Datter på13 mdr får stadig arp råd søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.216 visninger
15 svar
0 synes godt om
16. april 2012

Pinkrose

Hej jeg har en skøn lille pige på nu 13 mdr.
Og hun får altså stadig arp i hovedbunden
På trods af at når hun er i bad får olie glidet ind i hovedbunden og redt igennem med tætkam.

Nogle der har nogle gode råd ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. april 2012

Koen.

Denisep skriver:

ddedetoHej jeg har en skøn lille pige på nu 13 mdr.
Og hun får altså stadig arp i hovedbunden
På trods af at når hun er i bad får olie glidet ind i hovedbunden og redt igennem med tætkam.

Nogle der har nogle gode råd ?

Min datter på 2 år får d

Anmeld

16. april 2012

Koen.

Min datter på 2 år får det os stadig i perioder, vi vasker hendes hår med noget der hedder sasha shampoo som er specielt til arp

Anmeld

16. april 2012

Pinkrose

tanja. skriver:

Min datter på 2 år får det os stadig i perioder, vi vasker hendes hår med noget der hedder sasha shampoo som er specielt til arp

Og hjælper det? Hvor købes det?

Anmeld

16. april 2012

Koen.

Denisep skriver:

Og hjælper det? Hvor købes det?

Ja vi bruger det ca 3-4 gange og så er det væk, købes på apoteket eller i matas

Anmeld

16. april 2012

chael

Smør området med arp ind i et tykt lag vaseline.

Giv en bomulds hue på, natten over og red ud med en tættekam dagen efter, grundigt. Vask og tør

Du kan også nøjes med at lade barnet sove en middagslur, bare det lige får lov at sidde et par timer.

Anmeld

16. april 2012

Sara.

Vi har også brugt Sasha shampoo. Det er så godt! Blev anbefalet det af min sundhedsplejerske.

Synes ikke om tættekam, synes det er hårdt for deres hårbund!

Min dreng er lige blevet 2, og han har det også nogen gange stadig. Har været i praktik i en børnehave, der var der også et barn der havde det... Så det er ikke helt unormalt, selvom man forbinder det med små babyer :-)

Anmeld

16. april 2012

Nille-pigen

det eneste jeg har fået at vide af min mor og svigermor var at det ikke skulle være en hvilken som helst olie men at man skal bruge olivenolie og et godt lag som lige skal sidde lidt inden man kører tættekammen igennem... så det er det jeg gør lige pt men min 2 mdr gamle søn...  

ved ikke om det er til nogen hjælp...

Anmeld

16. april 2012

emsaroto

det super godt og komme vaseline på arpen også, hvis man har en kat eller hunde lade dem slikke på det. 
... eller bare red det væk med en tæt kam  

Anmeld

16. april 2012

Pinkrose

Sara. skriver:

Vi har også brugt Sasha shampoo. Det er så godt! Blev anbefalet det af min sundhedsplejerske.

Synes ikke om tættekam, synes det er hårdt for deres hårbund!

Min dreng er lige blevet 2, og han har det også nogen gange stadig. Har været i praktik i en børnehave, der var der også et barn der havde det... Så det er ikke helt unormalt, selvom man forbinder det med små babyer :-)

Okay tror jeg må prøve den så er den meget hård mod deres hud? Mere fordi hun har et stort ar i hovedbunden efter fødslen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.