louise4060 skriver:
Så hopper jeg lige lidt ud af tråden..
Min mor sendte aldrig mig i børnehave.. Og ihh hvor jeg hadet hende for det i de yngre år..
Det var som om der var et sammenhold mellem alle andre netop fordi de kunne relatere til "dengang i børneren"
Hun tog mig dog i legestue.. Men ikke noget jeg den dag idag husker specielt godt..
Bare lidt input nu du ikke vidste om du ville sende i børnehave 
Jeg havde den modsatte oplevelse: Jeg kom netop afsted i børnehave som 3-årig.
Det var ingen succes - jeg mødte kolde pædagoger uden det store omsorgsgen og børn som chikanerede hinanden og tvang hinanden til dårlig leg og aktiviteter. Jeg husker halv-sure pædagoger og pædagoger som drak kaffe ved bordet i hjørnet.
Og ellers passede man stort set sig selv. Der var ingen hjælp til praktiske ting, og en kæmpe skideballe hvis man ikke kunne holde sig og kom til at tisse i buksen....og det gjorde jeg lidt i starten....
Tænk lidt over om din mor sparet dig for et par dårlige oplevelse der
Men hvor er det ærgerligt at du skulle have sådan en oplevelse af at stå udenfor - dog kunne du også have fået denne oplevelse alligevel, vil jeg bare sig.
Jeg kendte iøvrigt næsten ingen i min klasse, da jeg startede i børnehaveklassen - der var måske 2-3 stk. fra børnhaven, som jeg ikke havde noget egentlig forhold til andet end at jeg havde set dem der.
Idag er pædagoger nok knap så hårde i filten, og muligvis mere omsorgsfulde, men jeg synes stadig ikke, at det på nogen måde kan erstatte den omsorg, man selv giver som mor. Dog er de praktiske vilkår i institutioner super dårlige, så børn nemt får stress - der er alt for mange børn og for få voksne. Pædagogerne kan jo ikke nå fysisk at være der for børnene - det skal man bare vide når man sender barnet afsted til pasning - det er ren opbevaring i mine øjne. Med tvungne aktiviteter ifølge diverse læreplaner.
Vuggestuerne er jo helt grotesk - min veninde er pædagog - hun har sammen med 2 andre medhjælpere 16 børn på deres stue - tit og ofte er den ene væk på afspadsering, sygdom, ferie, kurser eller blot ude og hjælpe på en anden stue, og så er de reelt kun 2 voksne til børnene - det er da for vildt.
Anmeld