tænker i over hvad i spiser

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.305 visninger
15 svar
0 synes godt om
16. april 2012

Anonym trådstarter

Hej baby. Tænker i over hvad i spiser hverdag selv om i ikke skal tabe jer. jeg gør desværre vis jeg spiser et stort stykke kage så kan jeg godt tænke pyha ikke så meget aftensmad til dig idag.da jeg var yngre led jeg af anoreksi men kom ud af det.men på det seneste er jeg begyndt at tænke meget over hvad jeg spiser. jeg prøver ikke at tabe mig og spiser masser også usundt.dyrker ikke motion. men jeg er sulten konstant og det gør mig skør for så får jeg dårlig samvittighed ved at jeg skal spise hele tiden. tænker i over hvad i spiser? ELLER er jeg på lidt gale veje.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2012

Rikkeas

Anonym skriver:

Hej baby. Tænker i over hvad i spiser hverdag selv om i ikke skal tabe jer. jeg gør desværre vis jeg spiser et stort stykke kage så kan jeg godt tænke pyha ikke så meget aftensmad til dig idag.da jeg var yngre led jeg af anoreksi men kom ud af det.men på det seneste er jeg begyndt at tænke meget over hvad jeg spiser. jeg prøver ikke at tabe mig og spiser masser også usundt.dyrker ikke motion. men jeg er sulten konstant og det gør mig skør for så får jeg dårlig samvittighed ved at jeg skal spise hele tiden. tænker i over hvad i spiser? ELLER er jeg på lidt gale veje.

Jeg ved ikke om du er på "afveje". Nogle perioder har man bare mere lyst til mad.. Jeg tænker da over hvad jeg spiser - jeg synes det er ulækkert, at spise noget med alt for meget fedt i, puha.

Men måske du burde dyrke almindelig motion, det er jo altid sundt - det behøver ikke være hardcore work-out, men bare almindelig motion, løb, cykle.. Og så spist frugt og grønt - men en enkelt kage skader jo altså ikke :-)

Anmeld

16. april 2012

Anonym trådstarter

rikkeas skriver:

Jeg ved ikke om du er på "afveje". Nogle perioder har man bare mere lyst til mad.. Jeg tænker da over hvad jeg spiser - jeg synes det er ulækkert, at spise noget med alt for meget fedt i, puha.

Men måske du burde dyrke almindelig motion, det er jo altid sundt - det behøver ikke være hardcore work-out, men bare almindelig motion, løb, cykle.. Og så spist frugt og grønt - men en enkelt kage skader jo altså ikke :-)

jeg kan ikke dyrke motion vis jeg får pulsen for højt op besvimer jeg. jeg går ture osv. nej ved godt 1 kage ikke skader men når man spiser som jeg ved ikke hvad så skader det. jeg ved ikke hvor normalen af mængde mad ligger. folk siger jeg æder men alligevel er jeg sulten konstant. (jeg er ikke gravid)og  men jeg er normalvægtig. nogen som kunne komme med en alm dags kost for jer selv.som eksempel?

Anmeld

16. april 2012

Rikkeas

Anonym skriver:

jeg kan ikke dyrke motion vis jeg får pulsen for højt op besvimer jeg. jeg går ture osv. nej ved godt 1 kage ikke skader men når man spiser som jeg ved ikke hvad så skader det. jeg ved ikke hvor normalen af mængde mad ligger. folk siger jeg æder men alligevel er jeg sulten konstant. (jeg er ikke gravid)og  men jeg er normalvægtig. nogen som kunne komme med en alm dags kost for jer selv.som eksempel?

Det kan du jo finde en masse om på nettet :-)

Det lyder til at du får for mange kulhydrater. Du skal have noget mere protein og fiber. Drop hvidt brød, og hvide ris og pasta.

Skriv 'Kostplan' på google og prøv og se hvad det giver dig.

