hjemmegående - hvor mange?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. juni 2012

MoarTil4

Nu som Moar skriver:

Jeg har stemt andet, da min datter kun er knap 5 måneder.

Jeg har barsel til hun er et år, og derefter bliver jeg hjemmegående.. Jeg elsker at gå hjemme hos min datter og vi er ude af huset stort set dagligt. Jeg tror på at det giver min datter en tryg start på livet at være hos hjemme hos mig, så længe som muligt. Min mand er heldigvis fuldstændig enig...

det lyder super dejligt - tillykke med beslutning. Dejligt at din mand bakker dig op...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2012

MoarTil4

louise4060 skriver:

Så hopper jeg lige lidt ud af tråden..

Min mor sendte aldrig mig i børnehave.. Og ihh hvor jeg hadet hende for det i de yngre år..
Det var som om der var et sammenhold mellem alle andre netop fordi de kunne relatere til "dengang i børneren"
Hun tog mig dog i legestue.. Men ikke noget jeg den dag idag husker specielt godt..

Bare lidt input nu du ikke vidste om du ville sende i børnehave

Jeg havde den modsatte oplevelse: Jeg kom netop afsted i børnehave som 3-årig.

Det var ingen succes - jeg mødte kolde pædagoger uden det store omsorgsgen og børn som chikanerede hinanden og tvang hinanden til dårlig leg og aktiviteter. Jeg husker halv-sure pædagoger og pædagoger som drak kaffe ved bordet i hjørnet.
Og ellers passede man stort set sig selv. Der var ingen hjælp til praktiske ting, og en kæmpe skideballe hvis man ikke kunne holde sig og kom til at tisse i buksen....og det gjorde jeg lidt i starten....

Tænk lidt over om din mor sparet dig for et par dårlige oplevelse der

Men hvor er det ærgerligt at du skulle have sådan en oplevelse af at stå udenfor - dog kunne du også have fået denne oplevelse alligevel, vil jeg bare sig.

Jeg kendte iøvrigt næsten ingen i min klasse, da jeg startede i børnehaveklassen - der var måske 2-3 stk. fra børnhaven, som jeg ikke havde noget egentlig forhold til andet end at jeg havde set dem der.

Idag er pædagoger nok knap så hårde i filten, og muligvis mere omsorgsfulde, men jeg synes stadig ikke, at det på nogen måde kan erstatte den omsorg, man selv giver som mor. Dog er de praktiske vilkår i institutioner super dårlige, så børn nemt får stress - der er alt for mange børn og for få voksne. Pædagogerne kan jo ikke nå fysisk at være der for børnene - det skal man bare vide når man sender barnet afsted til pasning - det er ren opbevaring i mine øjne. Med tvungne aktiviteter ifølge diverse læreplaner.

Vuggestuerne er jo helt grotesk - min veninde er pædagog - hun har sammen med 2 andre medhjælpere 16 børn på deres stue - tit og ofte er den ene væk på afspadsering, sygdom, ferie, kurser eller blot ude og hjælpe på en anden stue, og så er de reelt kun 2 voksne til børnene - det er da for vildt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.