Uddannelse uden SU og baby?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.121 visninger
14 svar
0 synes godt om
17. april 2012

Anonym trådstarter

Hej Damer

Jeg vælger lige at gøre min ano i første omgang ..

Jeg er 30 uger henne med vores lille ønske barn, og skal føde til sommer.

Havde i planerne, at jeg ville starte på uddannelse til marts 13, som kosmetolog, -uddannelsen koster lige knap 65.000 og varer kun et år. Men stedet jeg ville tage det på, 'blivkosmetolog.dk' er ikke SU berettet/godkendt, og jeg ved faktisk ikke, hvad dem der har taget den der, har gjort med penge. Men jeg har ikke mulighed for arbejde ud over, da vores den lille ikke engang vil være et år ..

Nå, men man kan også tage uddannelsen et andet sted, for 97.500 hvor de er SU godkendt og det varer 1,5 år, men koster jo så også det mere ..

Hmm, nogen der har nogle erfaringer i kan dele? eller bare i det hele taget rådgive mig hvad i ville gøre/vælge - for ville rigtig gerne have denne uddannelse, men kan ikke uddannes uden penge om måneden og er ikke glad for su-lån.

- min mening er at blive selvstændig med egen klinik en dag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2012

LilleLene

Anonym skriver:

Hej Damer

Havde i planerne, at jeg ville starte på uddannelse til marts 13, som kosmetolog, -uddannelsen koster lige knap 65.000 og varer kun et år. Men stedet jeg ville tage det på, 'blivkosmetolog.dk' er ikke SU berettet/godkendt, og jeg ved faktisk ikke, hvad dem der har taget den der, har gjort med penge. Men jeg har ikke mulighed for arbejde ud over, da vores den lille ikke engang vil være et år ..

Nå, men man kan også tage uddannelsen et andet sted, for 97.500 hvor de er SU godkendt og det varer 1,5 år, men koster jo så også det mere ..

Hmm, nogen der har nogle erfaringer i kan dele? eller bare i det hele taget rådgive mig hvad i ville gøre/vælge - for ville rigtig gerne have denne uddannelse, men kan ikke uddannes uden penge om måneden og er ikke glad for su-lån.

hvis det er selvstudie mener jeg at du kan få kontanthjælp

Anmeld

17. april 2012

Anonym trådstarter

LilleLene skriver:

hvis det er selvstudie mener jeg at du kan få kontanthjælp

selvstudie? hvordan mener du?

for den hvor man ikke får SU er skole, er man på skole man-fre 09-15

og kan også få det i weekender osv, jeg vil så dog hver dag

Anmeld

17. april 2012

LilleLene

Anonym skriver:

selvstudie? hvordan mener du?

for den hvor man ikke får SU er skole, er man på skole man-fre 09-15

og kan også få det i weekender osv, jeg vil så dog hver dag

nå okay, så ved jeg det ikke desværre

Anmeld

17. april 2012

Noneother

Hvad med kosmetiker uddannelsen i stedet? 2år - gratis og SU berretiget. .. Bare en tanke, da det er "samme" uddannelse..

Anmeld

17. april 2012

Anonym trådstarter

Noneother skriver:

Hvad med kosmetiker uddannelsen i stedet? 2år - gratis og SU berretiget. .. Bare en tanke, da det er "samme" uddannelse..

det ikke den samme, den vil jeg gerne have, men først efter den anden

Kosmetolog er hudpleje - lærer om ansigtet, hænder, fødder hudpleje osv

Kosmetiker er skønshedpleje - make up, negle osv og så skal man være 25 for at starte, jeg er kun 20 nu, og 22 når jeg er færdig med den anden ( så vil jeg have erfaring, altså arbejde) inden jeg går videre

Anmeld

17. april 2012

Noneother

Anonym skriver:

det ikke den samme, den vil jeg gerne have, men først efter den anden

Kosmetolog er hudpleje - lærer om ansigtet, hænder, fødder hudpleje osv

Kosmetiker er skønshedpleje - make up, negle osv og så skal man være 25 for at starte, jeg er kun 20 nu, og 22 når jeg er færdig med den anden ( så vil jeg have erfaring, altså arbejde) inden jeg går videre

Jeg gik på kosmetiker da jeg var 19, så det passer ikke. -og du lære osse om de ting som kosmetiker.

Den eneste nævneværdige forskel er at kosmetolog ikke er en beskyttet titel, hvilket vil sige at ALLE kan slå sig ned og kalde sig kosmetolog. Det kan man ikke med kosmetiker.
-Derudover skal du virkelig passe på med valg af skole. Rigtig mange af de såkaldte kosmetologskoler er nogle fuskere der bare lader dig stå og folde håndklæder i et år.

Anmeld

17. april 2012

mn

Anonym skriver:

Hej Damer

Jeg ved at dem jeg kender som har taget et der kostede omkring 50.000 uden su, arbejdede ved siden af og nogle få havde sparede op til at de havde til forbruget i et år. Så de tog et ufaglært job i et par år inden og sparede op.

Anmeld

17. april 2012

Anonym trådstarter

Noneother skriver:

Jeg gik på kosmetiker da jeg var 19, så det passer ikke. -og du lære osse om de ting som kosmetiker.

Den eneste nævneværdige forskel er at kosmetolog ikke er en beskyttet titel, hvilket vil sige at ALLE kan slå sig ned og kalde sig kosmetolog. Det kan man ikke med kosmetiker.
-Derudover skal du virkelig passe på med valg af skole. Rigtig mange af de såkaldte kosmetologskoler er nogle fuskere der bare lader dig stå og folde håndklæder i et år.

men går du ind på ug.dk og kigger, så står det på den måde..

enten kan du starte før du 25 på kosmetolog og det koster vidlt mere og ingen su

eller også kosmetiker så skal du være 25, - jeg siger jo bare hvad de skriver?

Anmeld

17. april 2012

Anonym trådstarter

metteswn skriver:

Jeg ved at dem jeg kender som har taget et der kostede omkring 50.000 uden su, arbejdede ved siden af og nogle få havde sparede op til at de havde til forbruget i et år. Så de tog et ufaglært job i et par år inden og sparede op.

men jeg skal ikke arbejde ved siden af med skole hver dag og et lille barn - og skal jeg sparre op til både uddannelsen  og 'løn' et helt år, så kommer jeg ikke til at uddanne mig før om meget lang tid

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.