:

Har læst på UG. Der står intet om at man skal være 25. Der står at du har mulighed for at tage den som GVU hvis du er over 25. Det er noget andet.

Jeg siger ikke andet end at det ville være dumt at betale for et dårligere produkt, med mindre gennemførselsprocent og endnu mindre chance for ansættelse et "rigtigt" sted bagefter, fremfor at tage den egentlige -og mere omfattende uddannelse gratis med SU.

Så må du jo selv om hvad du vælger.

Må lige prøve og snakke med min vejleder :-)

Anmeld

17. april 2012

Noneother

Anonym skriver:

Må lige prøve og snakke med min vejleder :-)

Lyder som en god idé. Det kan aldrig skade at snakke med en vejleder.

Håber du finder en løsning der virker for dig.

Anmeld

17. april 2012

Anonym trådstarter

Noneother skriver:

Lyder som en god idé. Det kan aldrig skade at snakke med en vejleder.

Håber du finder en løsning der virker for dig.

Jo tak og tak for dine svar :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.