Rejse og gravid....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.743 visninger
13 svar
0 synes godt om
17. april 2012

noah3006

Er der nogen der har været ude at rejse mens de var i uge 30 - 32? Jeg har prøvet at rejse til Egypten da jeg var i 20 uge i 2010. Og nu skal vi ud og rejse her i næste mdr inden vores næste baby kommer til verden... men nu kommer jeg helt i tvivl om jeg må rejse når jeg er i uge 30 og det er 14 dage vi skal være afsted. (det er "kun" til spanien)

Men så længe hvis man har det godt og det, så sker der vel ikke noget gør der?

Klem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. april 2012

3rollinger

noah3006 skriver:

Er der nogen der har været ude at rejse mens de var i uge 30 - 32? Jeg har prøvet at rejse til Egypten da jeg var i 20 uge i 2010. Og nu skal vi ud og rejse her i næste mdr inden vores næste baby kommer til verden... men nu kommer jeg helt i tvivl om jeg må rejse når jeg er i uge 30 og det er 14 dage vi skal være afsted. (det er "kun" til spanien)

Klem

I teorien maa du rejse indtil en maaned for termin. Men hvis jeg var dig ville jeg checke med flyselskabet, da det er dem der bestemmer om de vil have dig med.

I Spanien maa du normalt ikke spise serrano skinke, chorizo, salchichón og den slags naar du er gravid. Det faar man taget proeve for og de fleste "bestaar" ikke. Ligeledes skal du kigge godt efter naar du spiser raa groentsager, i fald de ikke er vasket ordenligt. Ja, det er vel det samme som derhjemme, i virkeligheden. Og er du til oel uden alkohol, synes jeg personligt at Mahou eller Alhambra uden alkohol er de bedste.

God rejse.

Anmeld

17. april 2012

EKBJ

noah3006 skriver:

Klem

Jeg var i Egypten i en uge da jeg var i 33. uge :-) 

Der var ingen problemer.. havde bare vandrejournal med i lufthavnen... 

Anmeld

17. april 2012

noah3006

3rollinger skriver:

I teorien maa du rejse indtil en maaned for termin. Men hvis jeg var dig ville jeg checke med flyselskabet, da det er dem der bestemmer om de vil have dig med.

I Spanien maa du normalt ikke spise serrano skinke, chorizo, salchichón og den slags naar du er gravid. Det faar man taget proeve for og de fleste "bestaar" ikke. Ligeledes skal du kigge godt efter naar du spiser raa groentsager, i fald de ikke er vasket ordenligt. Ja, det er vel det samme som derhjemme, i virkeligheden. Og er du til oel uden alkohol, synes jeg personligt at Mahou eller Alhambra uden alkohol er de bedste.

God rejse.

Super... tak for alle din gode råd.

Anmeld

17. april 2012

noah3006

EKBJ skriver:

Jeg var i Egypten i en uge da jeg var i 33. uge :-) 

Der var ingen problemer.. havde bare vandrejournal med i lufthavnen... 

Okay, ja og Egypten er jo et mere risiko fyldt land med bakterier end spanien... så jeg er lidt mere rolig denne gang, synes jeg var ret bange da jeg selv var afted sidst.

Tajk for svar

Anmeld

17. april 2012

fru G

Rejste til Italien i uge 25/26, alt gik fint

Anmeld

17. april 2012

sne190810

Jeg var i Barcelona i juni og fødte i august (haha, kan ikke lige hovedregne/huske præcise antal uger jeg var henne) det gik fint.

Jeg fik ingen info om det 3Rollinger har skrevet man ikke må spise osv. og har da sikkert spist nogle af tingene. Her er heldigvis intet sket

Det gik fint, ringede dog og tjekkede om det var okay med flyselskabet. Men de sagde at så længe min JM sagde god for det ..

Det værste var at sidde ned i flyveren så lang tid, med stor mave.

Anmeld

17. april 2012

3rollinger

sne190810 skriver:

Jeg var i Barcelona i juni og fødte i august (haha, kan ikke lige hovedregne/huske præcise antal uger jeg var henne) det gik fint.

Jeg fik ingen info om det 3Rollinger har skrevet man ikke må spise osv. og har da sikkert spist nogle af tingene. Her er heldigvis intet sket

Det gik fint, ringede dog og tjekkede om det var okay med flyselskabet. Men de sagde at så længe min JM sagde god for det ..

Det værste var at sidde ned i flyveren så lang tid, med stor mave.

Jeg ved det ogsaa bare fordi jeg har vaeret gravid tre gange hernede, altsaa i Spanien . Heldigvis behoeves der jo ikke at ske noget, det er bare for at vaere paa den sikre side.

Saa til ts, hvis der er noget du gerne vil vide, saa spoerg endelig. 

Hvor skal du hen i Spanien?

Anmeld

18. april 2012

EKBJ

noah3006 skriver:

Okay, ja og Egypten er jo et mere risiko fyldt land med bakterier end spanien... så jeg er lidt mere rolig denne gang, synes jeg var ret bange da jeg selv var afted sidst.

Tajk for svar

Jeg vil indrømme jeg var bekymret inden jeg tog afsted :-) men da jeg først var der nede var der ingenting.. men var selvf opmærksom på hvad jeg spise.. 

Anmeld

18. april 2012

Lotus86

Vi var på Mallorca da jeg var i 34. uge, og der var ingen problemer, det var skønt og komme ned i varmen og slappe lidt af. Jeg fik dog lavet en lægeerklæring hvor der stod hvornår jeg havde termin og, at min graviditet var problemfri.

Rigtig god tur.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.