Anmeld

16. april 2012

Anonym trådstarter

rikkeas skriver:

Det kan du jo finde en masse om på nettet :-)

Det lyder til at du får for mange kulhydrater. Du skal have noget mere protein og fiber. Drop hvidt brød, og hvide ris og pasta.

Skriv 'Kostplan' på google og prøv og se hvad det giver dig.

spiser sjælendt hvidtbrød og heller ikke hvidpasta men fuldkornsbrød og pasta osv.. så kan ikke være det 

Anmeld

16. april 2012

Røverdatter

Vi tænker meget over hvad vi spiser, og går utrolig højt op i vores kost. Men vi lever også ud fra en (næsten fuldt ud) vegansk kost, så vi 'skal' jo faktisk gå op i hvad vi spiser, så vi får alt hvad vi behøver i form af proteiner, vitaminer og mineraler.

Vi er høje og slanke, men vi spiser altså også kage og is. Men tager ikke på af det, fordi vi netop lever sundt ellers

Hvis du kan mærke at tankerne går dig meget på, og at du bliver seriøst dårlig og får dårlig samvittighed, er det måske en god ide at mærke efter om du har det godt med kosten, ellers skal den nok omlægges

Anmeld

16. april 2012

Anonym trådstarter

okay.jeg er så ikke vegatar elsker kød

Anmeld

16. april 2012

MMOGM

Anonym skriver:

Åh hvor jeg dog kender det alt for godt! 

Jeg kan spise en masse slik, og så bagefter sidder jeg og mærker på mine lår om de er blevet større. Hvis jeg har spist sundt hele dagen, og så ødelægger det med slik om aften så begynder jeg "åh nej, har jeg taget på", "jeg skal altså også op og træne imorgen" og "skat, skal vi ikke spise sundt fra imorgen af?". Det skal lige siges at min kæreste er ved at være godt træt af mig, men jeg kan bare ikke gøre for det  og især fordi jeg er gravid, og derfor skal tage på.

Jeg føler nogen gange at det er sygt, men ved ikke hvordan jeg skal stoppe.

Men du får en kæmpe  krammer herfra.

Anmeld

16. april 2012

lycly

Jeg tænker ikke meget over hvad jeg spiser. Jeg går hjemme på barsel og jeg keder mig. Og når jeg keder mig, så småspiser jeg. Jeg sørger bare for, ikke at have slik liggende. For når jeg har valget mellem chokolade og gulerødder, så er det sgu chokoladen der vinder. Men når jeg kun har valget gulerødder, så spiser jeg dem

Jeg tror ikke på diæter, da de ofte er meget usunde for ens krop. Jeg synes godt man kan tillade sig selv slik i ny og næ - for hvor er det dog anstrengende hvis man skal gå og have dårlig samvittighed over den mars bar man spiste på vej hjem fra netto.

Alt med måde, kombineret med en aktiv hverdag synes jeg er det mest optimale

Anmeld

16. april 2012

lycly

Anonym skriver:

Hvis du føler at du er sulten konstant, så SPIS konstant. Forstå mig ret, det er bedre at spise mange små måltider end kun 2-3 store måltider. Det handler bare om at spise det RIGTIGE, altså noget der mætter.
Til morgenmad kunne det fx være havregrød/havregryn med mælk. Til formiddag en grovbolle og et æble/gulerod/banan osv. Til frokost et par rugbrødsmadder eller en pastasalat med fuldkornspasta. Til eftermiddag fx 2 stykker knækbrød med ost/kødpålæg. Og til aftensmad kan det jo egentlig være hvad som helst

Sådan spiser jeg (næsten) selv, fordi min datter skal have mange små måltider også, så der laver jeg også lidt til mig selv. Og det gør, at jeg ikke er monstersulten ved aftensmaden, og derfor ikke propper mig - for hvis man intet spiser hele dagen for derefter at æde vildt af aftensmaden, så er det man tager på.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.